1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Slechte start met mijn C6, zo wil je eigenlijk NIET starten.
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 28 januari 2020 11:51 AM

Hallo allemaal,

na wat rondkijken en zoeken is mijn keuze op een C6 gevallen en hadden we besloten er 1 aan te schaffen. zogezegd zo gedaan en na het afhandelen van de gebruikelijke zaken op pad richting huis met de C6.

Na 20 kilometer was het alweer over met de pret, olietemperatuur te hoog waarschuwing en we moesten stoppen, dit gedaan en daar sta je dan op de E17.  Na overleg een takel laten komen en naar huis laten brengen.

Diagnose later bij de garage, lagerschalen krukas RIP..

Dus op zoek naar een donor, maar dat pakte anders uit, we vonden een splinternieuwe V6 UHZ.

Dus het hele zaakje naar de garage waarvan onder de 1e foto’s waaronder ook de beruchte waterleiding die doorroest.

Ook wat hydraulica leidingen worden gelijk vervangen omdat we er nu toch goed bij kunnen.


 

Wordt vervolg…

Gr,

Michael.

 

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 januari 2020 12:54 PM
  [ # 1 ]

Dat is inderdaad geen fijne start!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 28 januari 2020 07:32 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad niet de start die ik me voorgesteld had, maar goed eind van deze week zal alles wel weer in elkaar zitten en dan gaan we het alsnog eens proberen met een splinternieuw motorblok.

De volgende maand gaan we ook nog eens kijken voor een 5271L7, die staat ook nog op mijn to do lijstje. Wink

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 28 januari 2020 09:13 PM
  [ # 3 ]

Geen fijne start, maar wel een heel nieuw blok, dat is dan wel weer top.
Ik ben benieuwd naar het vervolg

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 29 januari 2020 09:54 AM
  [ # 4 ]

Ja inderdaad, zeker voor de prijs waar we het voor gekocht hebben, een revisie en/of sloop blok waren allemaal stukken duurder! De goedkoopste zat op 2k met 200.000km of meer, deze met 0,0 km kostte….let op….1k Smile

De prijs bij PSA is/was 12k (niet dat je die dat dan koopt, daar koop je een mooie 2ehands auto voor maar toch), zonder de aanbouw delen ook nog eens dan, tel die erbij en je zit op 15k denk ik…

Het nieuwe motorblok is op 1 draadboom na (die los op de foto staat en overgezet wordt) compleet, ik ga vanmiddag weer even langs om te kijken hoe het met de patiënt is en of er alweer een nieuw hart in de carrosserie zit en nog wat foto’s te maken van het geheel.

Uiteraard gelijk alle filters er nieuw op, Castrol full synth. 5w30 erin, automaat verversen en nieuwe LDS olie om het compleet te maken.

Verder ook gelijk de distributieriem en pompriem laten vervangen, de motor staat er toch naast en het motorblok is dan wel nieuw maar de riemen zitten er toch al een tijdje op dus ik neem geen enkel risico daarmee, met de kilometerstand is het uiteraard geen probleem, maar de verjaringstermijn van de getande riemen zal er niet ver vanaf zitten, beter safe than sorry!

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 januari 2020 10:54 AM
  [ # 5 ]

Enig idee waarom het oude blok overleden is?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 29 januari 2020 11:41 AM
  [ # 6 ]

Te weinig smering naar de krukaslagers, waarschijnlijk een defecte oliepomp of de leiding die van de turbo loopt geloof ik die ook wel eens verstopt raakt en zorgt dat de 2 middelste lagers te weinig smering krijgen?

Ik maak het verder niet open, enkel de opbouwdelen zijn te koop dus als je nog iets zoekt dan laat het maar weten.

Ook de rode motorstandaard is te koop. Wink

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 07 februari 2020 01:37 PM
  [ # 7 ]

Update:

Inmiddels zit de nieuwe motor er in, draait als een klokje en is voorzien van alle nieuwe vloeistoffen, riemen en filters die nodig zijn:

Probleem wat er nog is is dat de radiateur een haarscheurtje heeft, dus ik heb een nieuwe besteld en daar is het wachten nog even op voordat ze helemaal afgebouwd kan worden!

Het display heb ik ook laten herstellen en waar nodig van extra koel-elementen laten voorzien zodat dit niet meer te heet wordt en/of uitvalt.

Ergens volgende week kunnen we als het goed is weer rijden..


Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 07 februari 2020 07:37 PM
  [ # 8 ]

Misschien een brutale vraag, maar over hoeveel hebben we het als totale kostenpost?

Vr gr Ad.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 08 februari 2020 11:26 PM
  [ # 9 ]

Dat hoor ik van de week, ik had wel een 1e opgave maar er kwamen een paar LDS leidingen bij, een waterbuis, radiateur en 2 getande riemen (preventief laten vervangen op de nieuwe motor)..

Ik zal het binnenkort doorrekenen, echt goedkoop zal het niet zijn,. maar gezien ik de C6 zelf voor een goede prijs heb gekocht en er een splinternieuwe V6 motor in is gegaan zal het totaalplaatje de huidige waarde ongeveer evenaren denk ik.

Voor dat geld koop je er dan wel 1 met 200k of meer op de klok, ik begin motorisch opnieuw, dus hopelijk nog jaren rijplezier met deze lady, de bedoeling is om de wagen voorlopig enige jaren te gebruiken als mijn nieuwe daily driver! Smile

Ik had in ieder geval op 1500 euro achterstallig onderhoud gerekend, de waterbuis (bekend probleem) en distributieriemen meegeteld, en een servicebeurt inclusief alle filters.

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 09 februari 2020 11:26 AM
  [ # 10 ]

respect voor de ombouw. Lijkt me een giga klus bij een C6

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Citrof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 28-10-2012

Gepost: 10 februari 2020 12:17 PM
  [ # 11 ]

Ben erg benieuwd, wel top, een splinternieuwe motor! Benieuwd hoe je deze motor voor zo weinig op de kop hebt weten te tikken…

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 10 februari 2020 03:25 PM
  [ # 12 ]

2ehands.be, stond daar gewoon op, de eigenaar had hem ooit voor zijn eigen C6 gekocht als reserve maar nooit nodig gehad en had zijn eigen C6 inmiddels verkocht en ging akkoord met mijn bod.

Deze persoon werkt voor PSA als een soort problem solver voor garages die er niet meer uit komen, en hij woont bij mij in de buurt dus kan altijd bij hem terecht als ik vragen heb. Smile

We zijn vandaag even wezen kijken, de nieuwe radiateur kwam net binnen dus voor het einde van de week is alles weer op orde en gaan we de auto ophalen!

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 10 februari 2020 03:54 PM
  [ # 13 ]

Geweldig, sleutel je ook daar?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 10 februari 2020 08:49 PM
  [ # 14 ]

Nee, ik ben zelf wel 20 jaar werkplaats verantwoordelijke geweest in een truck centre, maar een uitgebreide algemene kennis is er uiteraard wel en een hoop is hetzelfde als bij een vrachtwagen, enkel in een kleiner formaat.

Ik heb ook heel veel benodigde onderdelen en vloeistoffen zelf aangeleverd omdat de prijzen nogal variëren met de dealers en waar ik het voor kon kopen, ik heb uiteraard ook nog veel contacten waar ik een beroep op kon doen zodat het geheel binnen de perken en budget is gebleven, maar met een prijs van maar 1000 euro voor deze V6 motor hou je zeker wat ruimte over voor andere zaken. Wink

Ik had offertes van sloperijen met een blok wat 25k erop had zitten waar ze 5000 euro voor vroegen, zelfs met een kmstand van 200k vragen ze nog een stevige prijs voor, dus de onze was met recht een koopje!

Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 10 februari 2020 08:54 PM
  [ # 15 ]

Zeker een koopje, soms heb je weleens mazzel, en je blijft binnen budget van 1500 euro achterstallig onderhoud, je heb een prachtige C6 waar je nog jaren van kan genieten

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook