2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Knipperlicht relais
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 28 september 2020 10:46 AM
  [ # 16 ]

Mijn knipperlichten op het dashboard deden het elke keer maar 2-3 x (gevolg; ik vergat vaak de knipperlichten uit te zetten), en ze gingen alletwee tegelijk aan (op het dashboard; niet buiten) Terwijl dit volgens het schema toch echt gescheiden moet zijn. Op de witte stekker achter het dashboard zat hij gewoon doorgelust tussen links en rechts en het signaal kwam van het derde pootje van het knipperlichtrelais. Het zag er wel allemaal origineel uit overigens; Ik neem aan dat hij zo uit de Zuid-Afrikaanse fabriek is gekomen.

Dat heb ik gisteren maar eens aangepast; Afzonderlijke aftakkingen gemaakt van geel en groen van de knipperlichtschakelaar naar de witte stekker en daarmee 2 problemen in een keer opgelost;
1; knipperlicht waarschuwing nu links en rechts gescheiden
2; Waarchuwing blijft knipperen want krijgt nu spanning wanneer buitenknipperlichten ook spanning krijgen.

Wel weer frans hoor; Het niet volgens schema. Ik heb het zo aangepast dat het makkelijk weer is terug te brengen naar af fabriek.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 september 2020 10:57 AM
  [ # 17 ]

In 1973 ergens is er nog een kleine draadboomherziening geweest waarbij gescheiden indicatie van de knipperlichten wegbezuinigd is (en standlicht, of althans de gescheiden voeding van de nummerplaatverlichting om standlicht op de normale manier mogelijk te maken). Dus dat is waarschijnlijk gewoon origineel. Ik heb dat schema ook wel ergens, maar daar moet ik dan wel even naar zoeken.

Dat je indicatie op twee lampjes maar een paar keer knippert kan met het relais te maken hebben. Dat gedeelte kan namelijk geheel apart stuk van wat de buitenkant doet. Ik heb in mijn auto een defect driepolig relais als prima werkende tweepolige versie in gebruik; het derde pootje krijgt helemaal geen spanning meer waardoor je daar geen indicatie meer mee kunt aansturen, maar het gedeelte ‘naar buiten’ werkt wel gewoon. Er ligt bij mij een kabelboom van een modeljaar ‘72 in met gescheiden indicatie, dus gewoon parallel bij de buitenste knipperlichten op. En dat werkt allemaal prima.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 28 september 2020 11:28 AM
  [ # 18 ]

Aha! Dat verklaart een hoop. Dan was het toch origineel. Schema zegt vanaf 1971, dus kan goed zijn dat de 73 update nog niet is aangepast.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 september 2020 12:31 PM
  [ # 19 ]

Bij mijn 21IE ging alleen het betreffende lampje knipperen, bij mijn 23IE allebei tegelijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook