Citeren van vorige reactie niet toegestaan.
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1965
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 12 oktober 2017 03:24 PM

Ik ken de regel en hou me hier ook aan. Maar iedere keer dat ik het weer voorbij zie komen vind ik het eigenlijk maar raar.

Zojuist weer in een topic, werd iemand er door een gebruiker op gewezen dat het niet mag.

Wat is de reden hiervoor? Is het om een topic overzichtelijk te houden? Of is er een andere reden? Loopt de server te snel uit zijn ruimte en kost dat extra voor het hosten van het forum? Bij dat laatste kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dit bij een relatief klein forum als CiFo echt zoden aan de dijk zet namelijk. Zoveel extra nulletjes en eentjes kost dat echt niet.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 oktober 2017 03:29 PM
  [ # 1 ]

Deze?
10. Citeren
Om duidelijk te maken op welke bijdrage van een andere forumgebruiker je reageert, kun je citeren. Reageer je op een lange bijdrage, citeer dan alleen het meest relevante deel. Je kunt een citaat dus inkorten, maar je mag de geciteerde tekst niet zodanig verdraaien dat de betekenis ervan verandert. Verwijder foto’s zoveel mogelijk uit je aanhaling. Het citeren van het direct voorgaande bericht is niet toegestaan.

Het is ten eerste bijzonder irritant om meerdere malen hetzelfde bericht te moeten lezen. We willen het forum graag leesbaar houden en daarom is die regel al lang geleden ingevoerd.  Het leest alleen maar onnodig dubbel en vervuilt dus het topic.

 

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1965
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 12 oktober 2017 03:37 PM
  [ # 2 ]

Die ja. Daar ben ik het mee eens. Ik was alleen in de veronderstelling dat er meer dan 1 reden was.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 12 oktober 2017 03:44 PM
  [ # 3 ]
René schreef:

Het is ten eerste bijzonder irritant om meerdere malen hetzelfde bericht te moeten lezen.

Ik ken de regel, maar citeer soms wel een kort stukje uit het voorgaande bericht als ik specifiek daarop wil reageren. Mag dat wel? Ik denk namelijk dat dat eerder minder irritant leest dan een omschrijving van waar ik op wil reageren Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 oktober 2017 03:46 PM
  [ # 4 ]

Dat mag uiteraard wel. De hele tekst quoten en dan de helft van die tekst wissen is juist perfect.  Dan maakt het die functie waardevol.

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 oktober 2017 03:46 PM
  [ # 5 ]
René schreef:

Dan maakt het die functie waardevol.

Zo bijvoorbeeld.

 

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1965
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 12 oktober 2017 03:48 PM
  [ # 6 ]

Behalve als je jezelf gaat zitten citeren…

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 oktober 2017 03:50 PM
  [ # 7 ]

Precies.  Een ban voor mij Laughing

 

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 12 oktober 2017 04:08 PM
  [ # 8 ]

Haha very good. Dan ga ik daar lekker mee door.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 oktober 2017 04:31 PM
  [ # 9 ]

Mooi very good


Ik laat het topic open, maar denk dat het wel duidelijk is.

 

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 12 oktober 2017 05:26 PM
  [ # 10 ]

Kun je niet een mandatory cursus ‘forumgebruik’ inbouwen?

Profiel  
 
MartinP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-11-2017

Gepost: 09 november 2020 01:46 PM
  [ # 11 ]

Ik besef goed dat ik iets ouds omhoog schop, maar:

@JKER: Ik ben actief op veel fora, en dit is het enige forum waar je NIET mag quoten. Ik vindt het dus ook een bijzondere regel, omdat je juist met een quote (ook als het om het voorgaande bericht gaat) veel duidelijker kunt maken waarop je precies reageert.

Een aantal van mijn posts zijn dus ook achteraf bewerkt door een moderator/administrator, wat wmb het overzichtelijke niet tengoede komt. Staat daar een rode tekst met een politie smilie erbij… Ja, en dan? Zou het dan niet beter zijn om de quote weg te poetsen, en dan zelf een reactie te schrijven waarin je aangeeft dat dit niet de bedoeling is? Zoals men het hier nu doet, lijkt het net alsof ik zelf met een rode tekst aan mijn post begonnen ben.

Dat laatste is ook een reden waarom ik nu hier post, ik weet niet welke moderator mijn posts bewerkt heeft, anders kon ik het aan diegene rechtstreeks vragen…

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 november 2020 01:50 PM
  [ # 12 ]

Misschien even de forumregels lezen.

Quoten ervaart bijna iedereen als irritant en onnodig.  Er zijn meer fora waar dit niet is toegestaan.
Je kunt een oud bericht gerust quoten of een stuk(je) uit het laatste bericht. Maar het hele bericht quoten mag simpelweg niet.  Voordat je het weet heb je een hele rits quotes en is het onderwerp niet meer te volgen.

Hier doen we dat dus niet.

 

Profiel  
 
MartinP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-11-2017

Gepost: 09 november 2020 02:15 PM
  [ # 13 ]
René schreef:

Misschien even de forumregels lezen.

Nu ga je er vanuit dat ik die in het geheel niet gelezen zou hebben. Maar we zijn hier niet op Marktplaats of Facebook, waar mensen amper de helft lezen. Bijzondere (en gevaarlijke) aanname.

Hier doen we dat dus niet.

Dat kan, en daar heb ik mij dan aan te houden. In de basis geen probleem, maar hopelijk snapt het beheer van CiFo wel dat dit een vrij bijzondere regel is die niet op veel fora voorkomt. Ik ben op andere fora dan ook gewend dat dit gewoon is toegestaan. En daar zitten fora bij met honderdduizenden gebruikers uit meerdere landen. Toch blijft het daar overzichtelijk.

 

 

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 november 2020 02:19 PM
  [ # 14 ]
MartinP schreef:

Bijzondere (en gevaarlijke) aanname.

Ik weet niet wat ik hierbij moet denken. Maar het is duidelijk. We hanteren de regels. En de moderator die je berichten heeft aangepast heeft het precies goed gedaan.

Uiteraard zijn er andere sites en fora. Maar hier doen we het niet.

Ik stop ook hiermee de discussie. het lijkt duidelijk genoeg.

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook