Ingmars logboek C6 2.7 HDI 2007 OBSIDIAN BLACK
Ingmar55555
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 24-01-2020

Gepost: 14 februari 2020 04:52 PM

Hej Allen,
Mijn naam is Ingmar Hoogendijk ben 56 jaar en na een aantal E-klasses tot op bijna de draad afgereden te hebben, heb ik een drietal weken geleden een mooie C6 uit 2008 weten te bemachtigen.
Tot nu kan ik niet ander zeggen dat hij mij goed bevalt, inmiddels wel wat dingetje tegen gekomen, maar goed in grijze verleden ook Citroen gereden VISA, AX, BX en Xantia dus ik ben wel wat gewend.
Ik zal er later wel op terug komen. Maar het went snel Smile. Maar c’est pas comme d’un Citroen…

Denk dat ik een soort logboek ga aanlegggen zoals ik dat ook bij mijn vorige auto’s op mercedes-forum heb gedaan. Op dit moment nog wel steeds eigenaar van een E-klasse combi uit 2001 met 535 dkm op de teller, maar als het goed is gaat dat morgen veranderen en gaat hij naar Friesland toe voor de volgende ruk aan km. Motorische gezen is ie met een 320 cdi motor nog in orde, maar de carossierie is van Duits pisbakkenstaal gemaakt en roestte al in de fabriek, de laatste 3 jaar heb ik daar niet al te veel meer aangedaan.

Reden voor mij om over te stappen is het feit dat Femke Halsema, nu weet je gelijk waar ik woon, mijn auto liever ziet gaan dan komen. Echter heb geen gebruik gemaakt van haar aanbieding om 750 euro korting te krijgen op een elektrische fiets.
Ook omdat er geen verlengsnoer aanzit, dus de uitvoering. van de C6 is dan ook wederom een diesel V6 2.7 Hdi. ben er een maand of twee naar op zoek geweest en een afspraak in Duitsland stond al toen ik deze vond bij Walter van Broekhoven in Utrecht. Leuke garage en prettig contact en ditto onderhandeling.


Que werk zit ik in de IT zoals dat heet, in een Telecom omgeving bij een Zweedse levernacier van infrastructuur. Naast het werk heb ik van allerlei hobby’s, en sleutelen aan de auto hoort daat zeker bij. Alleen de laaste 2 jaar is het allemaal wat lastiger geworden omdat de sleutelplaats bij mijn vorge werkgever hier in Amsterdam gesloten is.
En met al die BOA’s die tegenwoordig door de wijken om de buurt leefbaarder te maken, zou het een te dure hobby gaan worden.

Naast het sleutelen zijn ook fotografie, electronica en wat klooien met hout en staal wel iets waar ik in vrije tijd wat uurtjes in besteed.

Ik hoop dan ook van dit forum, net zoals op het Mercedes forum, veel kan leren en ook door de reeds opgebouwde kennis mbt. autotechniek ook hier te kunnen bijdragen.
ik zal binnenkort eens wat mooiere foto’s plaatsen, en tot dan moeten jullie het even met dit plaatje doen.

P1010195 by Ingmar Hoogendijk, on Flickr

Als er mensen in de buurt van Amsterdam Zuid-Oost zijn met een C6 en ook andere Citroens lijkt met het leuk om elkaar een keer informeel de hand te schudden. Nu nog even niet

Tot lezens,
Groet,

Ingmar

 

Profiel  
 
Ingmar55555
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 24-01-2020

Gepost: 17 april 2020 02:20 PM
  [ # 1 ]

Onderhoud 9 April 2020, bij Johan Oldenhof.

KM-stand 192531

-Stabilisatie stang achterzijde vervangen, dit veroorzaakte het irritante klokkende geluid, lijkt op hetzelfde geluid als mijn eerdere Mercedes, andere was door vorige eigenaar al bj 180000 vervangen…had denk ik er maar geld voor een Smile

-Carbon Cleaning, was al weer een tijdje geleden gedaan.

-Afdoppen voorste en achterste EGR, ik heb te vaak een inlaatspruitstuk moeten schoonmaken…

-Nieuwe remblokken voor

-Diagnose, niet werkende Ambient verlichting….helaas niets uitgekomen.

To do

-Olie beurt en filters

-Op zoek naar een trekhaak en deze eronder zetten.

-Remvloeistof vervangen

-Goede poetsbeurt

Genoten van Smile

-Ritje terug in de tijd

5c4debd4-61c2-47c8-8f5b-dbc373217434 by Ingmar Hoogendijk, on Flickr

Grtz,
Ingmar

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 17 april 2020 03:30 PM
  [ # 2 ]

Leuk dat je tegen de stroom in toch weer voor een diesel hebt gekozen. Dat zijn de lekkerste C6’en!

Profiel  
 
Ingmar55555
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 24-01-2020

Gepost: 17 april 2020 04:43 PM
  [ # 3 ]

Ja, ben weer al 15 jaar aan het dieselen, mede ook omdat ik het lekkerder vindt rijden en ik heel wat af gestookt heb met zelf gerecycled olie van de visboer in mijn benzen. Maar ook omdat ik toch wel wat km maak en ik een diesel gewoon lekker vindt rijden op dat koppel.
Met de C6 kijk ik het nog even aan, maar sluit niet uit dat daar ook wat biodiesel in gebruitk gaat worden, moet nog even kijken hoe het met de percentages zit…maar heb al ergens gezien dat ie standaard geeneens geschikt is voor de diesel die hier aan de pomp verkocht wordt.
Grtz,
Ingmar

Profiel  
 
Ingmar55555
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 24-01-2020

Gepost: 19 juni 2020 01:51 PM
  [ # 4 ]

Hallo,

Tijdje geleden alweer heb ik de EGR laten afdoppen en Johan gaf aan dat dit ook een gunstige invloed heeft op het verbruik. Nu inmiddels de corona perikelen weer een beetje normaal gaan worden, heb ik weer wat ritjes gemaakt waaruit een beter beeld gevormd kan worden. En ik moet zeggen het is inderdaad merkbaar. Vanochtend naar het werk, een afstand van 98 Km..A2en A27 103 km/h met aan begin en eind beide ca 5Km in de bebouwde kom, gaf de volgende resultaten. In vergelijk met ervoor zat ik voor een vergelijkbare rit zo op 7.1/7.2 lt/100 Km.
Keurig aan de max snelheid gehouden en bijtijds afgeremd wanneer nodig.
Grtz,
Ingmar

Afbeelding Bijlagen
Verbruik_na_EGR_afdoppen.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook