4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Turbo CT Break Project: extra foto’s toegevoegd!
Gepost: 04 maart 2020 08:18 PM
  [ # 46 ]

@Feije, Dat is interessant!
Nu ben ik aan het denken om de servo uit de oude deur te halen en in de nieuwe deur te monteren, alleen weet ik niet of die ook nog werkte…
Maar ik weet dus ook niet of de servo van de nieuwe deur werkte.
Volgens jou zijn dus alle servo’s uitwisselbaar ? Ik weet wel dat toen ik de deuren (rechts voor en links achter)vervangen heb dat er iets van stekkers niet paste, ik denk dat dit de stekker van de ruitmotor was…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 04 maart 2020 08:40 PM
  [ # 47 ]
trxke schreef:

Volgens jou zijn dus alle servo’s uitwisselbaar ?

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde: ik bedoelde dat je een servo uit een Xantia uit 2001 ook in een 93’er zou moeten kunnen zetten. Links en rechts zul je in ieder geval niet door elkaar kunnen monteren, omdat die ten opzichte van elkaar gespiegeld zijn. Voor en achter hebben bovendien verschillende stekkers. Helaas kun je die servo’s ook niet echt los testen, want mijn kapotte servo deed het ook gewoon goed toen ik hem los aan de deur had hangen.
Ik zou dat oude servo erin zetten en hopen op het beste. Het is niet heel erg veel werk, in ieder geval niet in het grotere geheel van jouw project bekeken Laughing. Je moet het deurpaneel eraf halen, dan de twee stangetjes loshalen en dan de deurgreep van de buitenkant eraf halen (één boutje). Het is het handigst om ook een raamgeleider aan de kant te halen (ook één boutje). Als je dan de drie boutjes op de achterkant van de deur eruit schroeft, kun je het servo er zo uit halen. Bij het monteren is het handig om éérst de stangetjes aan het nieuwe servo te hangen als die grofweg op zijn plek zit, dan het servo iets te laten zakken om de buitenste deurgreep te monteren en daarná pas het servo op zijn plek te schroeven. Er is een armpje van de deurgreep dat boven het servo terecht moet komen en daartoe is dit de makkelijkste manier.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2020 10:18 PM
  [ # 48 ]

Ja ik denk dat ik de oude servo er maar ga in zetten, de deurpanelen zijn er toch allemaal nog af en het moet werken voor ik ze er terug op monteer.
Dat er linkse en rechtse waren dat had ik verwacht maar ik wist niet dat voor en achter verschillend waren.
Onderstaande vind ik wel er nuttig om weten, ik heb namelijk erg aan het prustsen geweest om de deurgrepen terug te monteren smirk

Feije schreef:

...Bij het monteren is het handig om éérst de stangetjes aan het nieuwe servo te hangen als die grofweg op zijn plek zit, dan het servo iets te laten zakken om de buitenste deurgreep te monteren en daarná pas het servo op zijn plek te schroeven. Er is een armpje van de deurgreep dat boven het servo terecht moet komen en daartoe is dit de makkelijkste manier.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 04 maart 2020 11:45 PM
  [ # 49 ]

Dat kan ik me voorstellen Laughing. Vóór is het ook gewoon gepruts, want daar zit er ook nog een stangetje tussen de deurgreep en het servo en je kunt echt voor geen ene meter bij dat stangetje. Achter heb ik ook eventjes zitten prutsen voordat ik dit verzon, maar daarna was het heel snel klaar Wink. Ik kan je trouwens niet garanderen dat het bij een break op dezelfde manier zit, maar dat verwacht ik wel (servo is niet anders en er is geen ruimte voor een extra stangetje).
Kleine aanvulling op de uitwisselbaarheid van de servo’s: ik weet niet of je servo’s van een model met supervergrendeling ook zomaar kunt monteren op een model dat dat niet heeft en vice versa. Of je alles van alle modellen dus zonder meer zomaar kunt uitwisselen weet ik niet. Ik had daar zelf nooit rekening mee gehouden omdat het in Nederland volgens mij niet of nauwelijks geleverd is. De onderdeelnummers zijn verschillend, maar dat wil niet meteen zeggen dat het helemaal niet werkt.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 07 maart 2020 09:42 PM
  [ # 50 ]

De centrale vergrendeling werkt nu bravo
Ik heb de servo of slotunit vervangen door de originele van deze Xantia en nu gaat de deur dus gewoon mee los en vast met de centrale vergrendeling.
@Feije, de tip om de servo los te schroeven en iets te laten zakken is geweldig! dit werkt zoveel makkelijker.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 07 maart 2020 09:47 PM
  [ # 51 ]

very good Mooi dat het gelukt is!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 12 april 2020 08:08 PM
  [ # 52 ]

Ondertussen zijn alle deurpanelen terug gemonteerd en moet ik enkel nog die lastige deurvergrendel knopjes monteren confusedgulp

Ondertussen heb ik het scheurijzer Laughing maar op de hefbrug gezet en ben ik begonnen aan de rechter dorpel, die ik dus niet mee gespoten had afgelopen zomer omdat ik bij het schuren een plekje had gevonden.
Nu was daar eigenlijk niet veel aan te zien enkel dat de antisteenslag coating enkele blaasje vertoonde en wanneer ik hierop drukte voelde dat alles behalve stevig.
Kijk maar mee:





Zo dat zit er dus in rest mij nu nog de lassen af te slijpen en strak te zetten, en dan kan de dorpel ook gespoten worden mee met de deurlijsten en de het bumperdeel van de kofferklep.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 13 april 2020 01:02 AM
  [ # 53 ]

very good Ziet er goed uit zo!

trxke schreef:

...moet ik enkel nog die lastige deurvergrendel knopjes monteren confusedgulp

Die zijn helemaal niet zo lastig hoor, als je maar weet hoe het moet. Het schuivende dingetje onderin moet in het onderste gaatje zitten. Vervolgens zorg je dat de deur op slot zit. Als dat zo is, zorg je dat het stangetje mooi in het midden valt, dat alle groefjes precies goed in het knopje vallen en je kunt hem er zo op drukken Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 30 december 2021 08:36 PM
  [ # 54 ]

Ondertussen is de TCT zo goed als klaar maar de kans zit erin dat de auto te koop komt dit omdat ik gewoon te veel auto’s heb.
In iedergeval 1 van de 2 Xantia’s die ik bezit zal weg moeten, in deze heb ik erg veel geïnvesteerd wat ook duidelijk is als je het topic terug leest (en dan is er nog meer aan gedaan dan hier beschreven staat)wat de beslissing om te verkopen ook moeilijk maakt.
Mocht iemand toch interesse hebben dat mag die mij altijd contacteren, hoewel ik er wel moet bij vermelden dat de auto niet weg gaat voor een doorsnee Xantia prijs.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook