Eindoverbrenging DS3 Racing veranderen
vincentutrecht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 19-10-2020

Gepost: 09 november 2020 02:13 PM

De DS3 racing is een heerlijk karretje, maar die overbrenging past totaal niet bij het karakter van de auto. Ik geloof dat je over de 110 in zijn 2 kunt rijden.

Ik vroeg mij daarom af of iemand weet of het mogelijk is voor een redelijk te overzien bedrag die eindoverbrenging aan te passen? Misschien van een andere Citroen of een andere creatieve oplossing.

Ik ben benieuwd of iemand dat toevallig weet!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 november 2020 06:33 PM
  [ # 1 ]

Als je de eindoverbrenging wil veranderen dan is er maar 1 oplossing:
Bak uit de auto, bak demonteren , andere eindoverbrenging bestellen bij PSA, monteren in de bak en dan de bak weer in de auto.
Andere optie:
Je hebt als ik goed geïnformeerd ben een MBC bak die ook veel gebruikt is op de andere THP motoren. Misschien is er wel een model met standaard kortere overbrengingen, moet je in “de boeken” duiken om dat uit te vinden en dan op zoek naar zo’n bak. 
Houdt je er rekening mee dat als je de bak veranderd je ESP daar niet helemaal blij mee worden, want die houden rekening met de snelheid en het toerental van de motor om te weten wat ze moeten doen. Je ABS dus ook niet want die krijgt z’n info van de ESP computer, even uit zetten is dus niet zo’n brilliant idee. ( Voor aan Rallye/circuit auto is dat geen probleem, willen ze toch niet hebben).
Nog even nadenken ? Wordt sowieso niet goedkoop.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
vincentutrecht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 19-10-2020

Gepost: 09 november 2020 07:20 PM
  [ # 2 ]

Juist, het is wel te doen lees ik maar er zitten wel wat haken en ogen aan. Is er een partij die jij kan adviseren die dit voor mij zou kunnen uitvoeren in zijn geheel? dan kan ik daar een grove prijsindicatie opvragen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 november 2020 07:47 PM
  [ # 3 ]

Nee, geen ervaring mee.
Vraag eens rond wie er Peugeot;s of Citroen’s prepareert voor de Rallye sport of zo ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
vincentutrecht
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 19-10-2020

Gepost: 10 november 2020 10:20 AM
  [ # 4 ]

Goeie tip, ga ik daar naar op zoek!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook