Co2 uitstoot te hoog Citroen C1 2012
fredje207
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 02-08-2018

Gepost: 18 februari 2020 05:52 PM

hoi vandaag moest onze C1 voor de keuring op twee dingen na goed gekeurd.

De glaasjes van de kenteken verlichten waren eruit geen probleem is weer klaar.
Maar wat ik raar vond was dat de auto te veel co2 uitstoot had en dat er een andere kat onder moest
en het zou komen dat er nieuwe regels waren van de roverheid.
Deze C1 is van 2012 met 160000 Km met geen problemen met de motor dus vind het een raar verhaal
Iemand dit ook meegemaakt dit jaar??

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 18 februari 2020 06:17 PM
  [ # 1 ]

Ik vind het ook vaag. Misschien dat het wat duidelijker wordt met wat interpunctie. (Komma’s dus)

Het zou heel goed mogelijk zijn dat de katilisator kapot is.  Waarom niet?

 

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 18 februari 2020 06:23 PM
  [ # 2 ]

Te veel CO2? Bedoel je niet CO?
Zo’n kat gaat meestal wel wat langer mee, maar er lijkt mij geen reden om aan te nemen dat hij niet stuk zou kunnen zijn. Zoiets kan altijd. Wel jammer want het is een duur onderdeel.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 februari 2020 06:38 PM
  [ # 3 ]

Gooi eens een busje Wynn’s Petrol Extreme Cleaner in een volle tank, kost je 20€, op het laatste van de tank rij je terug naar de keuring.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 februari 2020 06:42 PM
  [ # 4 ]

CO te hoog? Probeer eerst eens een nieuwe lambda sonde.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 18 februari 2020 08:22 PM
  [ # 5 ]

Goed plan. Een lambdasonde kost een paar tientjes en een katalysator kost zomaar een paar honderd euro. Je zou volgens mij ook moeten kunnen meten of je lambdasonde nog goed is.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 18 februari 2020 08:24 PM
  [ # 6 ]

Misschien eerst een rondje uitlezen?
Dat kan je wel geld schelen.

 

Profiel  
 
CPS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 30-05-2017

- C1 exclusive , automaat met schakelflippers.
Gepost: 18 februari 2020 11:08 PM
  [ # 7 ]

Co meeting wordt toch uitgelezen via obd ?
dan moet er toch gelijk uitkomen wat er stuk is?
of wordt 2012 nog op de normale manier via een test apparaat via de uitlaat gemeten ?

bij laatste ff uit laten lezen om te kijken wat nou echt de storing veroorzaakt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook