Connectie met telefoon via Bleutooth valt steeds weg
Zitrön
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 21-04-2008

Gepost: 30 september 2019 05:06 PM

Beste C4-kenners

Mijn moeder heeft een C4 diesel uit december 2011 en heeft er nu een vervelend probleem mee aan de hand. Sinds enkele maanden werkt de bluetoothverbinding met de telefoon zeer slecht in haar auto. Het heeft een hele tijd gewerkt en nu is het moeilijk om verbinding te maken. Als de verbinding er is, walt ze snel weer weg en dan geeft de C4 aan dat de batterij van de telefoon leeg is en springt naar de tweede telefoon om te verbinden.

De software van de telefoon is recent, dus zou nog compatibel moeten zijn. Het gaat om een iPhone van een jaar oud. En die heeft dus ooit gewerkt.

De garage heeft de auto al eens aan de computer gehangen. Daar ontdekten ze 21 storingen die ze opgelost hebben (ik weet niet wat deze storingen allemaal waren, dat heeft mijn moeder niet kunnen zien). Maar sindsdien is het nog erger, omdat nu in het menu ‘Bluetooth-verbindingen’ de optie ‘Beheer aansluitingen’ niet meer aan te klikken is en dat onder ‘Bluetooth-verbinding’ het icoontje met het telefoontje ook niet meer aan te klikken is. Het lijkt of er na de storingsdiagnose in de garage enkele opties in de menu’s niet meer toegankelijk zijn.

Heel vervelend en mijn moeder vindt het zo jammer dat het niet meer werkt: ze is erg zorgzaam voor haar auto en wil dat alles netjes werkt. Kunnen jullie me helpen?

Ik probeer later ook enkele foto’s van het schermpje in de C4 te posten, moeder ging ze me nog bezorgen!

Vriendelijke groeten,
Jan

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 30 september 2019 05:39 PM
  [ # 1 ]

Zou de garage een software update hebben geddan aan het toestel van de auto, waardoor het menu is veranderd, misschien even de garage bellen en navraag doen.
Er is een update uit voor iPhone, deze ook even bijwerken naar 13.1 geloof ik, gister die van mij ook gedaan, wellicht helpt dat nog.
Ik heb gelezen dat je recente software erop heb staan, maar deze ios is van deze week.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Zitrön
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 21-04-2008

Gepost: 02 oktober 2019 07:09 PM
  [ # 2 ]

Beste Rene,

Dankjewel voor je reactie en denkpistes. We gaan het verder uitzoeken!

Vriendelijke groeten

Jan

Profiel  
 
Benco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 25-02-2018

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech 110 man OneTone
Gepost: 23 januari 2020 03:11 PM
  [ # 3 ]

Heb ik ook gehad , men vond bij Citroën de fout niet , later bleek het ook aan mijn GSM te liggen ipv aan de wagen ...

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook