Even voorstellen
Lemi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 02-05-2020

Gepost: 10 mei 2020 04:27 PM

Wij zijn Lemi wat staat voor Leo en Mieke. Rond 1972 kochten wij onze eerste rode Mehari. Een vierzitter met grijs kenteken. Bij de komst van ons tweede kind hebben we de Mehari van de hand gedaan. Wel hebben we nog vele andere Citroëns versleten zoals GS, BX en Xantia. Maar de Mehari bleef ons aanspreken en zo kwam het dat we in 1987 als tweede auto een gele Mehari 2 sits uit 1980 kochten. Een paar jaar later heb ik het achterste frame, voor wat er nog van over was, volledig nagemaakt van stevig hoekstaal. Veel las en slijpwerk dus. Tevens hebben we de buitenkant van de Mehari deel voor deel opnieuw geel gespoten. Met deze Mehari zijn we inclusief een Camplet vouwwagen naar zuid Frankrijk gereden en dat was met mijn lengte (1.87 m) een hele onderneming maar ook een super leuke ervaring. In 2000 kochten we een Jeep Wrangler 4 liter benzine en die is tot op de dag van vandaag onze dagelijkse auto. Helaas begint de verf van de Mehari los te laten en met de aanstaande 40ste verjaardag voor de deur (juni 2020) is het een goed moment om de restauratie van ons gele “monster” ter hand te nemen inclusief een ombouw voor meer beenruimte. Dat gaat ongetwijfeld een spannende bezigheid worden.
We hopen met het lidmaatschap van dit forum eventuele vragen te kunnen stellen en uiteraard een antwoord te kunnen geven op de vragen die ons bereiken.

Profiel  
 
citrus1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-05-2010

Gepost: 17 mei 2020 02:48 PM
  [ # 1 ]

Hallo beste Leden.
Ik ben Jean en was al veel eerder lid van dit forum. Ben een aantal jaren Citroen ” ontrouw” geweest maar nu weer helemaal terug!.Ben met Citroen opgegroeid, en dat was in de jaren 50…. Mijn vader had een Traction Avant, zwart natuurlijk, en met het reservewiel achterop. Als kind stond ik vaak op de chromen leuning van vader’s stoel en reisde dan mee in de volle wind met mijn hoofd door het schuifdak.In het voorjaar gingen we regelmatig naar het Bloemencorso in Aalsmeer en kwamen terug met een grote gele bloemslinger op de motorkap. Vriend van mijn vader reed een Austin A50 en we maakten met twee families op zondag vele tripjes naar Zeeland.De Austin van de vriend was sneller en kon beter krappe bochten nemen. Daarover uitte mijn moeder toen als klacht:“Koop toch eens een moderne auto” en dat werd wat later een Peugeot, chic en mooi ruim. Inmiddels ben ik toe aan mijn 32e auto, jaja…Op mijn 18e kocht ik een Eend zonder rechter voordeur,super reis naar de Ardennen. Wel gewaarschuwd onderweg door politie, maar mocht toch zonder problemen verder. Nu, vele jaren later heb ik een C3 Picasso aangeschaft. Fijne wagen, wel wat veel kunststof helaas, maar de 1.6 liter maakt het tot een fijne en vlotte kar. Een probleem(pje) Ik ben 188 cm lang en ervaar de zitting van de stoel als nogal kort.Het kan zijn dat ik me er te veel op fixeer (moet je nooit doen..) maar toch: Iets te weinig steun voor de benen. Stoel in de hoogste stand gezet, lijkt iets beter maar fantseer toch over een stoel met groter zitvlak. Herkent iemand dit probleem? En: Is er iets aan te doen of moet ik gewoon doorzetten. Afijn, dit zijn mijn eerste stappen op dit forum, en wie weet wordt het een leuke discussie. Groetjes!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 17 mei 2020 05:10 PM
  [ # 2 ]

Fijn dat je weer terug bent, welkom!
Je kunt de stoel laten aanpassen aan je maten ( zie bijvoorbeeld https://www.hennekes.nl/a-29119579/autostoelen/autostoel-zitting-aanpassen/ ). Je kunt een op maat aangepaste stoel kopen (bijvoorbeeld ass of Scheel). Je kunt ergens een passende stoel uit een sloop auto kopen. Wel even de eventuele airbag meenemen in de keuze. Of er mee leren leven, proberen om de best passende instelling te vinden. Als de stoel niet ver genoeg achteruit kan, dan zijn stoelrailverlengers een eenvoudige oplossing. Soms is hoger en verder naar achteren een oplossing, tenzij je dan je hoofd stoot

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
citrus1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-05-2010

Gepost: 17 mei 2020 05:20 PM
  [ # 3 ]

Dank Jeroen, daar kan ik verder mee!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook