4 van de 61
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Het BMWerk van Penny Lane!
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 augustus 2020 10:37 AM
  [ # 46 ]

Aan het Zijlvest kun je doen, maar dat is net niet ver genoeg van het water Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 01 augustus 2020 11:13 AM
  [ # 47 ]

Maar het is te lopen, ik meen gisteren 3 van de 4 auto’s in je profiel voor de deur te zien staan toen ik er langs reed om boodschappen te halen.
En ach, vanaf Spijk is het ook niet zo ver.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 augustus 2020 11:36 AM
  [ # 48 ]

O, maar dan kun je het wel vinden. Er stonden inderdaad drie buiten omdat ik binnen met die BMW aan het rommelen was, anders staan er doorgaans maar twee.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 01 augustus 2020 11:47 AM
  [ # 49 ]

Komt goed, eerst wat staal naar België brengen, kunnen ze er weer auto’s van maken. Very Happy

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 augustus 2020 09:05 PM
  [ # 50 ]

Tijd voor het beroerdste werk: anti-roest toestenden op, aan, in en onder de reparaties blazen. Met de goeie ouwe Vaupel tectylspuit. De buitenboel na de anti-steenslag in de unterbodenschutz van de Minnesota Mining and Manufacturing Co. gestort (08861), terwijl de binnenkant tot rijkelijk druipens toe vol getapt is met Caprotech’s welbekende RX5. De buitenkant vind ik na het toepassen van etsprimer, strijkkit, anti-steenslag afwerking en dus unterbodenschutz wel goed zo. De binnenkant krijgt waarschijnlijk nog een kleine dosis extra RX5 voordat de mat definitief weer op z’n plek gaat. Binnen is er op de vloer alleen maar geen extra zwartsel over de anti-steenslag gezet, dat is niet zo dringend nodig en sterker nog, het maakt werken aan de binnenkant een gore, kleverige klus met veel vlekken als je even niet overal tegelijk op let. Ik heb daar wel, tegen het dreunen, op de oplopende kant van de vloer ter vervanging van de bitumen-tegels een klein stukje Duralay® op geplakt dat ik ooit van medeforumer IDealist had gekregen.

De achterkant van de mat zit al wel weer op z’n plek. Overigens een goed teken dat de vloer tussen achterbank en voorstoelen volledig origineel, ongelast & puntgaaf is, zelfs met de originele bitumen-tegels er nog keurig in. De gordel zit ook weer waar-ie hoort. Morgen zal ik ‘s kijken of ik de geschikte soort tochtband kan vinden om het spatbord langs de bovenkant mee af te kunnen dichten tegen de koets en dan kan dat er in principe ook weer op. Dan moet er nog een gaatje in de dorpel om een sierlijst-klemmetje terug te kunnen zetten. Dan kan verder alle beslag langs buiten er weer op en daarna, als de binnenkant qua roestpreventie naar m’n zin is, de mat voorin en de voorstoel op z’n plek. En natuurlijk de motorkapvergrendeling en de onderplaten van het dashboard. En het gaspedaal inclusief vers vet op de kogeltjes.

In de winter staat de auto sowieso netjes onder dak gestald, dus meegerekend dat er niet of nauwelijks nog pekel op die BMW aan zal vallen, durf ik er dan wel op te rekenen dat dit ook wel weer 14 jaar blijft hangen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 augustus 2020 09:33 PM
  [ # 51 ]

Wat ben je weer lekker bezig Derk! Ik heb goede ervaringen met het afstylen van holle delen met RX7 na het in eerste instantie
volspuiten met RX5.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 augustus 2020 10:03 PM
  [ # 52 ]

Ik heb ook wel eens standaard Tectyl holle-ruimtes-wax over RX5 gebruikt (omdat ik ‘t had staan eigenlijk vooral). Werkte ook uitstekend. Of eigenlijk nogsteeds. Dat was op/in het beruchte linker achterspatbord van een Xantia, in mijn geval de TurboD, en dat gaat inmiddels al twee of drie jaar eigenlijk helemaal niet meer verder. Het helpt op zich daar wel dat ik dat rare gat in het binnenscherm dicht gemaakt heb met een dekseltje van een bak schroeven dat precies paste en dat de auto maar heel erg weinig pekel meer ziet, maar dat is dan verregaand vergelijkbaar met wat er met dit werk aan de BMW gebeurt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 augustus 2020 09:59 PM
  [ # 53 ]

Move along, nothing to see here…

Aan de ene kant: mooi dat je er niks van terug ziet dat er een wat uitgebreider stukje ontroesten heeft plaatsgevonden. Aan de andere kant: toch jammer dat je er geen bal van ziet, van al dat werk. Gelukkig hebben we de foto’s nog Mr. Green

Er moet nog een reepje kit tussen spatbord en front, net achter de bumper langs, en het naadje boven de koplamp moet nog een beetje opgeleukt worden. Dan is ‘t verder helemaal gezien. Kunnen we binnenkort het volgende APK-klusje aan gaan pakken: de draagarm linksachter benetten. Maar eerst moet-ie maar weer even een paar dagen rijden Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 augustus 2020 12:01 AM
  [ # 54 ]

love1 cool smirk

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 augustus 2020 08:46 PM
  [ # 55 ]

De boel is weer schoon. Ook even een proefritje van 30 kilometer gemaakt. De boel is volledig vrij van knarsende geluiden blijven hangen. Dan zal het de komende tijd wel in orde zijn Mr. Green

Alle verlichting die eraf geweest is doet het ook weer zonder problemen. Ik heb wel meteen de bedrading van de mistlampen voorop direct achter de koplampen van stekkers voorzien, zodat dat er de volgende keer wat makkelijker af kan. Alleen een stekker op het relais was wat onderhoud aangaat net even te simpel.

Het kitnaadje langs het front moet nog even netjes groen geschilderd worden en dan is deze put er ook echt helemaal uit. Maar de volgende werkjes heb ik al wel uitgezocht…

Eén meevaller: de kofferbakbodem is toch nog veel beter dan het er van onderaf uit ziet. Daar is met een boel schoonmaakwerk en opnieuw behandelen nog wel een jaar of wat leven uit te halen zonder dat dat een boel gedoe geeft op het moment dat daar wat echte reparaties aan zijn. En die kofferbak is ook sowieso amper deel van de constructie; er zitten nul balken of andere ‘moeilijke’ toestanden in de zijkanten. Dat is allemaal als kreukelzone uitgevoerd (kijk maar in de folder): enkelvoudig plaatwerk met weinig profilering zodat dat zo gemakkelijk mogelijk opvouwt. Daar zit voor het weggedrag of dergelijks dan ook gewoon geen extra sterkte. Eigenlijk kun je alleen natte boodschappen krijgen. Of, als de boel zo brak wordt als destijds bij mijn eigen 1502, het reservewiel lazert er een keer langs onder uit.

Maar goed. Moest daar te zijner tijd iets in gelast moeten worden (en dat komt een keer, zo werkt dat wel met zo’n 02-serie), dan is dat relatief eenvoudig om te doen. Als de kokertjes aan beide kanten verder (weer) goed intact zijn is zo’n auto wat al het andere betreft eigenlijk heel eenvoudig bij elkaar te houden. Zeker aangezien er bij deze uiteindelijk veel minder dan gemiddeld aan verrot geweest is. Dat geeft toch een betere basis dan wat je na zo’n lasklus zou denken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 augustus 2020 05:47 PM
  [ # 56 ]

Omdat het vandaag in de schuur beter te hachelen was dan buiten heb ik m’n zondagmiddag maar eens aan een klein lasklusje achteraan de linker dorpel besteed. Het uiterste uiteinde was lichtjes verkruimeld, maar dat is na het plaatsen van vier kleine postzegeltjes (een stukje in de versterkingsrib, een stukje in de feitelijke dorpel, een stukje in de huidplaat die in feite deel is van het zijpaneel achter het portier en een lapje in de kopse kant van de dorpel in de wielkast) is dat ook weer lekker degelijk. Dat moet nog even afgewerkt worden zodat het wiel er weer onder kan en dan is de linkerkant qua hoofdstructuur wel weer gezond.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 augustus 2020 08:44 PM
  [ # 57 ]

En oh ja, een verrot stuurkogelhoesje dat nog vervangen moest worden is nu ook vervangen. Zou ik bijna vergeten…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 augustus 2020 11:28 AM
  [ # 58 ]

Inmiddels is de radiateur, die al oud en zwak was, gaan lekken. Niet veel, niet gevaarlijk, maar wel duidelijk het teken dat er wat moet gebeuren. Nu is het nog even de vraag of dat een nieuwe wordt (is gewoon leverbaar) of dat de bovenbak nog opnieuw te solderen is (want dat gaat er mis: de soldering van de bovenbak gaat eraan).

Ik moet zeggen dat ik me er daarbij enige zorgen over maak of je de kern dan niet losstookt waardoor je verder van huis bent, maar goed. We’ll see.

Belangrijker voor de APK is dat het ruitensproeiertankje weer lekt. De epoxy-reparatie is eraf gevallen en dat is niet verwonderlijk, want die zit in de hitte van het uitlaatspruitstuk. Toen ik met mijn toenmalige 1502 met een losgeslagen spruitstuk voor Kassel in de file stond wist ik dus ook dat het link werd toen de ruitensproeiervloeistof wegens aan de kook spontaan uit de sproeiers kwam zetten… Maar ‘s kijken of dat te fixen is, die tankjes zijn dan weer niet helemaal zomaar leverbaar en volgens mij zijn er geen reserve-exemplaren meer op voorraad. En anders moet ik maar een oud DS ruitensproeiertankje zien te verbouwen of zoiets, die heb ik namelijk wel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 augustus 2020 06:10 PM
  [ # 59 ]

Nou, dat vaatje is weer dicht. Ik kon de boel nog net aan elkaar strijken met een niet al te laffe soldeerbout. Daarna heb ik met het heetgestookte blad van een ouwe schroevendraaier aan de binnenkant het omgekrulde materiaal weer zo veel mogelijk in de tijdelijk week geworden plek gedrukt. Het risico om de vulopening ernstig te vergroten was met de soldeerbout voor mij te groot, maar dit deed ‘t ook wel.

Nu het vaatje weer op eigen kracht waterdicht is, is het misschien met een daartoe goed/beter geschikte epoxysoort mogelijk om er nog wat extra sterkte aan te geven, of althans een slijtlaag, maar dan is het in ieder geval niet meer de epoxy die het water binnen moet houden. Als dat dan nog eens los mocht komen stroomt niet meteen dat vaatje leeg. Dat er wel rubber randjes om de klem zitten (want daar lekte dat vaatje) is niet origineel, maar wel een goeie toevoeging die al veel ellende kan besparen.

Kortom, weer een APK-euveltje dat afgevinkt kan worden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 augustus 2020 06:16 PM
  [ # 60 ]

Lekker bezig Derk Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 61
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook