76 van de 86
« Eerste  < Vorige 74 75 76 77 78 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 februari 2020 05:21 PM
  [ # 1126 ]

Inmiddels zitten er LEDs in de controlelampen voor licht en grootlicht. Ik had er nog twee die ik een keer uit een stel uitgewoonde Peugeot-koplampen heb gevist. De contactstrookjes moeten in de bestaande steekfittinkjes van het DS-dash elk een een kant liggen, anders krijg je kortsluiting, maar dat is met een voorzichtig rondje buigen in no-time geregeld (was althans bij de versie die ik heb wel aan de orde). Ook moet je weten aan welke kant spanning en massa in de print van het dashboard zit zodat zo’n LED niet verkeerdom staat: het is een diode, dus het werkt maar op één manier.

Voor het grootlicht is zo’n blauw stadslicht-LEDje vrijwel perfect. De kleur van het licht matcht fijn met het blauwe lensje, dus dat is i.c.m. wat extra lumen een mooi duidelijk zichtbaar controlelampje geworden. Het controlelampje van het gewone licht is nu wat feller dan eerst, maar zo te zien binnen bruikbare grenzen. Tegen de tijd dat die LED op z’n L70-tijd zit is-ie juist perfect. Dan kan-ie dus bijna eindeloos mee in deze toepassing. Maar goed, nu ben ik eens benieuwd of de glaasjes nu ook beter heel blijven. Geen idee eigenlijk hoe lang dat vroeger stand hield, of dus eigenlijk bij welke leeftijd zo’n DS standaard gammele glaasjes in de controlelampen had, dus vergelijken zal ‘m wel niet worden.

De hele rest van de set heb ik gewoon de gloeilampjes in laten zitten. Te zijner tijd kunnen daar ook LEDs in natuurlijk, maar de rest brandt nooit lang achter elkaar dus daar is het kapot stoken van de glaasjes ook niet zo aan de orde. Voor de levensduur (veel aan/uit) is het misschien interessant om de knipperlicht-controlelampjes nog wel van LEDs te voorzien, maar dat komt dan wel als ze stuk gaan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 februari 2020 11:07 PM
  [ # 1127 ]

Bij voldoende gebrek aan licht eindelijk een plaatje:

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 februari 2020 08:04 AM
  [ # 1128 ]

Ziet er weer goed uit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 februari 2020 04:09 PM
  [ # 1129 ]

Wat Frank zegt!

Mooi man!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 februari 2020 04:55 PM
  [ # 1130 ]

Netjes!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 03 februari 2020 07:02 PM
  [ # 1131 ]

Lijkt me helemaal goed.
Die leds stoken de tellerbak niet op en ze zijn duidelijk.
Door het veelvuldig schakelen zal de levensduur niet veel meer zijn.
Maar soit.. Over 30 jaar kijken we wel es weer..

Jan.D.

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 13 februari 2020 05:37 PM
  [ # 1132 ]

Weet iemand toevallig waar het trapautootje op mijn foto gebleven is??

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 februari 2020 06:14 PM
  [ # 1133 ]

Als ik me niet vergis is die bij een liefhebber in Duitsland terecht gekomen. RensKorevaar weet dat preciezer dan ik.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 01 maart 2020 06:21 PM
  [ # 1134 ]

Duss…
Ik ben kortgeleden in een Berlingo diesel gestapt.
Best een fijn autootje..
Ding is 16 jaar oud en puntgaaf. te gek.. Dat dit kan met een franse auto..
Maar goed we gaan het zien..

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 01 maart 2020 09:33 PM
  [ # 1135 ]
Penny Lane schreef:

RensKorevaar weet dat preciezer dan ik.

Helaas niet huh

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 maart 2020 09:57 PM
  [ # 1136 ]
Jan.D schreef:

Duss…
Ik ben kortgeleden in een Berlingo diesel gestapt.
Best een fijn autootje..
Ding is 16 jaar oud en puntgaaf. te gek.. Dat dit kan met een franse auto..
Maar goed we gaan het zien..

Het is misschien een goed idee om daar in de afdeling “Berlingo” een draadje voor te maken. Dat kan nog te pas gaan komen als die auto zich eens als een Franse auto zou gaan gedragen Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 02 maart 2020 06:33 PM
  [ # 1137 ]
Penny Lane schreef:

Als ik me niet vergis is die bij een liefhebber in Duitsland terecht gekomen. RensKorevaar weet dat preciezer dan ik.

Derk

Dat klopt! Smile

Helaas is bij de laatste verhuizing de voorruit gesneuveld maar verder staat ‘ie er prima bij Smile. Binnenkort een keer weer netjes maken.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 april 2020 12:23 PM
  [ # 1138 ]

Zo. Met de tweejaarlijkse apk achter de rug wordt het eerdaags tijd voor het jaarlijkse rondje motorsteunen. De rechter ligt in rust bijna metaal op metaal en heeft nog 1 draadgang over: opstellen is geen optie meer. Die is dus *alweer* volledig naar de vaantjes.

Het wordt hoog tijd om daar een alternatief voor te verzinnen. Ik heb nog niet iets gevonden wat zonder een heleboel gedoe in te bouwen is. Maar als je je motorsteunen vaker moet vervangen dan de bougies, of soms zelfs vaker dan de motorolie, dan kunnen we wel besluiten dat ‘t bestaande materiaal kansloze rommel is. Maar goed, omdat het momenteel niet eenvoudig is om met leveranciers eens te kijken wat er pas te maken is, zal dat wel door moeten schuiven naar wanneer dan ook dat hele virusverhaal achter de rug is.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 april 2020 10:04 PM
  [ # 1139 ]

Ha Derk, had je deze motorsteunen 2 jaar geleden bij je motorrevisie vervangen of niet? Zo jas dan vind ik ze wel heel triest snel doorgezakt!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 april 2020 10:35 PM
  [ # 1140 ]

In april 2017 vervangen, de rechter is in 2018 bij de refit opnieuw vervangen wegens doorgezakt, in 2019 zijn ze beide nog maar een keer omhoog gedraaid omdat de boel weer ging hangen (en je kunt niet bezig blijven uiteindelijk) en de rechter heeft nu nog één draadgang over terwijl de steun aan het blok nog een millimeter of 3 vrij is van de stalen mantel van de motorsteun. De boel raakt mekaar tijdens gebruik nog net niet en het torretje hangt er weer keurig scheef in…

Maar dat is heel gewoon met die nieuwe steunen. Ik weet zelfs van iemand die nog helemaal niet gereden had met z’n auto nadat er nieuwe steunen in waren gezet en toch waren ze reeds stuk. Nou is dat een record, maar ik ken meerdere gevallen waarin het binnen een paar 100 kilometer alweer mis was.

En waarom de rechter vaker dan de linker? Tja. Die krijgt meer warmte te verduren onder het uitlaatspruitstuk denk ik, maar vooral: die kant krijgt de reactiekracht van de aandrijving vol voor z’n kiezen. En die combinatie is blijkbaar teveel van het goeie voor de reproductie-motorsteunen.

‘t Is bloedirritant, maar met een beetje mazzel kan het wel anders. Nu er zo her en der wat meer tijd over is om daarnaar op zoek te gaan, ga ik dat toch weer oppakken. ‘t Is alleen wat meer gezoek omdat je minder makkelijk even ergens in een magazijn kunt gaan rommelen om iets te vinden wat kan werken. Dus moet er eerst nog maar een keer zo’n reprosteun in. En wie weet heb ik een keer mazzel en is het deze keer een die redelijk volhoudt. En ach, de rechter is vrij gemakkelijk te verwisselen, dat scheelt ook alweer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
76 van de 86
« Eerste  < Vorige 74 75 76 77 78 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook