102 van de 111
« Eerste  < Vorige 100 101 102 103 104 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 september 2020 10:07 PM
  [ # 1516 ]
waterman schreef:

Als ik je een tip mag geven, uit eigen ervaring: laat de auto een paar weken staan voor je gaat beginnen met opbouwen. Ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat “verse” lak veel sneller beschadigd raak dan lak die een tijdje heeft kunnen doorharden.

Klopt, na de ‘oven’ is de lak voor de schade-hersteller ‘montage-hard’ maar echte doorharding duurt 7-14 dagen. Ben nu eerst met nog wat bedrading bezig (zaken als ketekenplaatverlichting), anti-dreunplaten erin plakken en afkitten, verzamelen (inkopen) ontbrekende onderdeeltjes, de wielkastschotjes plaatsen, alvast de eerste naden met Dinitrol voordat ik straks de deuren echt vol blaf met MS vet. We zijn zo een week verder. En ik begin achter: de achterschermen pak je er makkelijk zonder averij af. Een voorscherm is meteen een ander verhaal. Bovendien bewaar ik het leukst voor het laatst Smile. Van achter naar voor dus.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 18 september 2020 01:16 PM
  [ # 1517 ]

Klasse !
Veel plezier bij opbouw.

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 20 september 2020 09:09 PM
  [ # 1518 ]
Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 oktober 2020 10:04 PM
  [ # 1519 ]

Afgelopen tijd achterschermen opgebouwd en vier deuren volgepropt met onderdelen. De inhoud ervan had ik maanden geleden al klaargemaakt, zie eerder foto’s. Het was dus een bouwpakket. De slotmechanieken en klinken: dat was echt heel simpel en het DS-TT filmpje brengt dat mooi in beeld. De buitenklinken kon ik bij Herman Jansen in Bennekom nog NOS kopen!! Geproduceerd tussen 1975 en 1979, al die decennia in het origineel zakje van Citroen gebivakkeerd, een lust voor het oog. De binnenklinken zijn gebruikte die opnieuw zijn verchroomd (mijn break was daar standaard mee uitgerust). Toen de slotcilinders schoon waren bleek dat geen enkele sleutel nog paste, daarvoor wel Smile. Alles bleef open staan tgv oud dik vet. Bij Jansen nog een NOS set sloten kunnen vinden. Erg mooi. Ook vervenagende slotvangers kon ik in Bennekom vinden, met goede palletjes en veertjes.

Dan de ruiten, bij de eerste deur nog wat zoeken naar de best practise, vanaf deur twee al enige routine. De opening vd deur tbv het glas met speciale tape afgeplakt. Maar het blijft een precair moment waarbij je eigenlijk maar 1x deze handeling wil uitvoeren. Steeds uitgegaan van 1 basis ring onder de ruitgeleiders bij het monteren en aan de rechterzijde paste dat goed. Het glas loopt netjes tussen de geleiders, met iets speling L/R, niet te veel, niet te weinig. Links had ik veel meer werk. Allereerst al het finetunen vh plaatwerk, vooraleer het sluitwerk goed zat en daarna de ruitgeleiders. Voortdurend denken in 3D. Ach, ik zou er een college over kunenn houden, laat ik verder volstaan met wat plaatjes.
Volgende stap is verdere behandeling vd portieren met MS vet (naden had ik al met Dinitrol gedaan en daarna dichtplekken en binnenpanelen erop.

Oja, voor de puristen: bij de deurvanger achter zijn er nog 2 ringetjes op het borgpenntje gekomen. En oja, in het ondedelenboek zit een fout: de onderste ruithouders (de U op het glas) staat verkeerd om getekend. De brede rand moet naar de buitenzijde vh portier zitten en niet andersom. Overigesn leuk om vastt e stellen adhv het onderdelen beok dat er onderdelen in een DS horen, die vaak ontbreken en andersom: veel onderdeeltjes staan er niet in afgebeeld…..

Plaatjes, willekeurig:

Oja, de helt was NOS: zat perfect, de andere helft nieuwe aanmaak: pak het stanleymes er maar bij!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 10 oktober 2020 07:45 PM
  [ # 1520 ]

Dat is echt treffen met die NOS onderdelen. Dit zijn de mooiste momenten van de restauratie, tenminste dat is mijn ervaring.
Ik zie dat je het benzineklepje al in het achterspatbord hebt gezet, echt zo’n klusje wat mis kan gaan als het even niet wil waarbij je dan weinig ruimte hebt.
Heb je toevallig ook nog een foto van de binnenkant waar het veertje van deze klep zit? mijn GSM is gecrashed met daarop net de foto’s hiervan. Als ik het nu bekijk dan dan zijn er ineens meerder manieren om het te monteren.

 

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 oktober 2020 09:37 PM
  [ # 1521 ]

Ik heb gewoon de meets logisxche manier genomen, het wijst zich vanzelf, hieronder de plaatjes, voorzover ik mijn phone erin kreeg (die dingen worden steeds groter…)

Dat zwarte plaatje is deel van dat stangetje, die schoref je er achter.

Ik gebruik dat zelfklevende glaszettersband om randen e.d. te beschermen tijdens montage.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 oktober 2020 09:45 PM
  [ # 1522 ]

Vanavond de deuren volgeblaft met Mike Sanders vet. Auto zo veel mogelijk afgedekt. Want geeft vetnevel, ook bij de laagste verneveldruk (5 bar). Heb een Sata bekerpsitool.

Gewoon met blik en al op de inductieplaat (Aldi), op 120 gr ingesteld keuze is 100 of 120 gr, 110 is de ideale temperatuur voor verspuiten, die 10 gr koelt hij bij transmissie in de beker wel af). Heb de spuitbeker geisoleerd met noppenfolie en mantel van een PVC-mof. Werkt perfect.

Nozzle:

Voor kokerblaken zitten er lange vernevelaars bij.

Lekker in de felsnaden:

deurbakken:

lekken is goed:

De volgende keer dat het weer lekt is in de zomer van 2021. Dan vloeit het vet helemaal mooi uit in alle krochten vh koetswerk.

Nu de snorren-likkers (dubieus woord eigenlijk) en deurfolie erin. Dan de binnenpanelen.

 

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 10 oktober 2020 10:12 PM
  [ # 1523 ]

Heerlijk al dat vet, en bedankt voor de foto’s. Ik ben zover nog niet dat het in elkaar kan maar wil het van tevoren graag voorbereid hebben.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 11 oktober 2020 10:55 AM
  [ # 1524 ]

Mooie oplossing, het isoleren van de drukbeker. Ik gebruikte een lashandschoen, die kon je na afloop weggooien omdat die vol met vet zat. Bovendien isoleerde die maar matig: hete vingers…

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 11 oktober 2020 09:31 PM
  [ # 1525 ]

Ja, dat werkt echt perfect Dick! Ik trek van de oranje grijze handshcoene van de Action aan, maar niet ivm de hitte, meer voor de veiligheid en idd het wordt heel vet.

Vandaag de deuren dichtgeplakt en likkers en snorren met zo veel mogelijk oude clipjes gemonteerd: dat werkte dus wel…. bij nadere bestudering bleek er een grote variatie in (pas)vorm van de nieuwe clipjes, hopeloos.

Daarna kwam de worsteling met het eerste deurpaneel. Begon met uitboren vd gaten voor de plastic dopjes. Die moeten excat 8mm zijn anders zit het dopje niet goed en past dus ook de clip niet. Mijn auto is heel dik gespoten, dus er moest lak weggeboord worden. Daarna ML en dopje erin. Via de bekende kanalen made in Thailand, ook daar weer een matige pasvorm van de gaten….. originele clipjes gemonteerd waar het wel paste (25% minder…). Het was een hevige strijd waarbij de ingezette middelen steeds venijniger werden maar het paneel er uiteindelijk in lijkt te zitten. Na 5x hard dichtgooien nog steeds. Inmiddels via DS-TT een tip gekregen voor clips met betere pasvorm voor VW Kever/ T1. Ik ga ze bestellen….

Het staat wel ontzettend chique en de kleuren combi bleu camargue met zwart leer vind ik geweldig (en was ook leverbaar).

Alle 3 verschillend….

De linker is NOS en echt beter dan die verzinkte. Het fietsgereedschap werkt hier goed.

Snor erin:

Likker erin:

Voorzijde idem.

Gaten dichtplakken met carrosseriekit:

Niet gebruikte gaten afgeplekt met ducttape:

Na veel geworstel:

Raamslinger erop en de directieplaats is klaar…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 11 oktober 2020 10:12 PM
  [ # 1526 ]

Heerlijk, ik zou er meteen in gaan zitten en even genieten! Prachtig werk!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 oktober 2020 09:03 AM
  [ # 1527 ]

Wat een mooi werk!!!!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 12 oktober 2020 09:17 PM
  [ # 1528 ]

Ik heb al zeker een paar uur op de verschillende zitplaatsen doorgebracht! Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 oktober 2020 11:00 PM
  [ # 1529 ]

Het nadeel van ducttape in dit soort toepassingen vind ik dat de weerbestendigheid niet altijd geweldig is en dat je een goeie kans hebt om lijmresten achter te laten als het eruit moet (of er op de duur uit valt). Ik heb er zelf wel eens balletvloertape voor gebruikt (in feite brede PVC isolatietape). Dat is dun, erg sterk, blijft uitstekend zitten en is normaal gesproken te verwijderen zonder resten achter te laten.

Verder kan ik het alleen maar eens zijn met de voorgaande commentaren: mooi werk allemaal weer!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 oktober 2020 09:54 PM
  [ # 1530 ]

Derk, die taperesten is wel het laatate waar ik mij druk over maak, het is onzichtbaar. Ik heb deze duct-tape ook gebruikt om een winterafdekhoes van een tuinset dicht te plakken omdat er een winkelhaak in zat. Dat zit letterlijk in weer en wind, ijs, sneeuw, zon, storm, het heeft het allemaal gezien: zit nog steeds. Dus ik durf het op deze plek aan om de parkergaatjes af te plakken… Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
102 van de 111
« Eerste  < Vorige 100 101 102 103 104 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook