3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Reparatie aan (kachel) blower…....
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 08 februari 2011 08:02 PM
  [ # 31 ]

Dank. Dom, dat stukje had ik niet gelezen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7274
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 februari 2011 08:23 PM
  [ # 32 ]

Een relais aanleggen is natuurlijk wel de beunhaas oplossing.  puke Het schema nalopen
en meten/zien waar het probleem zit is natuurlijk de oplossing .Heb de mappen hier niet staan maar wil (indien je serieus geintereseerd bent) het schema best wel fff opzoeken. Maar je zult zelf (of iemand anders) fff moeten nameten waar het probleem zit.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
janvanhoutum
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009

- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Gepost: 09 februari 2011 09:55 PM
  [ # 33 ]

Hallo Mensen

Ik heb een afpraak gemaakt in Beneden Leeuwen bij Renard.
Die kijken er naar en voor als nog doen die er niet moeilijk over.
Je kunt er op wachten zei een van de compagnons.
Dinsdag 15 febr smorgen om 9 uur (ik heb een snippersdag genomen)
heb ik de afspraak.

Ik ben benieuwd, misschien zak bij hun ook de moed in de schoenen, als
ze onder het schutblad kijken aan de passagiers zijde.

Alsvast bedankt voor de adviesen allemaal tot nu toe.

Wat er ook uit komt ik zal hier altijd nog even laten weten of ik weer
een XM heb met een blower die ook blowt.

Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive

Profiel  
 
janvanhoutum
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009

- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Gepost: 15 februari 2011 08:30 PM
  [ # 34 ]

Hallo Mensen

Vanmorgen ben ik naar Renard geweest en ze hebben haar gemaakt
De fan blaast weer.
Na een uur zoeken en intussen al dingen verbeteren zoals een zekering houder
ondekte Nard of Rene ( ik denk Nard ) dat er een plactic verbindings stekkertje verbrand
was en daarna blies hij weer koude of warme lucht.
Maar hij ondekte ook een storing in mijn contact slot en deze zag na demontage ook
een beetje zwart en heeft dus ook nog het contact slot vervangen.
Maar inmiddels hoef ik mijn ramen tijdens het rijden niet meer
met een trekker schoon te houden en mijn verwarming en koeling doet het weer.
En dat is ook een stuk veiliger rijden, want het is link als je niet goed ziet ......
je XM loopt veel gevaar…..en de inzittende natuurlijk ook Wink

ECHTER :
Intussen is er wel iets bijgekomen :
Na vervanging van de V-snaar ( want die piepte ) houd mijn XM tijdens het rijden ineens
even op, het is net alsof de benzine op is.
Hij doet het soms, om de 50 km, en ik denk nu meestal nadat ik inhoud dus de gas helemaal los laat
en dan weer wil optrekken maar het kan ook zijn als ik gewoon constant 100 rijd, ik kan er nog geen
regelmaat in ontdekken.
Dit euvel had ik nooit totdat vorige week maandag ineens de V-snaar is vervangen.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en is er na montage iets vergeten.?
Moet de bezinepomp misschien los als je de V snaar vervangt ?

Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 28 februari 2011 03:49 PM
  [ # 35 ]

Mijn vorige XM was (ook) een V6-12v. Van 1995. Gereden tot 2004. De enige V-snaar is die voor de aandrijving van de HD pomp, als ik me goed herinner. Hoe het ook zij, de benzine pomp bevindt zich in de brandstoftank en is elektrisch. Het kan zijn dat het benzinefilter vervangen moet worden. Ik zou dat toch doen als geen dokumentatie aangeeft dat dit 30k km geleden is gedaan.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 28 februari 2011 11:16 PM
  [ # 36 ]

Of bedoel je de hydrauliekpomp?

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 01 maart 2011 01:30 AM
  [ # 37 ]
Paul Cornelisse schreef:

Of bedoel je de hydrauliekpomp?

Ja.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
mbriet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 02 maart 2020 11:35 PM
  [ # 38 ]

< Je moet het plastic schoepenrad laten zitten.
< Haal de stekkers los, het schoepenrad zit in dat swarte huis geklikt op 3 punten.
< Als ik het me goed herinner, dan zitten er op de schuine rand onder het rad 3 openingen waar je met een platte schroevendraaier in kan.
< Het is een beetje gehannes,maar als je die rubberblokjes in en naar bovendukt komt het hele spul eruit
< Dan kan je zo bij de printplaat.
< Maar probeer alsjeblieft niet het schoepenrad eraf tehalen, want dat gaat niet.
< Succes

Dank Dixie Delight! Ik zocht me een ongeluk, maar met deze info is het gelukt om de blower uit elkaar te halen.

Profiel  
 
mbriet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 11-08-2018

Gepost: 03 maart 2020 07:39 PM
  [ # 39 ]

In navolging op m’n vorige post, ik heb vandaag bij dynamo revisie bedrijf Cor Wilkes in Amsterdam voor een tientje twee koolborsteltjes gehaald. Hij zei dat ze niet na te bestellen zijn, dus gaf hij overmaatse mee met een stukje schuurpapier. Het materiaal is zo zacht dat je het makkelijk op de juiste maat kan schuren!

Nou de oude borsteltjes lossolderen, maar krijg ze met geen mogelijkheid los! Allicht gekrimpt ipv gesoldeerd op zo’n Valeo blower?

Groet Menno

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook