2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Waar blijft de koelvloeistof ?
ruudh58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 11-05-2020

- Overig MAX Roadster
Gepost: 01 oktober 2020 12:31 PM
  [ # 16 ]

speling op de bussen gemeten, alle vier liggen ze boven het blok 0.02-0,03 mm. ( blokhaak en voelermaten)
ik laat daarmee de pakking onder de bussen zitten.
heb nu hopelijk wel een deugdelijk merk koppakking ( 1,5 mm) en bouten besteld ( beide Glaser)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 oktober 2020 01:26 PM
  [ # 17 ]

Glaser is goed. 0,02 a 0,03 mm is ook goed.
Heb je een goede momentsleutel?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 oktober 2020 01:49 PM
  [ # 18 ]
jantje1948 schreef:

Heb je een goede momentsleutel?

Je hebt ook een draaihoekmeter nodig, eerst 20 Nm en daarna 240 gr.

Ik gebruik zoveel mogelijk de pakkingen en keerringen van Reinz.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ruudh58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 11-05-2020

- Overig MAX Roadster
Gepost: 01 oktober 2020 02:06 PM
  [ # 19 ]

de vorige keer had ik de kopbouten vastgezet ca. 20Nm dan 2x 120 graden verdraaien vanuit het midden spiraalvorm naar buiten, conform citroen spec.  na controle vastgezet met hetzelfde aanhaalmoment.( exacte moment ben ik vergeten).
de kopbouten na een paar ritten opnieuw aangedraaid , nu op 90 Nm.
deze waarde is aan de hoge kant, maar vanwege de lekkage.


de gebruikte momentsleutel is van goede kwaliteit echter niet gekalibreerd.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 oktober 2020 02:11 PM
  [ # 20 ]

Wat is het materiaal van het onderblok, GY of Alu?

Bij GY is het 240 gr in 1 keer, bij Alu 2 x 120 gr.

En uiteraard in de juiste volgorde.

Er mag overigens niet opnieuw aangehaald te worden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ruudh58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 11-05-2020

- Overig MAX Roadster
Gepost: 01 oktober 2020 02:36 PM
  [ # 21 ]

K2B motor met gietijzer onderblok.
ok, dan in 1x aanhalen.

Profiel  
 
ruudh58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 11-05-2020

- Overig MAX Roadster
Gepost: 01 oktober 2020 02:54 PM
  [ # 22 ]

gewoon uit nieuwsgierigheid, waar staat de 2 voor?  in de inlaat poort 4e cilinder.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0903.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jaak123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 16-11-2014

Gepost: 01 oktober 2020 06:12 PM
  [ # 23 ]

Op de eerste foto zie ik toch een alu onderblok met natte bussen, een gietijzeren blok heeft vaste bussen.

Profiel  
 
ruudh58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 11-05-2020

- Overig MAX Roadster
Gepost: 01 oktober 2020 08:25 PM
  [ # 24 ]
Jaak123 schreef:

Op de eerste foto zie ik toch een alu onderblok met natte bussen, een gietijzeren blok heeft vaste bussen.

Scherp gezien ! je hebt 100% gelijk , het is aluminum

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 oktober 2020 06:23 PM
  [ # 25 ]

En, hoe staat het er mee?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
ruudh58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 11-05-2020

- Overig MAX Roadster
Gepost: 17 oktober 2020 08:20 PM
  [ # 26 ]

fijn dat je informeert,heb afgelopen 2 weken weinig tijd en vooral geen zin gehad.
maar heb vandaag de koppakking en kop teruggezet, carb en spruitstuk.
morgen de rest, als het droog blijft morgenmiddag even rijden ( cabrio ...)

Profiel  
 
ruudh58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 11-05-2020

- Overig MAX Roadster
Gepost: 18 oktober 2020 08:02 PM
  [ # 27 ]

natuurlijk komt er weer van alles tussen, maar dit is de stand van zaken.
plastic afdekkappen nog terugzetten, klepspeling controleren, koelvloeistof accu en starten.
oh ja, en als ik wegga even afdekken…

Afbeelding Bijlagen
koppakking1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ruudh58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 11-05-2020

- Overig MAX Roadster
Gepost: 24 oktober 2020 02:22 PM
  [ # 28 ]

blokje loopt weer als het bekende zonnetje.

toch zit ik altijd nog met een vraagje, deze had ik al eerder gesteld op het AX forum echter zonder een duidelijk antwoord…

de nokkenas blokkeer je met een stift ( bout 10 mm)  , en de krukas blokkering bij het koppelingshuis volgens de documentatie.
echter er is geen stand te vinden, (ook niet met meerdere omwentelingen) die voldoet aan de beide situaties? ( met de riem erop dan wel te verstaan) er zit wel een positie op de krukas maar die zit zo’n 30 graden verdraaid.
K2B blok en dat is nooit als behalve door mij uit elkaar geweest, koppelingszijde nog nooit open geweest.

ps. natuurlijk heb ik de krukas voorzien van een merkteken dat wel overeenstemt met de stand van de nokkenas.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 oktober 2020 03:13 PM
  [ # 29 ]

Dat is vreemd. Je weet zeker dat je het juiste gat in het koppelingshuis hebt gebruikt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ruudh58
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 11-05-2020

- Overig MAX Roadster
Gepost: 24 oktober 2020 03:26 PM
  [ # 30 ]

ja, vond ik ook erg vreemd.
er zit maat 1 gat….

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook