29 van de 31
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende > 
   
DUBBUS
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 maart 2020 09:51 PM
  [ # 421 ]

Als je je accu dan echt met 16-17 volt laadt en je zet de motor uit dan kan hij best even 14 volt geven, maar moet na een paar uur wel naar 13 volt of minder ( 12.6-12.75) terug zakken.
Met zoveel spanning laden is helemaal niet goed voor je accu. Oorzaak nr 1: Slechte massa op de spanningsregelaar, dan “ziet” je spanningsregelaar niet genoeg spanning en regelt hij te hoog en 2: doorgeslagen transistor in de spanningsregelaar zodat hij maximaal blijft laden. Even meten en je weet het denk ik wel.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 maart 2020 10:09 PM
  [ # 422 ]

Ok bedankt. Zal vd week nog eens ff meten met een anderere multimeter.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 maart 2020 08:48 AM
  [ # 423 ]

spanningsregelaar gecheckt, had ik toch nog een oude mechanische. Na montage van een electroninsche van een 2CV had ik echter nog steeds rare uitslagen van 8 tot 20 volt bij lopende motor, ook bij afgekoppelde spanningsregelaar…..

dus maar een andere multimeter gepakt en toen bleek alles normaal te werken. Wink

we gaan maar eens terug naar de Winkel met mijn meter, die is nog geen jaar oud en doet dus niet wat ie wel moet doen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 maart 2020 09:16 AM
  [ # 424 ]

Tip: koop één keer een goede multimeter, kan ook tweedehands. Daar heb je de rest van je leven plezier van.

Vijf keer een inferieure van de bouwmarkt is even duur en je bespaart heel veel irritatie.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 11 maart 2020 03:20 PM
  [ # 425 ]

Ik zou je niet aanraden de goedkoopste te kopen, maar ik heb al ruim 20 jaar een “Metex” toen gekocht bij Conrad was noch de goedkoopste nog de duurste maar wel een van de eerste “digitale” aan een redelijke prijs. Niet auto-rangding maar met zo’n draaischakelaar. Die doet het nog steeds en hij heeft al wat meegemaakt!  ( Niks tegen Fluke, maar niet iedere doe het zelver veroorloofd zich professioneel gereedschap).  Ik persoonlijk hou niet van auto-range: Als je weet wat je meet kun je hem instellen, en als je niet weet wat je meet… moet je niet meten.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 april 2020 04:15 PM
  [ # 426 ]

Tsja af en toe een beetje sneeuw is normaal hier in Maart/ April maar zovaak heb ik nog niet eerder meegemaakt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 april 2020 04:38 PM
  [ # 427 ]

En hier de hele “winter” één ochtend!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 april 2020 08:19 PM
  [ # 428 ]

En vandaag 18 graden… Noorwegen in a nutshell..

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 oktober 2020 09:43 AM
  [ # 429 ]

vorig weekend lekker wezen kamperen samen met een maat van me en onze zoontjes. We zouden 1 nachtje gaan , het werden er 2.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 754
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 12 oktober 2020 10:40 AM
  [ # 430 ]

Zo bijelkaar geparkeerd valt me op dat de HY eigenlijk een veel praktischer en doordachter ontwerp was dan de Transporter.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 mei 2021 08:48 AM
  [ # 431 ]

Dubbus staat alweer 2 maanden op de oprit maar hij liep niet lekker, op 3 poten zogezegd.

Cylinder 3 wilde niet lekker meelopen, kompressiemeter gekocht en gemeten. Cylinder 3 veel lager dan de rest. Kleppen wat losser gezet en de kompressie is goed maar nog steeds doet ie niet lekker mee.

Ik verdacht een stoterstang en besloot die eens te demonteren voor inspectie. Trek ik daar per ongeluk de storterstangbus mee uit het blok. Afijn de kop moet eraf om die terug te plaatsen, nieuwe pakking inmiddels binnen dus binnenkort maar eens aan de slag.
ik heb zon vermoeden dat er een klep blijft hangen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 mei 2021 09:34 AM
  [ # 432 ]

Die bus kun je toch gewoon terugduwen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 mei 2021 06:17 PM
  [ # 433 ]

Nee, die valt dan zijwaarts in je blok en krijg je echt niet meer op zn plek.
Vandaag de kop gelicht en 2 uitlaatkleppen zitten diep in de kop gesleten. Nr 3 een mm of 4 en nr 2 2 mm. Weinig klepzitting meer over bij nr 3. Duidelijk is te zien dat cylinder 3 niet goed meedeed. Zal volgende week ff fotos posten, is een lang weekend hier in Noorwegen. Maandag 17-05 nationale feestdag.

Wordt een andere cylinderkop vrees ik.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 mei 2021 11:44 PM
  [ # 434 ]

Kunnen er geen nieuwe zittingen in?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 31 mei 2021 09:07 AM
  [ # 435 ]

nee met name cylinder 3 is zover weggesleten dat er niet genoeg vlees is voor en nieuwe zitting. Inmiddels via Wim een andere kop op de kop getikt en die is inmiddels aangekomen en gemonteerd.
Morgen mag Dubbus voor zn 2 jaarlijkse APK.



Ik denk erover een smeersysteem voor LPG in te bouwen, iemand daar ervaring mee?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
29 van de 31
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook