Hemeltje
thisius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 10-03-2006

Gepost: 10 maart 2006 11:12 AM

Beste allemaal,
sinds twee weken ben ik in het bezit van een CX 22TRS. Supermooie, leuke en vooral fijne auto! Technisch is ie goed onderhouden, alleen zijn er wat kleine optische verbeterpunten waar ik aan wil gaan werken. Zo is de achterbumper gekraakt, daar ga ik een nieuwe opzetten, weet iemand hoe?
De hemel ga ik opnieuw bekleden (hangt). En van het achterlicht is een hoekje afgebroken.
Ik las in een oude tread hoe iemand de hemel eruitgehaald had om te restaureren. Het klonk niet erg moeilijk, echter hoe maak je de hemel los van de zijkanten? Het lijkt wel of de hemelplaat achter de zijpanelen hangt. Hoe pak ik dit aan? Iemand ervaring mee?
Nog suggesties voor een stofsoort om mee te bekleden?
Groeten,
Thijs.

Profiel  
 
sicco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 17-12-2005

- ID/DS DS20
- ID/DS DS21 Pallas
Gepost: 15 maart 2006 06:46 PM
  [ # 1 ]

hemeltje lief

Ik heb ook nog niet zo lang geleden een 22TRS uit Frankrijk gehaald.
Hemeltje hing ook los. Ik heb het zeer voorzichtig eraf gehaald. En daaronder zit een laag spuitlijm. Ik moet eigenlijk het hemeltje nog een keer plakken, maar stiekem begin ik die lichtbruin-donkerbruin gespikkelde laag wel mooi te vinden. Dus voorlopig houd ik het zo..

mijn interieur is beige, dat moet ik er wel bijzeggen.

Pech met een DS is nog altijd beter dan rijden in een saaie auto.

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 15 maart 2006 09:07 PM
  [ # 2 ]

http://www.geocities.com/marcboncz/citroen/

Op deze site staat stapsgewijs onder interieur hoe je de hemel kan vervangen (met foto’s). Stond volgens mij ook in de oude posts.

Profiel  
 
thisius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 10-03-2006

Gepost: 15 maart 2006 09:37 PM
  [ # 3 ]

Inmiddels ben ik een mooi nieuw hemeltje rijker. Het valt eigenlijk reuze mee, ik was in 5 uurtjes klaar. Mede dankzij ” de handleiding”  op Marc’s citroen site!
Het is een enorm verschil van binnen. Van een beetje een ranzig interieur is het nu weer mooi strak en chique.
Heel leuk om te doen!
Groetjes,
Thijs.

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 15 maart 2006 09:38 PM
  [ # 4 ]
thisius schreef:

Inmiddels ben ik een mooi nieuw hemeltje rijker. Het valt eigenlijk reuze mee, ik was in 5 uurtjes klaar. Mede dankzij ” de handleiding”  op Marc’s citroen site!
Het is een enorm verschil van binnen. Van een beetje een ranzig interieur is het nu weer mooi strak en chique.
Heel leuk om te doen!
Groetjes,
Thijs.

cool !!!
:photo :photo :photo ??????

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 20 maart 2006 11:50 PM
  [ # 5 ]

heb je er evt. foto’s van en wat heb je voor stof gebruikt ?
Ik moet er bij de prestige ook nog mee aan de slag.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
thisius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 10-03-2006

Gepost: 02 april 2006 02:34 PM
  [ # 6 ]

@PHoskam
Ik ben zo stom geweest geen foto’s van te maken van het proces. Kan natuurlijk nog wel een fotootje maken van het eindresultaat als je daarin geinteresseerd bent.
Voor de stof ben ik naar de lapjesmarkt in Utrecht geweest. Ondanks het grote aanbod daar aan stoffen, viel het niet mee om zo’n zelfde soort stof te vinden. Een van de marktkoopmannen vertelde dat die stof wel te koop is bij bepaalde autoonderdelenbedrijven maar is wel erg duur. Uiteindelijk heb ik een lap ” tricot”-stof gekocht. Het is belangrijk dat het enigszins op te rekken is. Anders is het niet te plakken op het relief van het plafond. Als lijm heb ik BISON vloerbedekkingslijm gebruikt (niet te dik opsmeren, dan plakt het minder goed/snel en komt het door de stof heen waardoor je vlekken kan krijgen).
Veel succes, het is wel een leuke klus voor de zondagmiddag.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 03 april 2006 11:39 PM
  [ # 7 ]

Wij zijn aan het plakken geweest met veel te dikke stof blijkbaar, hemeltje begint nu (ongeveer 1 jaar later) los te hangen. ga het nog maar eens doen met tricot stof.

Heb zelf bekledingslijm uit een spuitbus gebruikt. Met die vloerbedekkingslijm wilde het niet echt lukken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook