16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16
   
C35 XUD11 2.1 turbo diesel motorombouw
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 juli 2019 09:26 PM
  [ # 226 ]

Zo weer een heel stuk opgeschoten met de C35, twee stappen vooruit en één stap achteruit maar de aanhouder wint. Zoals hierboven geschreven was het volgende project om de regengoot aan te pakken, het is uiteindelijk gelukt maar wat een bak ellende dat daar verscholen. Lang geleden is iemand eens met polyester matjes wezen rommelen bij de dakrand, leuk idee maar jammer dat ze het metaal eronder niet hebben behandeld. Hierdoor was alles lekker verder gaan roesten, ik heb nu het metaal rond de dakrand kaal gehaald en de rottigheid eruit geslepen. Hierdoor bleef er weinig regengoot over om het kunststof dak met de koets te verbinden grrrrrrrr balen. Natuurlijk het metaal nu wel goed behandeld en hier en daar een verstevig aangebracht. Over de hele lengte een aluminium U profiel over de oude goot heen gezet en daarachter alles helemaal vol met zuurvrije kit gespoten zodat er ook geen vocht meet bij kan. Ziet er nu weer strak uit en vooral is het waterdicht.
Met de remmen ook veel geklier gehad, zoals eerder geschreven is de leiding tussen HD pomp en voorraadbol tot 2x toe stuk gegaan. Deze nu op meerdere punten vast gezet en zo kort mogelijk gemaakt. De twee voorraad bollen op druk gecontroleerd en één hiervan vervangen. Alsnog bleef de pomp aan een stuk door tikken, bleef de rem-servo ook lek te zijn, de retour naar het voorraadvat bleef lekker stromen. De servo verwisseld voor een van een BX maar die bleek toch niet te passen, gelukkig zat op een sloper nog wel een goede dus die zit er nu op.
Nu druk bezig met het interieur, onder de voorstoelen timmer ik nu netjes in en ga voorin overal nieuw tapijt leggen, hopelijk weer wat stiller en vooral lekker fris. Daarnaast nog 101 kleine klusjes maar dat komt komende tijd wel, de camper is gelukkig klaar om mee naar Frankrijk te nemen naar 100 jaar Citroen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 08 juli 2019 10:45 PM
  [ # 227 ]

Lekker bezig.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 augustus 2019 11:34 AM
  [ # 228 ]

Weer nieuwe avonturen beleefd met de C35, gisteren avond helaas weer een keer gestrand met de camper in de buurt van Zwolle. Dit keer kon ik opeens niet meer schakelen. Auto aan de kant gezet en contact opgenomen met de ANWB, was er best snel en tot mijn grote verbazing bleek de wegenwachter ook nog een bekende te zijn Henk Fikse! Een lot uit de loterij als je met een oude Citroen komt te stranden.
Na kort overleg en onderzoek met een endoscoop vrij snel kunnen vaststellen dat de drukgroep kapot is. Hier de volgende theorie over: als de koppeling te strak staat leunt het druklager voortdurend tegen de vingers van de diafragmaveer. Dat overleeft het druklager niet. Die loopt dan vast en vreet zich een weg door de vingers. Er breken stukjes af en het lager zakt in het ontstane gat, in plaats van de veren te bedienen. Klink als een logische theorie maar hoe dan ook moet het blok los van de bak om erbij te kunnen.
Geluk bij een ongeluk is dat juist deze onderdelen van het XM blok zijn waardoor het makkelijker te verkrijgen is dan C35 spul al zou dat spul weer van de DS kunnen komen. Hoe dan ook moet ik nu een keuze gaan maken hoe dit weer op te lossen, de C35 is gisteren afgesleept naar een veilige plek waar die nu staat. Deze klus uitbesteden aan een garage gaat waarschijnlijk veel geld kosten (tijd) en dat komt mij nu heel slecht uit, andere optie is om de klus zelf te doen, echter moet ik daar wat moed voor verzamelen en een plek hebben waar ik kan sleutelen. Ik kreeg de tip van Nanko om voor deze klus een hoge palletkar te gebruiken, vervolgens de 4 bouten van het blok los halen en zo het blok eruit tillen. Met een motortakel heb je eigenlijk geen ruimte boven het blok om deze erin te hangen. Het avontuur wordt vervolgd, ik wil wel ook via deze weg Henk, Nanko en Chris bedanken voor de hulp die geboden is met alle bruikbare tips!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 augustus 2019 01:31 PM
  [ # 229 ]

Beste Forum leden,

Het plan is om de klus toch zelf te gaan uitvoeren, het blok moet eruit om bij de drukgroep en druklager te kunnen. Om deze klus aan een garage uit te laten besteden komt mij nu financieel heel slecht uit dus moet het dan maar zelf doen hopelijk met wat hulp van vrienden. Probleem is dat ik met de camper gestrand ben in Hasselt (NL) bij Zwolle en eigenlijk hier in de buurt een plek zoek waar ik een paar dagen mag sleutelen aan het ding. Heeft iemand hiervoor de gouden tip?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 augustus 2019 02:06 PM
  [ # 230 ]
mbender schreef:

Ik kreeg de tip van Nanko om voor deze klus een hoge palletkar te gebruiken…

Als je wil heb ik wel een palletwagen voor je te leen, helaas niet in de regio Zwolle maar in het westen van het land.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 augustus 2019 06:38 PM
  [ # 231 ]

Hi Ree, precies zo’n palletwagen is handig maar bijna onmogelijk om te vervoeren. Camper is trouwens ook lastig te verplaatsen dichter richting de palletwagen. Ben nu bezig in de buurt van Zwolle een geschikte ruimte te vinden

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 03 februari 2020 02:45 PM
  [ # 232 ]

Net even mijn topic over de GS (Moby Dick) bijgewerkt en zie dat ik van dit topic ook flink wat stof moet afblazen. De C35 camper is echt een haat liefde verhouding. Ik ben druk bezig de camper steeds meer retro te maken dat lukt aardig al ben ik voorlopig nog niet klaar. Technisch is er vooral heel veel aan gedaan maar daar zo meer over. Als de C35 rijdt dan gaat ze echt als de brandweer, zeker op de snelweg tuft ze zeer comfortabel op de rechter baan, er blijft voldoende vermogen over om te kunnen inhalen en met het verkeer mee te komen. Laatst zelf even uitgeprobeerd hoe hard de C35 echt kon met de XUD11 blok erin, op de GSP 130km gehaald toen was de rek wel een beetje op maar wilde niet te lang zo snel met de C35 rijden dus daarna weer rustig rond de 100km.
In augustus is het koppelstukje tussen het vliegwiel en prissas kapot gegaan en daarmee is de drukgroep, druklager en koppelingsplaat helemaal kapot gedraaid. Hiervoor heb ik het blok moeten uitbouwen en het bronzen koppelstukje vervangen voor een toplager dus dat moet nu gewoon goed zijn (bij inspectie in december bleek dat inderdaad het geval). Aangezien het blok en de bak een huwelijk zijn bestaan er geen standaard spullen voor. Het toplager is door MiGS ontworpen en een nette Cad tekening van gemaakt, Nanko heeft op zijn draaibank het toplager gemaakt. Alles bij elkaar zat de C35 pas begin oktober weer in elkaar, wat een klus van een paar dagen had moeten zijn heeft 6 weken geduurd.
Toen de camper klaar was gelijk de GS naar de lasser gebracht want daar moesten nieuwe dorpels in (zou 2-3 weken duren, uiteindelijk 3 maanden weg geweest), kon nu tenminste de C35 gebruiken om mijzelf te vervoeren. Dit ging redelijk goed tot 3 weken en 2000km later, ineens hoorde ik een heel naar geluid uit de bak komen. Het geluid van schrapend metaal, de ANWB laten komen en die dacht ook gelijk aan een bak lagers die kapot was. De C35 op dat moment in Lelystad achter gelaten om weer een nieuw plan van aanpak samen te stellen. De laatste keer dat het blok eruit ging heb ik de klus op een boeren erf in de buitenlucht kunnen uitvoeren maar inmiddels was het november en voelde ik weinig om buiten te sleutelen. Probleem met zo’n camper is de hoogte van 280cm waardoor er weinig plekken zijn waar je makkelijk binnen kan sleutelen. Na wat rond bellen mocht ik bij Nanko in noord Groningen de C35 op de brug zetten om daar de boel weer uit elkaar te halen. Eerst moest de C35 daar nog komen, met behulp van Marco die een kleine vrachtwagen met ambulance heeft de C35 naar het hoge noorden gebracht, daar kon ik gelijk een leenauto van vriend Chris meekrijgen om in ieder geval weer mobiel te zijn.
De week voor Kerst wat hulptroepen bij elkaar gekregen, logeer adres geregeld, extra DS versnellingsbak en een auto vol gereedschap naar het hoge noorden afgereisd. Gelukkig dat alles nog netjes los van de vorige keer en kwamen het blok en de versnellingsbak makkelijk uit de bus. Bij inspectie van de bak bleek inderdaad het achterste bovenste lager kapot waardoor de tandwielen van de vierde versnelling spelling hadden. Ik had de bak uit de C35, een DS bak en Nanko had ook nog een bak liggen. Van deze drie bakken weer een goede gemaakt, alles heel secuur schoongemaakt en de beste lagers bij elkaar gezocht, de tandwielen de DS bak maar wel met de primaire as van de camper, dus alles netjes overgezet. Ik ben van vrijdag tot de zondag erop bezig geweest maar toen zat alles weer netjes in elkaar. Bijzondere dank aan Chris, Michiel, Jeroen en Nanko zonder jullie hulp/support was dit echt nooit goed gekomen.
Begin januari ook nog een kapotte dynamo gehad maar dat was redelijk snel weer hersteld alleen heb ik toen een slangklem niet goed vast gezet waardoor ik koelvloeistof verloor, probeerde ik een dag later deze wat strakker te zetten maar bleek die lam te draaien, met een nieuwe slangklem was dat ook weer opgelost.
Nu rijdt de C35 weer als een dolle en begin het vertrouwen weer een beetje terug te komen, de GS is voorlopig nog niet klaar en heeft nu mijn aandacht nodig dus de bus moet even heel blijven.
Aangezien mijn gepensioneerde ouders lekker in het buitenland aan het overwinteren zijn mocht ik de C4 Cactus van mijn moeder lenen, natuurlijk fijn dat dit kan en hoef ik de C35 niet constant te gebruiken als ik vervoer nodig heb. Dit ging tot vorige week goed toen een stelletje $%^$#@ het nodig vonden in te breken in de Cactus, met een baksteen eerst de passagiers ruit proberen kapot te gooien, niet gelukt wel beschadigd, daar de bestuurders ruit, ook niet gelukt maar wel beschadigd inclusief een dikke deuk in de deur. Toen maar de achteruit met succes ingegooid, de baksteen terug gevonden op de achterbank. Gelukkig was de auto goed verzekerd en was er niks verdwenen uit de auto maar wat was ik kwaad. Vandaag de cactus weer kunnen ophalen en is alles netjes hersteld, alles bij elkaar een dikke €2000 schade. De C35 heet in de tussentijd netjes dienst gedaan als dagelijks vervoer, dat is weer een meevaller. Denk dat ik maar een giro 555 rekening ga openen voor alle pech de laatste maanden.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 februari 2020 04:17 PM
  [ # 233 ]

Wow, zo onder elkaar gezet krijgen jij en de Citroëns het wel voor de kiezen. Durf bijna niet meer met die van mij de weg op. Gelukkig ben ik een treinkaart, maar juist voor de C35 is dat niet echt een alternatief.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 03 februari 2020 04:26 PM
  [ # 234 ]
break23m schreef:

Wow, zo onder elkaar gezet krijgen jij en de Citroëns het wel voor de kiezen. Durf bijna niet meer met die van mij de weg op. Gelukkig ben ik een treinkaart, maar juist voor de C35 is dat niet echt een alternatief.

Al het sleutel heeft mij goed van de straat gehouden, misschien is overstappen op OV nog niet zo’n slechte optie

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 04 februari 2020 09:41 AM
  [ # 235 ]

Of doe als ik, een Skoda voor dagelijks vervoer. Mr. Green
Maar zonder gekheid, wat een verhaal zeg. Schrale troost, iedereen heeft wel eens van die periodes dat werkelijk alles tegen lijkt te zitten.
Uiteindelijk zal het allemaal weer goed komen, en als je dan weer met plezier rond rijd, ben je de ellende vaak gauw weer vergeten. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 03 september 2020 03:15 PM
  [ # 236 ]

Weer wat stof afblazen van dit topic, weer veel beleefd met Brigitte Bardot, ze begint een beetje op een drama trailer queen te lijken maar gaan vrolijk verder. Aangezien zowat het halve forum recent of in het verleden ooit wel eens heeft geholpen bij deze camper is het idee om binnenkort een leuk drieluik te maken met veel leed vermaak en nog meer foto’s

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 september 2020 03:33 PM
  [ # 237 ]

De verwikkelingen van jouw C35 zijn inderdaad intussen wel een mooi artikel waard. 4eyes

Profiel  
 
 
16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook