1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
best wel motor geluid bij 3000 toeren.
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 07 oktober 2017 04:12 PM

Beste allemaal


Na de reparaties wegens de schuddende wagen is dit opgelost, een lambda deed wonderen.

Echter het lijkt wel of de wagen vermogen mist, op de autoweg doortrekken is best wel traag
terwijl de 1,1 liter 106 die ik eerst had sneller was, dat weet ik wel, toen nog wezen kijken
naar een andere 1,4 saxo die trouwens ook best traag was vond ik.

Verder de motor bromt best wel bij zo,n 3000 toeren in zijn 5 hij is dus niet stil deze motoren, beetje
goed hoorbaar motorgeluid, wat ruw, beetje moeilijk uit te leggen, misschien is het wel normaal
bij deze auto,s maar 3000 toeren is nu niet echt veel dus zou stiller kunnen.

bij 100 km uur is de wagen wel stil, maar heeft gewoon moeite om door te trekken, medeweggebruikers toeteren dan nogal eens, wat normaal is tegenwoordig dat gedrag en gehaast, heb ik maling an.

Zijn er mischien mensen hier die dit herkennen, en eventueel tips kunnen geven, verder rijdt de wagen goed, ik zag dat er wel een pijp in de kat is gezet, en hij is ermee goedgekeurd, wagen van 1998 had die niet twee lambda’s?.

dank alvast voor de help.

PS ergens nog een lpg3 te scoren voor inbouw? zie wel eens op marktplaats bij lpg dokter maar of dat kan is vraag.

 

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 17 oktober 2017 09:14 PM
  [ # 1 ]

Oke, na een flink ritje schijnen de schijven voor nogal heet te worden en aan te lopen
dat merk je aan optrekken en de autoweg, traag dus, maar kan wel doorrijden. natuurlijk
heeft de motor dan meer moeite en wordt geluid ook hoger, dat brommen is omdat hij er aan moet trekken
natuurlijk, aanlopende remmen zijn vervelend.

Ik hoorde dat de hoofdrem cilinder wel eens problemen geeft een klepje dat blijft hangen en of natuurlijk de remslangen, maar als iemand het kent en tips heeft altijd welkom.

dat was dus ook gelijk probleem wat ik hier postte.

vrg kees

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 19 oktober 2017 05:16 PM
  [ # 2 ]

Revisiesetje monteren voor de remklauwen begon ik altijd mee en nieuwe vloeistof.
Remzuigers en cilinders mooi schoonmaken, schoon blauw Até-vet er in.

Meestal is het dan wel klaar hoor.
Dit is het goedkoopst om mee te beginnen.

Gr. Wim.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 19 oktober 2017 07:00 PM
  [ # 3 ]
wim V8 schreef:

Revisiesetje monteren voor de remklauwen begon ik altijd mee en nieuwe vloeistof.
Remzuigers en cilinders mooi schoonmaken, schoon blauw Até-vet er in.

Meestal is het dan wel klaar hoor.
Dit is het goedkoopst om mee te beginnen.

Gr. Wim.

Ja goed idee, maar het was al gebeurd, nieuwe schijven zaten er ook op, en had het ook zelf los gehad om te kijken, zat mooi in vet en zo, niet geholpen dus, heb ergens wel eens gelezen dat een klepje in de remcilinder wel eens problemen maakt die hier op lijken, blijven aanlopen van remmen.

Auto kwam van garage, de oude eigenaar was zeer zuinig en 115000 is niet veel, ik zag ook nieuwe assen trouwens beide kanten.

vrg kees

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 19 oktober 2017 08:23 PM
  [ # 4 ]
kees56 schreef:
wim V8 schreef:

Revisiesetje monteren voor de remklauwen begon ik altijd mee en nieuwe vloeistof.
Remzuigers en cilinders mooi schoonmaken, schoon blauw Até-vet er in.

Meestal is het dan wel klaar hoor.
Dit is het goedkoopst om mee te beginnen.

Gr. Wim.

Ja goed idee, maar het was al gebeurd, nieuwe schijven zaten er ook op, en had het ook zelf los gehad om te kijken, zat mooi in vet en zo, niet geholpen dus, heb ergens wel eens gelezen dat een klepje in de remcilinder wel eens problemen maakt die hier op lijken, blijven aanlopen van remmen.

Auto kwam van garage, de oude eigenaar was zeer zuinig en 115000 is niet veel, ik zag ook nieuwe assen trouwens beide kanten.

vrg kees


Je begrijpt wél precies wat ik bedoel??
Oké, dus je had de remzuigers helemaal uit de klauwen gepompt met een hele bubs vloeistof er achteraan?

Gr. Wim.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 20 oktober 2017 12:32 PM
  [ # 5 ]
wim V8 schreef:
kees56 schreef:
wim V8 schreef:

Revisiesetje monteren voor de remklauwen begon ik altijd mee en nieuwe vloeistof.
Remzuigers en cilinders mooi schoonmaken, schoon blauw Até-vet er in.

Meestal is het dan wel klaar hoor.
Dit is het goedkoopst om mee te beginnen.

Gr. Wim.

Ja goed idee, maar het was al gebeurd, nieuwe schijven zaten er ook op, en had het ook zelf los gehad om te kijken, zat mooi in vet en zo, niet geholpen dus, heb ergens wel eens gelezen dat een klepje in de remcilinder wel eens problemen maakt die hier op lijken, blijven aanlopen van remmen.

Auto kwam van garage, de oude eigenaar was zeer zuinig en 115000 is niet veel, ik zag ook nieuwe assen trouwens beide kanten.

vrg kees


Je begrijpt wél precies wat ik bedoel??
Oké, dus je had de remzuigers helemaal uit de klauwen gepompt met een hele bubs vloeistof er achteraan?

Gr. Wim.

Nee heb ze er niet uitgepompt, reden was dat alles los zat, had vers vet, nieuwe schijven, maar ik zal toch eens de zaak uit elkaar pompen, misschien was dat probleem al bekend gezien de pogingen tot reparatie, de auto had namelijk lang stilgestaan en mogelijk heeft de garage zelf de zaak gerepareerd, al denk ik dat het de eigenaarw as omdat ook beide aandrijfassen nieuw waren, ik heb toen de klauw uit elkaar lag wel gekeken of de cilinders los zaten, dat was wel het geval, kon ze zo terug drukken, de blokjes waren nieuw en zaten goed in kopervet, en zaten gewoon los inclusief de klauw zelf welke ook wel eens vast gaat zitten.

Als je nu nog vind dat ik de zaak geheel uit elkaar moet halen, dan zal ik dat doen, omdat de beide kanten aanlopen, zo ongeveer hetzelfde manier en zitten los lijken er ergens een belemmering te zijn voor terugvloeien remvloeistof, alleen voor, achter is alles prima en ook nieuw. bij slechte remslangen zouden juist niet beide kanten moeten aanlopen, omdat er meestal maar een slang is aangedaan, heel uitzonderlijk als beide dat zouden zijn.

Ik ga dan ook even je advies opvolgen door nogmaals te kijken naar de klauwen, het probleem is dat in begin gaat het goed maar later worden ze steeds heter ook zonder remmen, en dan voel je ook bij uitlopen dat de wagen wat remt, de zaak is dan uitgezet door warmte, ergens komen de blokken niet goed los, wielen lopen ook best zwaar bij opkrikken en er aan draaien.

Bedankt voor de tips.

vrg kees

 

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 20 oktober 2017 02:14 PM
  [ # 6 ]

Je schrijft ” natuurlijk heeft de motor dan meer moeite en wordt geluid ook hoger” ... Als je hier bedoeld dat de toon omhoog gaat, dan zou het best wel eens kunnen dat je koppeling slipt. Te herkennen aan toenemende toeren, en dus hogere/stijgende toon van het motorgeluid, zonder dat de snelheid hoger wordt.

Gewoonlijk kan een Saxo’tje prima meekomen met het verkeer.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 20 oktober 2017 02:29 PM
  [ # 7 ]
Midfriesland schreef:

Je schrijft ” natuurlijk heeft de motor dan meer moeite en wordt geluid ook hoger” ... Als je hier bedoeld dat de toon omhoog gaat, dan zou het best wel eens kunnen dat je koppeling slipt. Te herkennen aan toenemende toeren, en dus hogere/stijgende toon van het motorgeluid, zonder dat de snelheid hoger wordt.

Gewoonlijk kan een Saxo’tje prima meekomen met het verkeer.

Nee toeren gaan niet hoger, hij heeft duidelijk moeite met doortrekken, de brom die de motor geeft is trouwens normaal bij 3000 toeren en hoger, ik las er al meer over, beetje ruwe motor of stijve motor rubbers.

De auto een 1,4 heeft een toerenteller, ik kan dat dus zo zien als ie slipt, dat had ik al eerder gecontroleerd, ik ga de remmen eens helemaal nakijken, met opkrikken lopen de voorwielen al aan, en dat merk ik heel goed, dan gaat het warm worden uitzetten en dus nog meer aanlopen.

Het geluid van de motor wordt duidelijk harder als je aan de 3000 toeren komt, ruwer maar schreef al dit is schijnbaar normaal, ik dacht al eens aan anti tril platen op de bodem en zo, want de wagentjes hebben heel dun plaatwerk, en dat werkt als een luidspreker, bij 2800 toeren is alles heel stil. I rijdt meestal 100 nooit harder dan is de wagen gewoon stil op de banden en wind na. rijdt ie heerlijk, zoals een citroen doet meestal.

De 106 1,1 die ik eerst had trok stukje sneller op dan de saxo, ik heb voor deze ook een proefgereden omdat ik die wilde aanschaffen en die was ook best traag, maar binnenkort heb ik een lexia cloontje en kan ik eens gaan uitlezen, de stekker heb ik al, zo weet ik veel meer over de auto, zag wel dat de kat leeggemaakt was, en daarmee was ie toch goedgekeurd, er zat nieuwe apk op.

dank voor al de info guys.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 07 september 2018 12:15 PM
  [ # 8 ]

Oud draadje, de problemen zijn al eerder opgelost, het was een defecte uitlaat sensor.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 16 juni 2020 04:05 PM
  [ # 9 ]

Weet iemand wat de maat van de wartelmoeren is bij de achter remcilinders, de leiding zelf is
4,75 mm of zo.

IK kreeg de wartels niet los, muur en muurvast en dus weet ik nog niet de maat, maar schijnt
redelijk standaart te zijn.

Ik had voering vernieuwd en de zaak ging lekken, dus nat nu, maar kreeg ze toch wel schoon nog, dus
voor alle hier, nieuwe voering, dan ook nieuwe cilinders.

vrg kees

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 23 juli 2020 02:36 PM
  [ # 10 ]

Beste allemaal


De citroen is naar de apk geweest, ik had rechts achter de remmen en cilinder vernieuwd, resultaat een verschil in de remmen, moet dus de andere kant ook doen, zie geen lek maar het kan wel.

Een breuk in de klem voor de stabilizator stang, is een metalen blokje 2 boutjes, weet iemand waar die verkocht worden? anders wordt het de sloop.

de waarde van de lambdasensor was iets te hoog, maar geen afkeur, wellicht dat ie op is, en vernieuwd moet worden.

rest was oke.

lekker weer dus aan de gang met de remmen.

Dus als iemand kan zeggen waar dat metalen blokje te koop is wil ik dat graag weten, zoeken op onderdelen.nl en zo geven ze de spoorstang op als een stabilizator stang, ellende daar.

vrg kees

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 juli 2020 03:55 PM
  [ # 11 ]

En wat was nou de oorzaak van het aanlopen van de remmen voor?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 23 juli 2020 04:16 PM
  [ # 12 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie forumregel 10. police
Doet ie nog steeds, ik kan dat niet vinden, soms voel ik hem gewoon lichtjes doorremmen als ik rem en laat uitlopen.

Ik denk allemaal aan de hoofdremcilinder, dat klepje niet goed doorlaat.

Maar ik wil ook even de naam weten van dat blokje waar de stang aan zit, die is gescheur en zit aan onderse wieldraagarm. APKmeester had het over aluminium blokje of zo, maar kan niks vinden op zoeken.

Ben nu bezig met achteremmen, er was verschil, komt omdat ik maar een kant heb vernieuwd, wel de andere kant was ook lek, nog niet zo erg dat voerig vet was maar toch

vrg kees

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 juli 2020 05:06 PM
  [ # 13 ]

Voeringen altijd allebei de kanten vernieuwen. En ja, meestal ook allebei de cilinders is mijn ervaring.
Die stabilisatorstang zit toch met vertanding in de draagarmen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 23 juli 2020 07:02 PM
  [ # 14 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie forumregel 10. police

Inmiddels is dat gebeurd, ik had inderdaad remverschil, en het was ook lek, alleen niet zo hevig, maar roest zat er ook in de trommel die vet leek, ik heb de zaak gereinigt en vernieuwd, ik neem aan dat de remverschillen nu weg zijn, blijft een gok.

Het andere probleem is een klem van de stabilisatiestang voor die aan de onderste wielarm zit, daar zit een barst in, waar zijn ze te koop, en hoe heet zo,n klem, of ie vertanding heeft weet ik niet maar neem aan van wel anders heeft ie geen werking denk ik, kan het mis hebben.

O ja de lambdawaarde was ietjes te hoog, misschien begint die ook te slijten, maar kwam wel door de meting verder.

dank alvast.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 23 juli 2020 09:00 PM
  [ # 15 ]

Net gereden en de handrem geprobeert, hij remt er duidelijk beter op, dus zal nu goed zijn.

vrg kees

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook