XTR noodstop : bijna een Porsche plat !!
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 01 april 2006 01:47 AM

vandaag op de singel rondom Almelo een angstig ogenblik meegemaakt:

op 1 van de grote kruisingen zijn vier rijbanen: 1x links, 1x rechts, 2x rechtdoor…

ik rij met de XTR op de linker baan voor rechtdoor, met een vaartje van 70 km/h, richting het groene verkeerslicht voor rechtdoor.

de baan naar links heeft nog steeds rood, en staat redelijk vol.

ergens midden in de stilstaande rij voor linksaf, staat een Porsche 996 Carrera 4S, zilvergrijs…

niets mis mee, fraaie bolide.

echter, de bestuurder van deze Zuidduitse sportauto bedenkt plotseling dat het misschien ook wel een goed idee is om ook maar rechtdoor te gaan en gaat vanuit stilstand pardoes voor 50% zijn vak uit, in de richting van ‘mijn’ rechtdoorvak…

ik weet nu nog niet precies hoe ik ‘t geflikt heb, maar met HARD remmen en een snelle uitwijkactie (ik had trouwens ook nog wel wat verkeer rechts EN achter me) scheer ik rakelings langs die 6-cilinderboxer, om me vervolgens 30 meter VOORBIJ die auto te realiseren dat ik niets geraakt heb…

200 meter verderop kom ik tot de ontdekking dat m’n alarmverlichting aanstaat: het Brake Assist heeft dus goed gewerkt…

net als m’n ABS:  ik HOORDE de banden bij wijze van spreken een centimeter doordraaien op de wielen, terwijl de lamellen van m’n winterbanden ook niet echt blij waren, net zomin als m’n heftig pulserende gaspedaal Shocked

moraal van dit verhaal: wees altijd weer blij dat je veilig thuis aan de broccoli zit   (10 minuten later)

ps. ik hoop dat m’n collega met z’n P106 GTI die achter me reed niet al erg geschrokken is Rolling Eyes

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 april 2006 02:58 AM
  [ # 1 ]

Ja ik ben er na een proefrit achter dat zo’n C3 erg bijterige remmen heeft.

Overigens had ik donderdag twee angstige momenten. Eerst voegde er een C3 uit een stilstaande rij auto’s… kon net de busbaan links van mij op, gelukkig kwam er geen bus aan. Even later in een S-bocht (nattigheid) de grip helemaal kwijt geraakt en vier keer kort maar snel moeten tegensturen voordat ik weer rechtdoor ging…

Moest maar eens aan een compleet nieuwe set banden aanschaffen. Deze zijn dankzij te lage spaning erg versleten aan de buitenkant. Ook is het profiel nog maar 1,5 mm…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook