Prijsdaling
willem269
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 23 april 2020 11:11 AM

Hier en daar lees je over de verwachting dat prijzen van auto’s fors gaan dalen in de komende maanden. Maar geldt dat voor auto’s uit voorraden bij dealers of ook prijzen af fabriek.
Ik bedoel, ik kan me indenken dat dealers van hun voorraad af willen maar wat nu als je een auto wilt kopen die aan jouw wensen wordt aangepast (leren bekleding, panoramadak etc). Zouden die ook goedkoper worden omdat de basisprijs af fabriek wordt verlaagd?
Groeten, blijf gezond,
Willem

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2020 11:13 AM
  [ # 1 ]

De meeste fabrieken liggen stil, dus dat lijkt me niet.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 april 2020 08:22 AM
  [ # 2 ]

Het lijkt mij ook niet waarschijnlijk dat de prijzen van nieuwe auto’s dalen. Simpelweg omdat er geen weg terug is als dat gebeurt. Denk wel dat een dealerorganisatie die de omzetten terug ziet lopen aantrekkelijker inruilvoorstellen zal doen.

Gebruikte auto’s zie ik vanwege het stagnerende aanbod misschien zelfs wel in prijs stijgen. Maar zeker niet dalen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 april 2020 06:44 PM
  [ # 3 ]

Ik ben wat jaren terug in de Renault plant van Flins liften en rollerbanen gaan plaatsen omdat ze toen ook gingen beginnen met de bouw van de Micra.  Daar heb ik geleerd dat er nul % rek op zit wat een fabriek aan zijn prijs kan doen. De meeste garage’s verkopen als je een beetje deftig kunt praten de wagen ook met 0 winst, ze hopen geld aan je te verdienen bij herstellingen of onderhoud, ze verkopen zonder winst omdat ze toch X aantal auto’s per jaar moeten verkopen om het merk te behouden. Diegene die het meeste aan de auto verdient is de importeur, die verlaagt zijn prijs als hij met te grote stock zit of zich beter op de markt wilt plaatsen. De importeur weet dat de enige wagens welke hij nu kan verkopen die op stock zijn want er is geen nieuwbouw.
Of de prijs gaat zakken? denk dat je wat gratis opties mag verwachten en enkele euro’s.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook