3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Koppakking lek
RvR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 09-01-2011

- ID/DS DSuper LPG 5bak
Gepost: 15 november 2020 09:02 PM
  [ # 31 ]

[img]Ik ben alles aan het schoonmaken gelijke aan de ds-tt video. Alleen heb ik twijfels hoe glad de bovenkant van het blok moet zijn. Bij mij is het oppervlakte erg aangetast. Zie foto’s.
Moet ik dit nog verder glad schuren of heeft deze put corrosie geen invloed.

Afbeelding Bijlagen
1F1C4298-A130-4301-80C0-1B2D6D3F2E9B.jpeg715BB05A-A3EC-41DB-9CDD-FDD8DE5502D4.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 november 2020 09:21 PM
  [ # 32 ]

Ziet er prima uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 15 november 2020 09:27 PM
  [ # 33 ]

Ik weet niet of je al wilt gaan monteren maar het lijkt alsof de boutgaten nog niet brandschoon zijn.

Profiel  
 
RvR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 09-01-2011

- ID/DS DSuper LPG 5bak
Gepost: 15 november 2020 10:06 PM
  [ # 34 ]

Ik heb wel een tap in elke boutgat gehad

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 november 2020 10:30 AM
  [ # 35 ]

Er mag geen olie meer in de boutgaten zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
RvR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 09-01-2011

- ID/DS DSuper LPG 5bak
Gepost: 16 november 2020 12:19 PM
  [ # 36 ]
jantje1948 schreef:

Er mag geen olie meer in de boutgaten zitten.

Voordat de kop erop gaat maak ik alles nog een keer schoon met een luchtspuit.
Voor nu wilde ik weten of de put corrosie geen problemen oplevert.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 16 november 2020 12:28 PM
  [ # 37 ]

Nee hoor, De hoge druk van de verbrandingskamer wordt opgevangen door de ringen in de koppakking; waar die raakt moet het vlak en glad zijn. De rest is een veel lagere druk (koelvloeistof; minder dan 1 bar) Zelfs geen oliedruk, want die wordt aangevoerd via het pijpje buitenom. Waar bij jou de pitten zitten is in het deel wat makkelijk te sealen is. Dat moet geen probleem opleveren

Belangrijk is dat je bussen ver genoeg boven blok uitsteken, en dat je kop mooi vlak is.

Profiel  
 
RvR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 09-01-2011

- ID/DS DSuper LPG 5bak
Gepost: 16 november 2020 12:34 PM
  [ # 38 ]

oke thanks

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 november 2020 12:54 PM
  [ # 39 ]

Putcorrosie zie ik niet op de foto. Wel de afdruk van de oude pakking.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook