Ami 8 1969 zekeringen
Ads57
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2017

Gepost: 06 juni 2020 04:44 PM

HAllo,
ik was aan het sleutelen met de startmotor (klikt wel, draait niet) en merkte dat de middelste 16A zekering van onze Ami 8 was doorgebrand. Aangezien ik geen glazen heb heb ik een omleidinkje gemaakt voor een moderne 15 ampere zekering. Dat werkte wel maar tot mijn stomme verbazing blijft het contact nu continu aan en blijft de motor draaien terwijl je de sleutel eruit hebt. Dat klopt dus al niet. Zekering eruit en alles werkt normaal, motor loopt, verlichting brandt, accu laadt en alles stopt nu ook als je de sleutel omdraait en uitneemt. Ergens zit dus een sluiting én een omleiding, denk ik. Aangezien deze zekering me nog niet eerder was opgevallen ga ik er nu dus van uit dat die al die tijd al doorgebrand was…. De startmotor moet vervangen, maar dat is een losstaand probleem. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn???

ja, ik ben christen, en nee, dat betekent niet dat ik geen lol kan maken!!!

Profiel  
 
maestro12
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 07-04-2020

Gepost: 06 juni 2020 05:52 PM
  [ # 1 ]

Dat wordt ouderwets doormeten met een multiemeter.
Heb wel een mooi boekwerk gevonden met wat schema’s weliswaar 2cv’s maar als ik het hele verhaal goed snap zit daar geen verschil in (ben nog niet zo heel thuis in de Citroën wereld)
https://issuu.com/ericverhagen/docs/2cv_handboek_deel_4

Profiel  
 
Ads57
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2017

Gepost: 06 juni 2020 08:04 PM
  [ # 2 ]

Hallo, bedankt voor de tip en de link. Maar nee dat ga ik niet doen. Ik vond onder het contact een bundeltje draden met een 15 ampère zekering ertussen. En als ik de originele zekering NIET monteer, werkt alles naar behoren. Dus dat zal de omleiding dan wel zijn. Voor mij goed genoeg. Nu dus alleen de startmotor openmaken en schoonmaken/reviseren….

ja, ik ben christen, en nee, dat betekent niet dat ik geen lol kan maken!!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook