storing automaat AL4
helwolf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 13-04-2017

- Xsara Picasso FAMILIALE 2.0i 16V 138 AUTOMAAT
Gepost: 19 december 2019 05:50 PM

Hallo,

ben in bezit van een xsara picasso van 2003 , deze heeft een automaatische versnellingsbak AL4, kwam erachter dat de regelventielen niet meer 100% werken, blijft af en toe in de derde versnelling hangen, dus even stoppen, contakt uit/aan en dan weer vrolijk verder zonder problemen. heb de ventielen besteld.
ten tweede wou ik met zowel Lexia als ook met een ODB uitleesapp. van iCaresoft mijn versnellingsbak uit lezen. met beide is het niet mogelijk ( Fault in communication with vehivle ECU ).kom er gewoon niet in de gegevens van de automaat….vreemd !!!
heeft iemand misschien een hint


alvast bedankt voor het denken,
Helmut

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 18 januari 2020 11:56 AM
  [ # 1 ]

Als ik met mijn lexia de al4 wil uitlezen is dat geen probleem, alleen ik maak gebruik van het programma Diagbox omdat mijn wagen nieuwer is.
Ik weet niet of je deze ook kan kiezen, maar ik weet van het C5 forum dat de AL4 ook uitgelezen kan worden, zelfs resetten en updaten.

zie deze link https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=14141

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 19 januari 2020 06:59 PM
  [ # 2 ]

Dat zou idd moeten werken. Je moet namelijk na het vervangen van de kleppen ook de software updaten, als deze achter loopt. Doe je dat niet gaat de boel kapot.
Het kan wel eens gebeuren dat een goedkope Lexia niet werkt. Daar is wel wat over op internet te vinden. Even lenen van iemand anders?
Regio Alphen aan den Rijn kan ik je helpen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook