3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Citroen c3 aircross na 4 maanden
Sd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015

- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Gepost: 17 augustus 2020 06:39 PM
  [ # 31 ]

Zo eind augustus word mijn c3 aircross 2 jaar 56 000 km blijf het een goede auto vinden.wel een paar keer terug naar de garage terug moeten gaan maar alles is netjes onder garantie geregeld.
2 nieuwe voor veren omdat me auto de neiging had om naar rechts te trekken een nieuwe 3de stoplicht..water mist achterlicht water nieuwe distributie riem omdat die blijkbaar afschilverde…niets van gemerkt en dan hebben ze de achterste rubbers van me ramen vernieuwd omdat de altijd los liet. Maar alles is netjes volgens garantie geregeld

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 29 augustus 2020 04:05 PM
  [ # 32 ]

Na 1 maand (en 1500 km ongeveer) hier onze indrukken:

Wat een fijne auto, waar de Picanto bij elke hobbel een ‘AU’ (verzakte ruggewervel) veroorzaakte, hoeft mijn vrouw nu geen piep meer te horen. We hebben wat gedoe gehad tijdens een rit dat de GPS volledig de draad kwijt was, en halverwege melde dat we nu toch echt op onze bestemming gearriveerd waren. Dat is sindsdien in ieder geval niet meer gebeurd.
Na veelvuldig gebruik, de echte pluspunten, wat een bagage ruimte, en met de verschuifbare achterbank in de Shine ook een perfect plekje om mijn rollator in te stouwen zonder dat er bagageruimte verloren gaat, de plek van de verschoven bank is ook breder als de bagageruimte, waardoor de Rollator niet omkiept.
Alles voelt en oogt geweldig, op één ding na, de achterklep, die klinkt alsof ie van colablikjes materiaal gemaakt is (echt teleurstellend als je de portieren hebt horen sluiten). Waarom daar niet een klein beetje meer kwaliteits aandacht aan besteed is begrijp ik niet goed.
Ik vermoed overigens ook dat het knopje dat de achterklep opent in de toekomst een ‘dingetje’ gaat worden, het gaat moeizaam, en voelt niet echt overtuigend aan.
Opmerkelijk dat de enige - punten zich dus op één plek lijken te concentreren.
Zo van ‘O ja, hij moet achter ook nog dicht kunnen’ maar ik kan het fout hebben hoor.

Verder, hoe je het ook went of keert, het blijft een feestje met deze auto op stap te gaan, ik kan niet wachten tot we weer ‘normaal’ op vakantie in Duitsland, Denemarken of Frankrijk kunnen rondkarren!

ballon

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
Aircross
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019

- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Gepost: 31 augustus 2020 04:41 PM
  [ # 33 ]

Wilco, wat goed om te horen dat je C3 Aircross zo goed bevalt. Het blijft ook een heerlijk ruim en lekker rijdend eigenwijs ding. Persoonlijk vind ik het nog steeds een van de leukste auto’s uit de range van Citroën. Veel plezier met deze heerlijke “joie de vivre” voiture

Mon espoir et en pennes

BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 06 september 2020 07:28 PM
  [ # 34 ]

Onlangs mijn C3 aircross ingeruild tegen een C5 Aircross 1.6 180 Shine EAT8 full options.

De C3 aircross was een heel fijne auto, maar in vergelijking met de C5 Aircross maar een hobbelpaard.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Aircross
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019

- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Gepost: 06 september 2020 09:23 PM
  [ # 35 ]

De C5 Aircross in die configuratie is een heel andere klasse. Verschil moet er zijn.

Mon espoir et en pennes

BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 06 september 2020 09:32 PM
  [ # 36 ]

Dat is een beetje appels met peren vergelijken, de C5 is een heel andere klasse auto, ons ‘hobbelpaard’ bevalt ons prima hoor (Onze c3 Aircross is ook een shine met bijna letterlijk alle toeters en bellen) Very Happy

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 16 september 2020 07:08 PM
  [ # 37 ]

Onze grijze muis bevalt nog steeds zeer goed, ik heb alleen een vraagje, hoe hebben jullie dat gedoe met de veiligheidsgordels opgelost?
Wat ik bedoel, in de Kia Picanto liet je de gordel los, die rolde netjes op - en bleef keurig met de gordelclip (of hoe dat ding officieel ook moge heten) vlak onder de oprol opening hangen.
Bij de C3 Aircross haal je de gordel los, stapt uit en de clip verdwijnt ergens richting vloer.. wtf, dat vind ik echt een beetje pauper!
Hoe los je dit netjes op, of vind niemand dit een ‘dingetje’?


Ps. Ik verheug me al op de rit binnenkort richting Berlijn met overnachting om, jawel wat anders tongue rolleye, een rollator 2e hands te kopen what
Yep, echt waar bleh

Pps. Jammer dat er geen ‘Gespot & Gepost’ Item is voor de C3 Aircross, na een tijd zelden of nooit er een te hebben gezien, vandaag 2x in Almere, een hele mooie Knal Oranje, en één in Sand heet de kleur geloof ik, met Oranje accenten bij het Flevoziekenhuis (ook Almere) love1

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 16 september 2020 10:49 PM
  [ # 38 ]

Kan me niet herinneren dat de clip zover naar beneden zat. Of het was niet zo, of ik had er geen problemen mee.

Wat ik wel irritant vond was water dat bij het openen van de deur op je stoel valt. Er zitten geen rubbers op de carosserie. Ze zitten vast aan de deur.

Je gaf aan een shine te hebben. Waarom zitten er geen shine wielen (4-ever) op? Vind je de 16” velgen ook fijner rijden?

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 16 september 2020 10:58 PM
  [ # 39 ]

Ja, heb bij het uitstappen ook al eens een flinke hoos op mijn broek gekregen na een regenbui..
Deze heeft allweather banden was iets met de traction control die onze Shine heeft. We hebben hem 2e hands (7 maanden oud) gekocht, waarom sommige dingen wel en sommige dingen niet zal altijd in de (duitse) mist der tijden blijven hangen.
Ik heb geen idee wat er standaard voor een Shine onder hoort te zitten, maar dit rijd erg lekker.

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 29 september 2020 08:05 PM
  [ # 40 ]

Dit wat voor je?
https://www.halfords.nl/carpoint-gordelklemset-40-2-stuks-41.html

Gebruik ik zelf ook.
Ze zakken wel (realtief) vaak naar beneden maar dan kan ik de gordel in ieder geval sneller terugvinden.
Voor die prijs het proberen waard?

 

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 29 september 2020 09:13 PM
  [ # 41 ]

Zou moeten werken, als ik in de buurt ben stap ik wel even binnen bij Halfords.
Al zijn deze schijnbaar bedoeld om de gordel permanent een bepaalde afstand ‘uitgerold’ te houden, en zoek ik eerder een nette manier om die sluitclip hoog te houden als de gordel ingerold is.

Even een vraag voor C3 Aircross rijders die een achteruitrijcamera hebben, de officiele dan wel, waar zit dat ding?
Ik zie namelijk in het derde remlicht, dat midden hoog in de achterdeur zit (rechts) een bolletje (zwart) uitsteken, bij de specificaties stond dat de onze de camera had, maar hij doet het dus niet, of hij zit er helemaal niet in. Als ie er wel in zit, is het een kwestie van repareren misschien?
Weet iemand hoe hij er uitziet, en waar hij precies zit?

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
Sd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015

- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Gepost: 02 oktober 2020 06:55 PM
  [ # 42 ]

Zwart bolletje in 3de stoplicht is de sproeier voor de achterste raam.
Bij mij is dit stoplicht al vervangen omdat er water in me 3 de stoplicht zit

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 03 oktober 2020 04:10 PM
  [ # 43 ]

Ah, bedankt, ik zal er een oogje op houden, ik zag ergens dat ie in de rand van de nummerplaat houder zit, denk niet dat ie daar nu bij ons zit. Zal bij een dealerbezoek eens informeren wat de originele versie met inbouwen kost.

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook