Vaag plan CX importeren
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 december 2004 08:57 PM

Hee jongens, ik heb het vage plan gevat om een CX te importeren uit frankrijk. Ik heb een leuke TRD Turbo 2 gezien, met 120,000 op de teller, maar mijn frans is niet geweldig dus ik hoop een beetje dat hier iemand is die dit technische rapport een beetje voor me kan vehelderen.

 

fototjes van het apparaat:






“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 15 december 2004 09:29 PM
  [ # 1 ]

Moet je bij ‘Worb80’ zijn die is student en rijdt in een eend, maybe datie je post ziet, of je moet hem een PB bericht sturen… hij kan iig goed frans geloof k Wink

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 december 2004 09:35 PM
  [ # 2 ]

Probeer deze link maar eens

 

Trouwens een mooie CX

Peter

Profiel  
 
cwg
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 15 december 2004 10:12 PM
  [ # 3 ]

Re: Vaag plan CX importeren

sans-pareil schreef:

Hee jongens, ik heb het vage plan gevat om een CX te importeren uit frankrijk. Ik heb een leuke TRD Turbo 2 gezien, met 120,000 op de teller, maar mijn frans is niet geweldig dus ik hoop een beetje dat hier iemand is die dit technische rapport een beetje voor me kan vehelderen.

 

Mijn frans is ronduit slecht, maar ik vond het leuk om wat te puzzelen m.b.v. o.a.  

De procedure van de controle technique:

 

De PDF bevat een verslag van de visite Initiale. De uitkomst is dat er mankementen zijn, maar deze zijn geen reden voor nog een bezoek om te controleren of deze defecten ook gerepareerd zijn. De auto moet weer een visite initiale ondergaan op 8 januari 2006.

Defecten die gecorrigeerd moeten of kunnen worden zonder verplichting van een tegenbezoek:

3.1.1.1.1 slechte voorruit
6.1.7.1.1 bodem roest op meerdere plaatsen
8.3.3.1.1 de uitlaat demper achter, midden, is aan het vergaan
1.2.3.1.1 remleiding lichte achteruitgang, achter rechts, achter, achter links, links, midden en rechts.
1.3.2.3.1 handrem werkt niet goed (course is racen: racet belangrijk, dus de handrem zal weinig effect hebben)
8.1.1.2.1 de afslagklep werkt niet goed

Vervolgens twee ‘waarden’ voor de motor, ik vermoed de roettest uitslag. Als ik me goed kan herinneren moet een BX tzd turbo motor minder zijn dan 3 en dan lijkt me deze motor ruim geslaagd.

Daarna gemeten waarden voor Gauche (links) Avant (voorkant) Droite (rechts) of Arriere (achterkant).

Achtereenvolgens:

remverdeling voor achter
remverdeling per voor en achterkant (achter verschilt links en rechts 30 %)
remverdeling links en rechts
de handrem (die werkt blijkbaar niet?)
gewichtsverdeling zonder last
effectiviteit van de vering
assymetrie van de vering
afwijking (van de rechte weg) van de rijdende auto.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Leuke auto in principe. Maar met zo’n kmstand vraag ik me af of ie al een nieuwe motor heeft gekregen. De originele CX Turbo Diesel II blokken gingen toch maar 180.000 km mee ofzo?

Groet,

Cornelis

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 15 december 2004 10:15 PM
  [ # 4 ]

Pare-brise mauvais etat = voorruit in slechte staat
Infrastructure soubassement corrosion multiple = op meerdere plekken roest chassis en bodem
silencieux d’echappement detrigration importante = demper uitlaat bijna doorgerot
canalisation de frein detrigration mineure = remleidingen weinig verweerd
commande du frein de stationnement courge importante= iets met de handrem bediening (verbogen?)
moteur defaut d’etancheite = mankement aan de motorafdichting (?) De meetwaarden 1.13 en 1.23 duiden op slechte compressie?

Zegt allemaal niet a te veel. Dat roest zou je eigenlijk moeten kunnen bekijken en dat met die afdichting van de motor vraagt om meer informatie.

Volgens het Franse keuringsrapport moeten de mankementen verholpen worden, maar is een hercontrole niet nodig. Gezien de keuringsdatum van 8/1/2004 zijn de mankementen misschien inderdaad verholpen? Of staat de auto sindsdien stil en in de verkoop?

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 15 december 2004 10:50 PM
  [ # 5 ]

Leuk hoor 2 reacties bijna tegelijkertijd. Met z’n 2-en kom je er wel uit.

Bij die handrem had ik courge gelezen, maar dat moet course zijn = speling.

  geeft alle controlepunten.

Bij controle op de afdichting van de motor wordt gelet op lekkage koelvloeistof, lekkage olie, perforaties in blok of carter en algmeen aanwezigheid van olie buiten het blok. Geeft een beetje aan in welke richting je het mankement moet zoeken.

En dan die roest. Het gaat om oppervlakteroest. Er zijn dan nog geen perforaties. Soubassement heeft iets met de wielophanging te maken.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
cwg
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 16 december 2004 01:13 AM
  [ # 6 ]
ID66 schreef:

Leuk hoor 2 reacties bijna tegelijkertijd. Met z’n 2-en kom je er wel uit.

Bij die handrem had ik courge gelezen, maar dat moet course zijn = speling.

  geeft alle controlepunten.

Bij controle op de afdichting van de motor wordt gelet op lekkage koelvloeistof, lekkage olie, perforaties in blok of carter en algmeen aanwezigheid van olie buiten het blok. Geeft een beetje aan in welke richting je het mankement moet zoeken.

En dan die roest. Het gaat om oppervlakteroest. Er zijn dan nog geen perforaties. Soubassement heeft iets met de wielophanging te maken.

PeTeR

Wel grappig idd. Maar speling op de handrem? Bedoelen ze dat ie te laat aangrijpt? Bij de meting van de handrem staat er geen getal maar een streepje. Lijkt me dat ie dan niet werkt?

Hier   vertalen ze soubassement met under-body oftewel bodem. Oppervlakte roest aan de wielophanging lijkt me tecnisch nou niet zo’n probleem. Aan de bodem wel.

Cornelis

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 december 2004 01:48 AM
  [ # 7 ]

He jongens, bedankt allemaal, verduidelijkte de boel al heel erg. Het is wel zo dat ik idd moet uitzoeken of dit zo’n goede of zo’n slechte TRD T2 blok is, want ze schijnen allebei te bestaan.

Handrem speling is een typisch CX probleem… iets dat eigenlijk bij elke apk terugkomt dus dat is logisch. Soubassement zal dan wel het subframe zijn en corrossie daar is zorgwekkend…

Een ander minpunt is het gebrek aan airco… (en ik moet m’n XM nog kwijt, wil niet weer met 3 autos opgezadeld zitten). Hangt dus een beetje af van de prijs die de goede man ervoor vraagt, daar heb ik nog geen duidelijkheid over.

Maar goed, alvast bedankt allemaal, ik ben alweer een heel stuk verder.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 18 december 2004 07:42 PM
  [ # 8 ]

wel aardige cx volgens mij. Die t2 blokken zijn inprincipe niet al te best. Je kunt er wel hoge km standen mee halen, belangerijk is goed warm rijden en er voor zorgen dat het blok nooit te heet word. Beste is meteen het termo contact in de radiateur vervangen. Die gaan nogal eens stuk en sprinkt de koelvan niet aan.

Het importeren van een diesel is wel kostbaar! Fors duurder dan benzine.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 december 2004 11:22 AM
  [ # 9 ]

Ik heb het even in de bpm calculator gegooid, en het kost ongeveer 800 euro voor deze auto, inc de RDW keuring. Is nog te doen. Moet ie alleen wel minimaal 800 euro goedkoper zijn dan een vegelijkbare Nederlandse auto…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 april 2006 05:17 PM
  [ # 10 ]

Hehe, ik rijd net een jaar rond in een andere CX, een Gti Turbo 2, dus het is voor mij op het moment iig niet relevant. Volgens mij wordt Puissance niet afgelezen aan motorvermogen maar aan motorinhoud en nog wat andere punten, en die is hetzelfde bij de TRD T1 en T2…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 02 april 2006 09:31 PM
  [ # 11 ]

Dit topic mag eigenlijk dicht dus?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 april 2006 10:06 PM
  [ # 12 ]

Daar zit inderdaad wat in ja….

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook