2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
multiriem vervangen berlingo xtr 1.6 ehdi bouwjaar 2014 start stop
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 07 december 2019 10:33 PM
  [ # 16 ]

De meesten hier zullen je willen helpen, maar óók willen behoeden voor het maken van fouten. Fabrikanten als SKF hebben vaak mooie handleidingen bij hun producten. Dat, aangevuld met jouw kennis kán genoeg zijn om de klus in eigen beheer te doen. Multiriem vervangen is niet heel spannend, maar er kan meer aan de hand zijn.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
berlingo 107
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-01-2011

Gepost: 07 december 2019 10:40 PM
  [ # 17 ]

Dank je, het gaat goed komen, ik heb geen problemen of zo met de wagen, maar ik keek even in het onderhoudsboekje en kwam dit van de multiriem tegen, en had prijs gevraagd om deze multiriem te vervangen bij een citroendealer. Ik vond het bedrag toch meer als behoorlijk, daarom dat ik het zelf wilde doen.
Heb de remschijven+blokken achter, de blokken voor, de filters al allemaal vervangen.
Heb trouwens een hayes manual van mijn auto. Dus daar had ik dit al nagelezen, maar wou toch even wat extra kennis vragen hier op het forum.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 07 december 2019 10:52 PM
  [ # 18 ]

De dealer mag alles vragen. Het is aan jou of je dat wilt betalen.
Met een Haynes in de hand moet het zeker lukken. Best vervang je alle parts waar de riem langs loopt. Let goed op dat je de juiste riem besteld. Dus wel/niet aircopomp, aantal tanden, breedte en dat soort dingen. Vaak is een set/kit goedkoper dan alle parts afzonderlijk.
Succes Smile

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 08 december 2019 08:57 AM
  [ # 19 ]

Dat er eHDI Berlingo III XTR van 2014 zijn uitgebracht met Euro 4 motor is nieuw voor mij..

Met 2 dynamische riemspanners heb je een Euro 5 motor, punt uit!

In veel gevallen wordt de hele set vervangen omdat de bovenste dynamische riemspanner idd zwaar belast wordt en schuin kan komen te staan. Vandaar dus mijn vraag “waarom vervangen”. Als het center van de bovenste riemspanner geen tekenen van roest vertoont, zou ik alles netjes laten zitten; die multiriemen knappen niet zomaar, ze gaan wel kapot als die riemspanner schuin staat.
Ook kan je via Diagbox controleren of de aandrijfriem van de accessoires aan vervanging toe is ook, na vervanging moet dit ook “gereset” worden.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook