En nog een Citroën erbij
Patjo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 26-01-2015

- DS 3 1.4 HDI met EGS bak
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Image
Gepost: 25 januari 2020 02:48 PM

Hoi allemaal,

Sinds kort hebben we naast de DS3 ook een C4 1.6 16v Image uit 2007 voor de deur staan.

Mijn vrouw rijdt met de DS3 naar haar werk en ik had daar een Smarje Cabrio voor die we ook achter ons campertje mee kunnen nemen aan een triangel, maar we hebben besloten het Smartje lekker warm binnen bij ons campertje te zetten en hem alleen nog maar te gebruiken achter de camper om mee te gaan op tripjes. Dus had ik een leuke woon werk auto nodig. De keuze is dus gevallen op een C4 (die hadden we nog nooit gehad). We hebben BX’en, XM’s, twee C3’en ‘n C1 en twee C5’en gehad in het verleden.

Vorig jaar winter heb ik het Smartje ook binnengezet en tijdens de winter een C5 break voor woon werk gehad, hiervoor kreeg ik wonderwel na de winter een erg goed bod dus heb ik hem weer van de hand gedaan. Maar nu het ‘s-nachts weer gaat vriezen en er regelmatig pekel op de weg ligt heb ik het Smartje weer binnengezet en nu wilde ik dus een leuke auto waar ik wat langer dan alleen de komende winter mee naar mijn werk kan rijden.

Na heel lang zoeken, (ik wilde persé de 1.6 16v met een niet te hoge kmst, NAP en onderhoudshistorie) vond ik deze. Na de proefrit en inspectie heb ik de knoop doorgehakt en hem gekocht.
Hij was toe aan een beurt en aangezien ik bij Brandweer Brabant Noord in Den Bosch werk en we daar een brug en volledig ingerichte (auto/truck) werkplaats hebben is dit inmiddels in eigen beheer gedaan. Hoe goed ik ook zocht ik heb geen gebreken of defecten kunnen vinden. Alles werkt ook zoals het zou moeten werken, alle displays de climacontrol de cruisecontrol de electrische ramen, radio cd etc etc. Geen storingen uit te lezen, ook na 14 dagen rijden inmiddels nog niets.

Het is een heerlijk rijdende auto, mooi stil en comfortabel. Ik denk dat ik hier voorlopig veel plezier van ga beleven.

Oh ja, zo ziet hij eruit Smile

Patrick

In bezit van DS3 1.4 eHDI 2011 en C4 Image 1.6 16V 2007

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 25 januari 2020 03:30 PM
  [ # 1 ]

Kleur van de brandweer en chauffeur van de brandweer. Mooi karretje Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Patjo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 26-01-2015

- DS 3 1.4 HDI met EGS bak
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Image
Gepost: 25 januari 2020 06:24 PM
  [ # 2 ]

Thnx!!

Patrick

In bezit van DS3 1.4 eHDI 2011 en C4 Image 1.6 16V 2007

Profiel  
 
Patjo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 26-01-2015

- DS 3 1.4 HDI met EGS bak
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Image
Gepost: 02 februari 2020 06:58 PM
  [ # 3 ]

Tijdens een langere rit gisteren toch een storinkje opgetreden.
Een piepje en het lampje van de airbag ging branden en op het display verscheen de melding “Storing Gordel / Airbag” na 2 minuten ging het lampje weer uit en daarna niet meer teruggekomen.

Ik ben benieuwd wat dit geweest kan zijn….

Ik heb vandaag preventief in ieder geval alle stekkers van de gordels en airbags die ik kon vinden losgehad en ingespoten met contactspray.

Effe afwachten dus.

Patrick

In bezit van DS3 1.4 eHDI 2011 en C4 Image 1.6 16V 2007

Profiel  
 
Patjo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 26-01-2015

- DS 3 1.4 HDI met EGS bak
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Image
Gepost: 19 februari 2020 06:56 AM
  [ # 4 ]

De storing toch teruggekomen en steeds vaker ook.
Mijn C4 eens aan m’n Lexia en Diagbox gehangen en storing B690 (zij en hoofdairbags links) kwam tevoorschijn.

Allereerst heb ik toen de stekker onder de bestuurderstoel doorgesoldeerd, echter dit gaf geen resultaat dus toen een weerstand geplaatst (die dezelfde weerstand geeft als een airbag) om te kijken waar het probleem nu zat. En uiteindelijk bleek het in de kabel van de stoel te zitten. Op de plekken waar hij knikt was de kern van de oranje draad deels geknakt waardoor er een fluctrerende weerstand gemeten werd. De breuk netjes hersteld en gesoldeerd en de kabel zo gelegd dat hij niet meer kan knikken.

Daarna alle storingen gewist en opnieuw uitgelezen, alle storingen verdwenen!

Nu na twee dagen rijden geen storing meer gehad!

Nu nog één dingetje en dan issie 100% naar mijn zin Smile Er zit nog een rammeltje rechts achterin. Ik verdenk de bevestiging van de schokbreker aan de bovenzijde ervan. Vandeweek effe loshalen en kijken of de kopmoer bovenop wel goed vastzit.

Verder een HEERLIJKE auto!!!!

Patrick

In bezit van DS3 1.4 eHDI 2011 en C4 Image 1.6 16V 2007

Profiel  
 
Patjo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 26-01-2015

- DS 3 1.4 HDI met EGS bak
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Image
Gepost: 23 februari 2020 03:05 PM
  [ # 5 ]

En inderdaad de vervelende rammel rechts-achter zat op de plek die ik er al van verdacht. De veerpootlager. (de bevestiging waar de bovenkant van de schokbreker in vastzit aan de binnenzijde van het spatbord.)

Hier zit een rubber in wat los kan raken en dan gaat rammelen blijkt.

Ik heb de beide veerpootlagers dus vervangen (19,50 p/st van Monroe) en meteen twee nieuwe schokbrekers gemonteerd (49,- euro p/st van Monroe) Alles bij elkaar drie kwartierjes werk. En een wereld van verschil!

Ik rijd nu dus eindelijk in een HEERLIJK stille C4 Smile Smile Smile

Patrick

In bezit van DS3 1.4 eHDI 2011 en C4 Image 1.6 16V 2007

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook