Navigatie voor in mijn “eentje”
wendyjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 09-12-2019

Gepost: 16 december 2019 05:30 PM

Hallo allemaal, zoals ik al in het gastenboek heb geschreven, ben ik trotse eigenaar geworden van een 2CV. Ik overweeg nu om navigatie te kopen, omdat mijn vriendinnen en ik niet zoveel richtingsgevoel hebben Wink Ik ben even gaan googlen en kom dan bijvoorbeeld op z’on vergelijkssite als deze uit: https://knibble.nl/navigatie op zich handig, maar dan moet je wel weten welke filters je moet zetten om tot een geschikte selectie te komen. Voel mij wel een beetje blond Wink Iemand tips?

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 16 december 2019 07:07 PM
  [ # 1 ]

Tja, een keuze is echt persoonlijk. Voor normaal huis tuin en keuken (van A naar B)  gebruik zou je kunnen gaan voor bijv.  een tomtom 52 europe Dat wil niet zggen dat andere minder zijn. . Op vergelijkingssites als kieskeurig kun je nog wat reviews bekijken.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 16 december 2019 07:32 PM
  [ # 2 ]

Je zult vooral even moeten opletten dat je een recent model pakt die het liefst nog een tijdje kaart updates krijgt. Ik heb persoonlijk goede ervaring met Sygic, is gewoon een app voor op je telefoon. Voor 4 tientjes heb je een prima navigatiesysteem altijd op zak met levenslang kaartupdates, gebruik het al jaren probleemloos. Je kunt er aparte modules bij kopen met verkeersinfo, dashcam, etc.

Mijn collega heeft dan weer goede ervaringen met TomTom. Die kun je ook krijgen met levenslang kaartupdates maar levenslang betekent in dit geval dus ‘zolang het model ondersteunt wordt’, als het model te oud is geworden dan houden de kaartupdates dus op.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 17 december 2019 07:05 PM
  [ # 3 ]

jd kan hem met de zuignap op de snelheidsmeter plakken. Goede plek om op te kijken, behalve de route kan je de echte snelheid laten weergeven op het schermpje.
Het voorraam is zo klein dat ik er geen routeplanner op zou bevestigen.

Profiel  
 
wendyjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 09-12-2019

Gepost: 18 december 2019 04:40 PM
  [ # 4 ]
rama schreef:

Tja, een keuze is echt persoonlijk. Voor normaal huis tuin en keuken (van A naar B)  gebruik zou je kunnen gaan voor bijv.  een tomtom 52 europe Dat wil niet zggen dat andere minder zijn. . Op vergelijkingssites als kieskeurig kun je nog wat reviews bekijken.

Ik zal dan TomTom zeker meenemen in mijn keuze en inderdaad nog wat reviews lezen is een goede tip, dank je

Profiel  
 
wendyjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 09-12-2019

Gepost: 18 december 2019 04:41 PM
  [ # 5 ]
marcopr69 schreef:

jd kan hem met de zuignap op de snelheidsmeter plakken. Goede plek om op te kijken, behalve de route kan je de echte snelheid laten weergeven op het schermpje.
Het voorraam is zo klein dat ik er geen routeplanner op zou bevestigen.

Dat is inderdaad een goed idee, dank je wel

Profiel  
 
wendyjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 09-12-2019

Gepost: 18 december 2019 04:41 PM
  [ # 6 ]
FastFred schreef:

Je zult vooral even moeten opletten dat je een recent model pakt die het liefst nog een tijdje kaart updates krijgt. Ik heb persoonlijk goede ervaring met Sygic, is gewoon een app voor op je telefoon. Voor 4 tientjes heb je een prima navigatiesysteem altijd op zak met levenslang kaartupdates, gebruik het al jaren probleemloos. Je kunt er aparte modules bij kopen met verkeersinfo, dashcam, etc.

Mijn collega heeft dan weer goede ervaringen met TomTom. Die kun je ook krijgen met levenslang kaartupdates maar levenslang betekent in dit geval dus ‘zolang het model ondersteunt wordt’, als het model te oud is geworden dan houden de kaartupdates dus op.

Ik ga die Sygic ook even bekijken, bedankt voor de tip!

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 18 december 2019 04:58 PM
  [ # 7 ]

Heb al jaren tomtom op m’n smartphone, werkt perfect , ..... ook in de eend.

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook