9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
baat bij premium brandstoffen? (E10 discussie)
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 december 2019 06:13 PM
  [ # 121 ]

Had ik gemerkt van de week. Wel weer jammer dat er dan zes of zeven pompzuilen met E10 staan en helemaal achteraan één met Excellium. Dus zigzag tussen de zuiltjes door totdat ik de goeie had (achterstevoren natuurlijk), want die ene Excellium-zuil wordt verder niet aangegeven. Althans, zo ging het bij het Total station waar ik afgelopen week had getankt.

Dan hebben ze er wel een promotie-actie mee, maar het wekt zo niet echt de indruk dat ze ook echt Excellium willen verkopen Rolling Eyes

De Break loopt er verder prima op. Dat moet ook, want Citroën préfère Total, maar dat je bijvoorbeeld bij de onbemande BP-pomp hier in de buurt niet eens een zuil zonder Ultimate hebt werkt wel in het voordeel van British Petroleum, ook al rekenen die standaard 10 ct/L meer voor Ultimate dan voor de standaard E10 in plaats van slechts 8 ct/L meer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 10 januari 2020 09:06 PM
  [ # 122 ]

Opvallend is ook dat er momenteel vaak auto’s (als gevolg van een technische storing) in de fik vliegen. Beetje herhaling van de geschiedenis, toen (80er jaren) lag het ook niet aan de F3-10, beweerde de betreffende benzine maatschappij…....
Voor nog meer info over de nieuwe peut:
https://amklassiek.nl/het-moeilijke-benzine-verhaal/2019/03/28/

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
takkie swee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009

- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Gepost: 20 september 2020 06:03 PM
  [ # 123 ]

In een waas van verstandsverbijstering heb ik 20L E10 getankt bij 10L VPower 98 die er nog in zat.
Wat nu te doen? Aftappen, versneld oprijden of verder volgooien met goeie benzine opdat verdunning ontstaat?

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 20 september 2020 06:17 PM
  [ # 124 ]

Voor straf direct oprijden na verdunning, fijne en mooie rit gewenst Wink      Ik denk niet dat het kwaad kan om die peut op te rijden, maar langdurig in de tank en het systeem laten zitten is een minder goed idee.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 juli 2023 02:22 PM
  [ # 125 ]

Op het hele forum is nog niets te vinden over Ecomaxx, ook in dit draadje niet.

Ik rij met mijn CX vrijwel alleen op LPG. Er zit benzine (RON 98) in de tank als “reserve” voor het geval ik de LPG tank een keer leeg rij of als er een probleem met het LPG systeem is.

Vorig jaar heb ik de benzinetank moeten laten vervangen omdat deze zwaar verroest was aan de binnenkant. Dit is voor een belangrijk deel veroorzaakt doordat de benzine veel te lang in de tank gezeten heeft.

Daarom heb ik nu het restant oude benzine afgetapt en 20 liter Ecomaxx erin gedaan. Duur goedje, 4 euro per liter. Maar ja, ik rij er bijna niet mee, als het goed is. Ik heb wel op de snelweg even geprobeerd of de CX er goed op rijdt.

Zijn er andere forummers die Ecomaxx gebruiken (of in de tank hebben, zoals ik)?

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 13 juli 2023 12:13 AM
  [ # 126 ]

Als benzinetank door condens, via een lek (zoals via de tankdop) of via een verblijf in weer en wind in de tank vocht krijgt komt zal uiteindelijk de roest toeslaan.  een onbeschermde tank kan niet tegen roest.wat nu ook meespeelt is de soort benzine. De E (ethanol) is een sleutelbegrip, zeker met een metalen tank: .Tank het best E minimaal en ververs de voorraad in de tank alf en toe met frisse 98.
Je kunt ook een tanksealing toepassen, een soort Tectyl voor je tank.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook