C4 coupé met verwarde BSI
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 23 januari 2020 07:35 PM

Bonsoir!
Het is zover. Ik dacht altijd dat de verhalen wel meevielen, maar als ik rem met mijn C4 2.0 coupé uit 2005 gaan de ruitenwissers aan, gaat het dimlicht uit, stoppen de knipperlichten ermee, krijg ik een melding over pyrotechnische gordelspanners waarvan ik niet eens wist dat die erin zaten. Voordeel: je ziet ineens allemaal controlelampjes die je nog nooit eerder hebt gezien Smile.

Vermoedelijk is de BSI een beetje in de war. Mag gezien de leeftijd. Ik heb al gezien dat je de BSI kunt resetten. Op een gegeven moment moet je 10 seconden op de ‘lock’ op de sleutel drukken. Tja. Dan moet je die sleutel wel hebben. Ik heb alleen nog een ‘kale’ reservesleutel zonder bediening van de automatische deurvergrendeling.

Wat nu?
- eerst nieuwe sleutel bestellen bij de dealer?
- kan inlezen wel nu de boel helemaal van het padje is?
- kan de BSI ook op een andere manier gereset worden?
- kun je het ding ook gewoon in één keer vervangen zonder eerst te resetten?
- heeft iemand een andere gouden tip?

Misschien helemaal losstaand: ik mis ook ineens een dimlicht voor. Nog niet vervangen; kreeg het vandaag niet voor elkaar omdat het stekkertje muur- en muurvast zit. Morgen de hele unit maar uit de auto schroeven en de H7 op de keukentafel vervangen. Wat een gepriegel!

PS: wat is een CX Athéna dan een lekker simpele voiture om aan te klussen!

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 26 januari 2020 04:50 PM
  [ # 1 ]

Probleem opgelost. Dimlicht links bleek kapot. Nadat ik de H7 vervangen had - wat een gepriegel is dat! - waren alle rare meldingen als sneeuw voor de zon verdwenen. Snapt u het nog? Hoe dan ook: we rijden weer storingsvrij Smile.
[slotje]

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 26 januari 2020 07:46 PM
  [ # 2 ]

Heel bijzonder. Iets van sluiting kan die lamp toch ook niet maken.
Zo had ik laatst dat de lock-up van mijn automaat niet meer werkte, oplossing was de ballast van de xenon koplamp vervangen…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook