Even voorstellen
De Reiger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-2019

Gepost: 17 januari 2020 03:45 PM

Ik wil me hier graag even voorstellen. Ik ben Barend, ik ben sinds een half jaartje de trotse bezitter van een Citroën CX 2400 GTI uit 1980 in de kleur Vert Tamaris.

In de zomer heb ik er zo’n 6000 km mee gereden, dus we beginnen elkaar een beetje te leren kennen. Ik gebruik de CX voor vakantie, pleziertochtjes en, als het redelijk weer is, voor woon-werkverkeer. Voor de dagen dat het weer minder mooi is, heb ik een C4 berline uit 2009.

Tijdens de vakantie heeft de CX me één keer laten staan met een kapotte brandstofslang. Dat was niet heel erg handig, maar het leverde wel heel veel leuke contacten op: hulpvaardige voorbijgangers, afsleepman en garagehouder. De auto staat sowieso garant voor positieve reacties en leuke contacten; onderweg krijg ik veel opgestoken duimen en ik wordt regelmatig over de auto aangesproken door wildvreemden. Daarnaast ben ik inmiddels lid van zowel de Citroën CX Club, als de Citroën Club Fryslân. Met deze laatste heb ik in oktober meegereden met de najaarsrit, wat ontzettend gezellig was.

Nu is het winter en tijd voor klusjes aan de auto. Een gierende hydroliekpomp heb ik reeds vervangen. Op de planning staan nog: olie verversen, vastmaken binnenspiegel en een controlerondje. Ik ben benieuwd wat dat nog gaat opleveren…. Verder heeft de auto hier en daar enige roestvorming en is het leer van de stoelbekleding aan wat liefde toe. Daar moet ik dus ook nog wat mee.

Ik ben al jaren een regelmatige bezoeker van dit forum; met name het topic: CX’en te koop heeft mij heel veel geleerd over waar ik op moest letten bij het kiezen. Niet alleen op technisch gebied viel er voor mij veel te leren, maar ook op het gebied van mijn eigen smaak: Wat is voor mij nou de ultieme CX? Toen ik deze te koop zag staan, wist ik genoeg.

Barend

Afbeelding Bijlagen
cx500kb4.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 17 januari 2020 05:23 PM
  [ # 1 ]

mooie eerste serie! erg mooie kleur.
Heel veel rijplezier en klusse !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook