Berlingo benzine TU3JP koppakking
tonykiko67
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-09-2020

Gepost: 26 oktober 2020 08:04 PM

Koelvloeistof in de cilinder het dichtst tegen de distributieriem, al na amper 11.000 km of vier jaar.
De originele heeft een tien jaar meegegaan.
De auto wordt wel gebruikt voor erg korte stukjes, rond de kerktoren en terug.
Er staan een 110.000 km op de teller en is 14 jaar oud.
De pakking blijkt van Elring te zijn, zijnde een 984.136, geen idee of dat wel een goei merk is.
De dikte ervan is 1.45 mm, maar de kop is vrijwel zeker niet afgevlakt geweest.
Geen idee of er ook namaak van op de markt is.
Ik vermoed dat hij niet goed op moment getrokken is geweest.
De kop ziet er met de truk met de lat en de lamp nog recht uit, enkel het uiterste
randje links en rechts lijkt een erg klein beetje hoger te liggen, maar ben niet zeker van de gebruikte lat, ik ga me beter gereedschap moeten zoeken.
Maar naar ‘t schijnt zijn dit blokjes die niet snel krom trekken en vlakken dus niet echt nodig is.
Ook de cilinder het dichtst bij de distributieriem lijkt een 0.15 mm hoger te zitten.

Vraagjes:
- Is er aan de hand van de foto’s te zien waarom er al zo vroeg weer wat aan de hand met de motor is?
- Valt er voordeel uit te halen op de klepzittingen te laten vervangen/reviseren, gezien de prijs
  ervan?
- Wat met de bus die hoger zit? Eventueel een metalen plaat vastschroeven op de bus met vier rekbouten
  en hem zo terug op zijn plaats krijgen? Of zo laten?

Alvast dank om ons karretje weer mee op de weg te krijgen Wink
Tony

Afbeelding Bijlagen
Cylinders.jpgKop_met_pakking.jpgKop_zonder_pakking.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
tonykiko67
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-09-2020

Gepost: 26 oktober 2020 08:20 PM
  [ # 1 ]

Vergeten te vemelden, als ik de pakking bekijk dan zie ik dat de pakking de gaatjes van de kop grotendeels bedekt, is dit normaal?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook