Hallo,
Ik heb een hele leuke Ami 8 gekocht
Hij loopt echter niet zo lekker. Een fijne nieuwe elektronische ontsteking heeft niet geholpen. Carburateur is de volgende verdachte in het rijtje en zal ik maar eens reviseren.
Nu ben ik zelf een liefhebber van lpg, en dat wil ik dan maar gelijk gaan inbouwen.
Nu heb ik me verdiept in het niet bevriezen van de verdamper. Een stift in de uitlaat mag niet meer, dus een watercircuit om de verdamper te verwarmen.
Ik heb een voorbeeld gevonden op internet. Maar heeft iemand ervaring met hoeveel windingen om de uitlaat moeten? En gaat het systeem aan de kook als je een flink stuk op benzine rijdt? Er wordt dan immers geen warmte door de verdamper onttrokken…...
Ik heb gezocht op dit forum. Ik heb wel wat gevonden, maar niet een beschrijving van hoe je dit het beste kunt aanpakken. Ik heb ook al gedacht om er ook een schakelbare koelwaterverwarmer in te plaatsen. Die zitten in moderne diesels omdat het vaak te lang duurt voordat het koelwater op temperatuur komt.
Kortom is er ervaring met het ‘verwarmingssysteem’ van de verdamper?
Er bestaan elektrische verdampers. Die zet je selectief aan/uit. Misschien is dat iets voor jouw probleem.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 43024
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Vind maar eens zo’n verdamper met een E4 typegoedkeuring.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ik zou hier naartoe bellen voor info. Niet omdat ik er ervaring mee heb. Maar alleen omdat ik weet dat ze ervaring hebben met LPG:
https://www.duckservice.nl/nl/wat-doen-wij/2cv-op-gas.php
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971