Buitentemperatuur sensor
krullenbol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 21-01-2014

Gepost: 29 juni 2020 10:35 AM

We hebben soms last van een verkeerd weergegeven buitentemperatuur. Geeft dan 20 graden te weinig aan, op zich niet zo’n probleem totdat onlangs (bij 30graden) de airco niet aan ging wegens te lage temp.

Als we de rechterbuitenspiegel even helemaal inklappen en terug laten schieten gaat het weer een tijdje goed.
Vorige week heeft de citroën-dealer ernaar gekeken en de sensor vervangen, maar probleem blijkt nog te bestaan. Voor het eerst ook dat tijdens het rijden de meting helemaal mis ging.

Hoe krijg ik die rechterbuitenspiegel open, ik wil er zelf ook eens kijken voordat ik weer naar Citroën ga. Enig alternatief is geloof ik de bedrading en dat klinkt een beetje duur…

Citroën DS3 PureTech 82 (2014)


Update: na flink trekken aan de spiegel is die losgekomen, maar het moet blijkbaar verder open om bij de sensor te komen.

Profiel  
 
krullenbol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 21-01-2014

Gepost: 08 juli 2020 12:20 PM
  [ # 1 ]

Update 2: citroën-dealer in Tilburg heeft de bedrading extra gecontroleerd, connectoren paar keer in-en-uit gedaan, hier en daar contactspray gebruikt. Daarna flink met kabels gerommmeld, spiegel omgeslagen, proefritjes gemaakt en temperatuur blijft gewoon stabiel staan. Na een paar dagen normaal gebruik ook geen problemen meer gehad. Lijkt dus opgelost.
Actie was overigens gratis, ze vonden het al vervelend genoeg dat de sensor van € 100 zonder reden was vervangen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook