28 van de 31
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 juni 2019 03:18 PM
  [ # 406 ]

Mooi. Gefeliciteerd!

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 juli 2019 09:10 PM
  [ # 407 ]

Zo,  inmiddels op vakantie en in Denemarken aangekomen. Na een hele dag regen in zuid-Noorwegen begon de ruitewissermotor moeilijk te doen. Hoewel ik een reserve bij me heb heb ik hem gelukkig kunnen maken zonder verdere demontage. Bij het starten de volgende morgen echter een raar geluid uit het vooronder. Bij nadere inspectie bleek de dynamo de boosdoener. Waarschijnlijk het lager. Na even gelopen te hebben verdween het weer. Een reservedynamo heb ik bij me gelukkig maar omdat het nog maar 100km naar de ferry was besloot ik het maar even aan te zien.
Gisteravond hier in Hobro op de camping na een flinke poos in het zwembad doorgebracht te hebben het klusje maar even geklaard. Vandaag lekker blijven hangen hier, hier ook 30 graden en dan is een zwembad best lekker.
Morgen volgended etappe richting Rotterdam.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 29 juli 2019 01:25 PM
  [ # 408 ]

Na 2 dagen met temperaturen tot 44 graden in Rotterdam aangekomen. Wel mn richtingaanwijzerarmpje moeten vervangen, die gaf de geest ondanks dat ik een metalen uitvoering had.Afijn die heeft het dik 15 jaar volgehouden.
Inmiddels 1700 km onderweg en verder alles ok alleen blijft de rechtervoorrem een beetje hangen na remmen. Even handrem aantrekken en hij is weer vrij. Morgenavond bij Wim even de trommel eraf en oplossen. Ik vermoed dat het zuigertje wat stroef gaat in de remcylinder die ik deze winter heb vervangen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 augustus 2019 09:37 AM
  [ # 409 ]

De remmen zijn weer in orde. 1 remschoen linksvoor ging wat zwaar terug, waarschijnlijk doordat de remankerplaat en de 2 monteringsplaten niet helemaal in lijn zaten. Daardoor zat de bout van de remschoen waarschijnlijk een fractie scheef. Hele boel losgehaald met Wim, alles in lijn gezet ,ingevet en gecentreerd.

Al met al toch ff dik 2 uur werk, maar met een bak koffie erbij was het gezellig om voor de verandering eens samen met een ander aan mn bus te kunnen sleutelen.
Onze provincie Møre og Romsdal in Noorwegen is net zo groot als Nederland maar ik ben de enige daar met een HY.( en er wonen zon 100.000 mensen) Dus ik sleutel eigenlijk altijd in mn uppie.

We kunnen de vakantie met een gerust hart vervolgen.

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 augustus 2019 03:10 PM
  [ # 410 ]

inmiddels weer heelhuids thuis. Wat fotos :

onderweg naar Geiranger

dagje met het gezin van een maat van me opgetrokken.

op een niet al te grote camping in Hobro Denemarken met een heerlijk zwembad. Dik 30 graden daar dus wel lekker.Hier even de dynamo vervangen omdat het lagertje lawaai maakte.
Later in Noord-Duitsland zouden we 44,5 graden meemaken (38 graden in de auto) toen we 3 uur op het pontje over de ELbe stonden te wachten.

in de Achterhoek op een geitenboerderij is het best relaxen.



en weer in Noorwegen , picknincken op de hoogvlakte van Valdresfly met zon 19 graden.


Afgezien van de ruitewissermotor, dynamo, richtingaanwijzerarmpje en de voorrem nog de kleppen moeten stellen. Dat moet nu eenmaal thuis nu weer dus de afstelling op gas is nog niet optimaal. Verbruik op gas ligt zo rond de 1 op 6.
Tevens heb ik nogal wat koelvloeistof gebruikt/gelekt. Zon liter of 3. Met een niet helemaal dicht systeem en de enorme hitte niet helmaal onverwacht. Hier thuis blijft het weer mooi op peil tot nu toe.
Half litertje olie verbruikt op zon 4000 km , daar kan ik mee leven.

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 augustus 2019 10:45 AM
  [ # 411 ]

kleine koelvloeistoflekkage inmiddels gevonden. Op het t-stuk met ‘nieuwe’ slangen voor de verdamper. Uiteraard precies boven de dynamo. Dat zou het lagertje vd oude dynamo best eens de das om hebben kunnen gedaan. Afijn 3 slangenklemmen wat aangedraaid en lekkage over. Ik zag het bij toeval na kleppen stellen. Met name de uitlaatkleppen stonden alweer te strak. ( na 2000 km)
Ik begin nu toch een smeersyteem voor LPG te overwegen.

Gisteren gemerkt dat de rechtervoorrem wederom warmer wordt dan de linker en hij begint weer te piepen. Hmmmm ben er dus wederom nog niet klaar mee. Bijna 2000 km zonder probleem verder en nu met stadsverkeer rijden weer een probleem, rara.

Zal hem eerst eens wat minder strak stellen al verwacht ik daar niet zoveel van.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 september 2019 08:54 AM
  [ # 412 ]

omdat het draad voor de moer aan de onderzijde vd stuurkogel niet fris meer is en de moer er daardoor niet ver genoeg in wil, was de enige optie om de stuurkogel goed te kunnen afstellen het vervangen van het stuurstangeinde. Deze in de vakantie in NL bij Wim meegenomen.

Op zich niet zon grote klus maar de stuurkogel die uit het gekochte stuurstangeinde kwam wijkt toch wel flink af van de mijne. Bovendien vind ik hem te ver ingeroest. De mijne was gelukkig nog goed, maar ik vraag me af wat voor kogel dit is, gezien de slijtagesporen aan de zijkanten hoort ie in ieder gavel niet hier. Stuurstangkogels slijten aan de onder en bovenkant.

boven de rare , onder de mijne

bij Wim intussen nieuwe veertes besteld voor de voorremschoenen. De oude zijn een beetje verbogen.
Van de week vervangen waarbij ik opmerkte dat de bovenste remzuiger niet terug wilde in de cylinder. Bij gebruik van een schroevedraaier kwam er olie naar buiten langs het rubber. Ook openen vd ontluchtingsnippel bracht geen soulaas,
dus de remcylinder maar schoongemaakt. Ik denk teveel vet gebruikt wat hard is geworden. dit zou best eens de oorzaak geweest kunnen zijn van het warmlopen. We gaan het zien.

 

 

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 september 2019 08:21 AM
  [ # 413 ]

nadat ik eerst nogal wat verschil had in het aangrijpen bij links en rechts; de rechterkant greep duidelijk later aan, remt de bus nu mooi recht en gelijk. Ik dacht eerste ik dat de veertjes links ook wel zou moeten vervangen, ze zijn duidelijk strakker dan de oude, maar het probleem verdween vanzelf.
Wel merk ik dat ik wat meer kracht op het pedaal moet zetten.

Gisteren even 160 km op en neer naar Nerlandsøya (Neerlands eiland) waar wij cabins hebben en geen warmlopende rem meer gehad.

Na advies van een LPG man hier de gasmengstelschroef maar eens een flinke zwieper open gezet en dat resulteerde dat ie nu beter op gas loopt dan op benzine. Hij loopt erg lekker , stiller en klimt hellingen op zonder terugschakelen waar ik eerst altijd terug naar zn 2 moest.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 oktober 2019 11:34 AM
  [ # 414 ]

Heerlijk herfstweer dit weekend dus maar een dagje lekker de bergen in geweest over Vakviksfjellet. Flink stuk onverhard naar boven maar een heerlijke plek om met de familie lekker te lunchen. Beetje fris windje dus Dubbus mocht samen met een hut voor een heerlijk windstil plekje zorgen.


blijft toch heerlijk fotogeniek zon HY!

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 29 januari 2020 09:14 AM
  [ # 415 ]

De linker voorruit maar eens gemonteerd ivm lekkage tijdens hoosbuien en omdat er aan de onderkant bij de ruitewisser wat roostvorming ontstond.
Lekkage de afgelopen jaren proberen te verhelpen met kit maar dat hielp allemaal slechts tijdelijk.

Na demontage bleek dat er wel wat werk aan de sponning zit, gelukkig geen gaten. Na montage van het rubber zonder ruit bleek dat het rubber eigenlijk ca 3 cm te kort is. Wim maar ff gevraagd of ie een stukkie heeft liggen.


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 29 januari 2020 11:21 PM
  [ # 416 ]

lekker gezicht, die laatste foto.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 maart 2020 05:45 PM
  [ # 417 ]

Zo ruit zit erweer in. Nu nog even met ruitenkit de rubberstukjes aan elkaar lijmen zodat het waterdicht word. Al kit gekocht maar dat bleek grijs ipv zwart, had ik toch specifiek om zwart gevraagd, grr.
Ik had in de herfst een zwakke accu/ traag startende HY maar tot mijn verbazing start ie nu na 4 maanden nog steeds. Was van plan om een nieuwe accu te kopen maar eerst eens gemeten op de accu met lopende motor 16 to 17 volt. Na stoppen 14 volt op de accu.
Weer starten en hij gaat goed rond. Mij lijken de voltages erg hoog.ik heb een elektronische sp.regelaar

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 08 maart 2020 09:09 PM
  [ # 418 ]

Vooral die 14 V is vreemd hoog. Is je voltmeter wel goed?

Adri

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 maart 2020 09:27 PM
  [ # 419 ]

Als je laadspanning echt 16-17 volt is dan is je accu in een uurtje draaien wel gaar. Heb je digitale of analoge spanningsmeter? Bij de analoge wil de “nulstand” nog wel eens verlopen ik neem aan dat je een analoge hebt vanwege je 14 en 16-17 volt. 
Zelfs goedkopen digitale multimeters zitten er vaak niet meer dan 0.1-0.3 volt naast.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 maart 2020 09:46 PM
  [ # 420 ]

Digitaal

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
28 van de 31
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook