wie kent deze franse remklauw?
remklauw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-09-2020

Gepost: 30 september 2020 03:39 PM

ik vond op zolder deze ooit verworven remklauw. nieuw, maar lag jaren op zolder droog en donker.
wie kent hem?
zie foto’s. met nummers zoeken lukte niet.

Afbeelding Bijlagen
remkl.frans_(1)_.jpgfrans2_(1)_(1).jpgfrans3_(1).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 30 september 2020 05:16 PM
  [ # 1 ]

Leuke Pub-quiz Wink.
Weet je wel voor welk automerk de klauw is?of is dit Forum een gok. Want een in Frankrijk geproduceerde remklauw kan onder een niet-Frans merk gemonteerd zijn. (net als Bosch niet alleen op Duitse merken en Lucas niet alleen op Engelse merken gemonteerd is). Het is een zwevende remklauw, met 1 zuiger. Daarmee vallen de oudere Citroens al af wegens de ingenieurs criteria: Een zwevende remklauw is goedkoper dan een vaste maar het nadeel is dat de remblokken ongelijkmatig aangedrukt worden: de binnenste blokken slijten bijkomstig ook nog sneller. En tot, pak hem beet, de “Peugeot derivaten” waren de ingenieurs criteria leidend bij Citroen.  Wie weet meer?

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 september 2020 05:49 PM
  [ # 2 ]

Het was even zoeken, maar die klauw is voor zover ik kan vinden van een Opel Ascona & Manta B of Vauxhall Cavalier Mk1.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 30 september 2020 05:53 PM
  [ # 3 ]

Dus toch Frans Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 september 2020 06:00 PM
  [ # 4 ]

Uit Luton upon Seine of Bochum an der Rhône ja Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
remklauw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-09-2020

Gepost: 30 september 2020 06:07 PM
  [ # 5 ]
Penny Lane schreef:

Het was even zoeken, maar die klauw is voor zover ik kan vinden van een Opel Ascona & Manta B of Vauxhall Cavalier Mk1.

Derk

Leuk dat het kon vinden. Waar op internet vond je het want met de nummers die er op stonden vond ik niks…
Een Opel in de jaren 70 met groot op de remklauw “made in france”??? Was dat niet vloeken in de kerk? Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 september 2020 06:53 PM
  [ # 6 ]

Ik heb eerst breed gezocht op remklauwen die in Frankrijk werden gemaakt en daar kwam een afbeelding van die Ascona-klauw langs via een onduidelijke imitatie-onderdelen fabrikant. Met de nummers daarvan heb ik verder gezocht en kwam ik op Opel Kadett E/Ascona C maar die klauw heeft een andere aansluiting voor de remslang. Maar bij de afbeeldingen stond deze zelfde klauw (met correcte logo’s, nummers en al) ook en die leverancier gaf een handelsnummer. En daarmee kon ik ‘m weer op een Ascona/Manta B of Cavalier Mk1 terug herleiden.

Volgens de Auto-onderdelenexpert is die klauw ook op A-Ascona’s toepasbaar, maar daar kan ik nergens anders iets van vinden. Klauwen voor een A-Ascona (& Manta) hebben binnen en buiten een zuiger voor zover ik dat zo snel kan vinden. Maar dat kan ook weer bouwjaarspecifiek zijn en ik zoveel Opel-specifieke kennis heb ik niet, dus dat is weer een heel andere zoekvraag.

Maar goed, ik hoop dat je iets aan deze gegevens hebt. Met een beetje goeie wil en wat hulp van Google/Bing/DuckDuckGo kun je ‘m nu met OE-nummers, handelsnummers en toepassingen erbij onder de Opel-liefhebbers aanbieden. Komt-ie in ieder geval goed terecht Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
remklauw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-09-2020

Gepost: 30 september 2020 08:40 PM
  [ # 7 ]

Dank!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook