2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
2d’s A4 Cabriolet (B7)
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 augustus 2020 11:30 AM
  [ # 16 ]

Ken je klassiekers!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 augustus 2020 04:33 PM
  [ # 17 ]

Vanmorgen overigens eerst tussen neus en lippen door nog een apk’tje gescoord, zonder aanmerkingen. Fijn! Onderweg naar huis iets van m’n lijn moeten wijken voor een Landcruiser, daarbij een onzichtbaar betonblok meegepakt hmz

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 augustus 2020 04:30 PM
  [ # 18 ]

Vanwege dat akkefietje met dat betonblok heb ik vandaag twee nieuwe Michelins laten plaatsen. En wel om een vers gescoord 17 inch origineel Audi-velgje:

En dat ziet er een stuk gedistingeerder uit:

Tenslotte nog een OEM setje flatblades gescoord. Dat ziet er ook een stuk mooier uit:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 21 augustus 2020 06:40 PM
  [ # 19 ]

Veel beter, met die rode kap toch wel een plaatje hoor.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 augustus 2020 11:46 AM
  [ # 20 ]
2d schreef:

.. Qua achterstallig onderhoud was het wel een beetje spannend (later meer) ..

Ik heb de auto via een consignatie-achtige constructie gekocht. Particuliere (ver)koop, via een tussenpersoon dus. Over de prijs viel te praten, en er kon bijvoorbeeld ook een APK geregeld worden. Na wat onderhandelen heb ik de auto zonder verder werk of garantie aangeschaft. Uiteraard wel een uitgebreide proefrit gemaakt, en de onderhoudshistorie doorgenomen.

Na een grote beurt in 2014 (distributie, waterpomp, etc) is er op de jaarlijkse apk en twee storingen (een bobine en een defecte accu) niets aan de auto gedaan. Zelfs de olie is niet (aantoonbaar) gewisseld.. Achteraf gezien was dit misschien wel een beetje een riskante gok. De 1.8t staat namelijk bekend om problemen met black sludge. Heeft te maken met de compacte, vrij ‘heet’ gemonteerde turbo in combinatie met de relatief kleine carterinhoud bij plaatsing in lengterichting. Er gaat 4,1 liter olie in, bij vroegere versies was dit zelfs maar 3,5 liter. De verlengde onderhoudsinterval (Long-Life service) helpt niet mee en geeft bij vooral korte ritten problemen. De sludge zet zich overal af, en op het moment dat de oliezeef ermee verstopt raakt verlies je oliedruk. Zodra er een oliedrukwaarschuwing in beeld komt ben je de Jacques. Reiniging van het blok is een specialistische en dure klus. Ter preventie wordt aangeraden om gewoon elk jaar de olie te wisselen en preventief te flushen.

Na het ophalen van de auto heb ik in ieder geval dezelfde middag de olie en het filter ververst (Valvoline 5W30 van de Action). En de dag erop meteen een ritje 020-050-020 gemaakt. Op de terugweg rond een uur of 10 des avonds de teugels even laten vieren: 200 doet ‘ie met gemak, ook met de kap open!

Dat weekend een lekkere bestelling gedaan bij Autodoc: lucht- en interieurfilters, oliefilters, bougies, bobines, een klepdekselpakking (leek niet helemaal droog), remvloeistof, motorolie en een multiriem.

Omdat de auto bij aanschaf op 19 inch jetsers stond heb ik ook het setje 17-inch aftermarket wielen met winterbanden overgenomen. Toen ik een 19 inch exemplaar verwijderde om de steek- en ET-maat te controleren moest ik toch wel even slikken:

Van schrik de auto twee weken op stok gelaten, het was bovendien toch geen cabrio-weer. Op Marktplaats een viertal Michelin Premacy 3 van een jaartje oud gevonden, en die voor €290 all-in op de 17 inch velgen laten monteren. Rijdt meteen zó veel beter dan die 19 duimsdingen, die overigens via Marktplaats (en verbazingwekkend vlot) hun weg naar een ander hebben gevonden. Good riddance.

Volgende stap: de brug bij redactielid Niels(je) claimen. Onderweg daarheen twee flacons Forté New Generation Motor Flush in het blokje gegoten en de resterende 40 kilometer met wisselende belasting afgelegd. Of het heel veel verschil heeft gemaakt? Ik weet het eigenlijk niet. Na afloop was dit de aanblik onder de vuldop:

Ik ga me er maar niet te druk om maken voorlopig (ignorance bliss), want de auto rijdt goed en er komen geen foutcodes voorbij. Te zijner tijd ga ik het klepdeksel wel eens lichten. En dan zien we verder . Hoe dan ook, na een paar uur sleutelen zat al het frisse onderdelenspul erin/op en was ook het remsyteem gespoeld. En daarmee was de DKW klaar om echt eens wat kilometers te gaan maken Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 augustus 2020 12:10 AM
  [ # 21 ]

Ik kan je een tip meegeven, zorg dat er geen klein spul achter je stoelen ligt, knikkers ofzo.
Komt m’n collega bij me aan, die dezelfde heeft, is er iets in de verluchting onder de voorste stoelen terecht gekomen. Iets uit een kinder surprise ei zo blijkt later.
Heb het via het verluchtingsgat voor de stoelen met pêrslucht naar achteren kunnen blazen en dan met een grijpertje kunnen vastnemen.
De verluchtingsgaten onder de stoelen zitten nogal vlak op de vloer.

Is toch nogal wat zwarte prut in je deksel, misschien voor zekerheid de carterontluchting ook eens demonteren en doorblazen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 augustus 2020 09:25 AM
  [ # 22 ]

Ik zou er toch niet te lang meer mee doorrijden. Het seizoen is bijna voorbij dus misschien is de komende winter een mooi moment om eerst eens met je endoscoop in die carterpan te kijken. Het zou zonde zijn als de boel in elkaar tyft immers. Carterpan demonteren en een zeef vervangen is zelf best te doen he.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 augustus 2020 09:56 AM
  [ # 23 ]

Helaas is het toch wel wat bewerkelijk. Voordat je de carterpan er onderuit hebt moet je het blok zekeren met een motorbrug/takel en het subframe laten zakken.

Hier een paar kettingrokende New Yorkse Russen die laten zien hoe het moet: https://www.youtube.com/watch?v=zFOqW0x7oiI

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 augustus 2020 10:02 AM
  [ # 24 ]

Dat zeg ik: best zelf te doen. De takel/kraan hebben we. En anders zet ‘m een keer neer bij een goeie specialist zoals Terpstra.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 augustus 2020 10:47 AM
  [ # 25 ]

Prima winterklusje inderdaad. Neusje er af, en dan kan eventueel ook de distributieriem en spanner van de nokkenasketting gedaan worden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 september 2020 10:02 AM
  [ # 26 ]

whistle

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 04 september 2020 10:21 AM
  [ # 27 ]

Ik hoop dat je de motor niet meteen uit hebt gezet…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 september 2020 12:24 PM
  [ # 28 ]

Nee, uiteraard niet. Ik geloof zelfs dat ik vanaf nu na een stukje planken gewoon minimaal vijf minuten wil blijven rijden.

Anyway, de Luxemburgers laten er geen gras over groeien. Ik wist ook dat hij er aan zou komen, zag een mooie rooie flits in m’n ooghoek.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 06 september 2020 08:16 AM
  [ # 29 ]

Leuke naam ook voor een verbalisant, Roemeens, Bulgaars..? Mr. Green

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 december 2020 02:38 PM
  [ # 30 ]

En op een verloren zondagochtend vind je jezelf, zittend in je garagebox, achter het stuur van je voor de winter geschorste cabrio, vroem-vroemgeluiden makend Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook