Nieuwe DS 3 Crossback , levering volgende week.
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 07 augustus 2020 06:39 PM

Hallo,

Na vorig jaar mijn DS uit 1973 te hebben verkocht toch weer terug naar DS maar nu uit 2020 Mr. Green

Ik heb de PureTech 130 Automatic GRAND CHIC, in Imperial Gold met zwarte accenten wordt volgende week geleverd.


Zijn er hier al meer DS liefhebbers die de PureTech 130 Automatic Grand Chic hebben, zal strak in het begin wel een paar vragen hebben tav instellingen. Misschien nu al tips tav instellingen of waar op te letten ...?

Gr Willem

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 11 augustus 2020 07:09 AM
  [ # 1 ]

Ik denk dat je hier de eerste bent met een Ds 3 Crossback, in ieder geval proficiat met je keuze. Ik heb hem zelf ook overwogen en vind het zeker in de kleur die je gekozen hebt love6 een heel fraaie verschijning ook al zijn de meningen niet gelijklopend. Ik heb hem 2 keer proefgereden gedurende 24u. (1.2 P.T. 130 & E-tense) en was toch best onder de indruk, afwerking, gebruikte materialen, comfort en geluiddemping staan op een heel behoorlijk niveau. Wij hadden het gevoel met een grotere onder weg te zijn terwijl het plaatsaanbod achter toch eerder beperkt is (hebben we trouwens nooit of zelden nodig en was dus geen issue). Mocht er geen fantastisch aanbod geweest zijn op een Ds 7 dan was het ook deze geworden want héél fijn rijdende wagen!
Waarschijnlijk zijn een hoop instellingen vrij gelijk aan deze van grote broer nr. 7 en zelfs nieuwere Citroën modellen, vuur je vragen dus maar af als je ergens twijfels hebt. We trachten je dan te helpen, er zal hier ongetwijfeld wel iemand raad hebben.
Alvast veel en veilige kilometers gewenst aan het stuur van je nieuwe Ds anno 2020!

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 11 augustus 2020 03:04 PM
  [ # 2 ]

Denk het ook ja , weinig reacties hier en op de weg zie ik ze ook amper rijden.

Ik vond hem ook comfortabel rijden goede stoelen, stil je hoort binnen niet dat het een 3 cilinder is, luxe afwerking en uitvoering.
Het design binnen vindt ik wat ver doorgevoerd qua ruit vorm ook de bediening via aanraak gevoelige knoppen minder als fysiek knoppen ,bij bediening toch altijd even je ogen van de weg af .

Wat ik mij al wel afvraag , het geluid van de knipperlichten , is dat in te stellen qua volume of een ander geluid want het geluid van de knipplichten was wel erg aanwezig Mr. Green

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 16 augustus 2020 04:27 PM
  [ # 3 ]

Geluid van de pinker is voorzover ik weet niet instelbaar, lijkt me zo ongeveer hetzelfde genre geluid te zijn als in de Ds 7. Mij stoorde het geenszins en ik vond het zelfs best een geinig geluidje dat inderdaad wel behoorlijk aanwezig is. Mijn vriendin zei gisteren in de Ds 7 dat zij het een eerder rustgevend geluid vindt. En ik hoorde een testrijders (Frank Jacobs) van AutoWeek destijds er in de Ds 3 Crossback ook eerder leuke commentaar op geven, “alsof je een zijden doek over een xylofoon legt en daar met een gestoffeerd stokje op klopt, prachtig!” Waar andere bestuurders er misschien neutraal tegenover staan of het waarschijnlijk zelfs ergerlijk vinden. Smaken en goestingen hé.
Zelf rijd ik nog wel eens met de Ds3 (vorige model dus niet de Crossback!) en daar vind ik het pinkergeluid te zacht waardoor ik hem wel is vergeet. Wat dan weer leidt tot commentaar van je bijrijder, nog terecht ook… maar we hebben dat toch liever niet Evil or Very Mad.
Stil geluid in het begin en dat luider wordt naarmate je die richtingaanwijzer vergeet zoals b.v. in de Peugeot 308 Gti lijkt me ideaal, daar zal iedereen waarschijnlijk gelukkig mee zijn Wink.

Profiel  
 
Hans-100kW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 06-10-2020

Gepost: 07 oktober 2020 10:18 PM
  [ # 4 ]

Ik ga mijn DS3 Crossback e-tense over 2 dagen ophalen. Performance line, ook Imperial Gold. En ook met zwarte accenten. Heb er erg lang op moeten wachten. Het zat ook niet erg mee afgelopen half jaar . . .
De huidige zwart witte DS3 diesel uit 2013 wordt ingeruild. Daar zit nu bijna 2 ton op. Ik heb er met veel plezier in gereden. Hoewel erg stug in de vering. Ik ben erg benieuwd hoe deze elektrische e-tense gaat bevallen.

Profiel  
 
moreels geert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 30-12-2012

Gepost: 18 januari 2021 09:46 PM
  [ # 5 ]

Hier vanaf volgende zaterdag ook eentje in de familie.
Na onze vorige week geleverd DS7 grand chic 130 hdi hebben schoonouders een DS3 grand chic 130hdi aangeschaft.
Met zo goed alles alles er op en aan.
Knappe wagen in donker grijze kleur met zwart dak en donker grijs leder en allerlei snufjes

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook