15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
   
De Originele Citroën CX, Michael Buurma, Citrovisie
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1277
Geregistreerd: 31-07-2008

Gepost: 21 oktober 2016 09:26 PM
  [ # 211 ]

Ja lekker dan: ik ben dus verkocht en het het maar weer gekocht Rolling Eyes

De volgende aanvullingen komen hopelijk in een supplement Laughing

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 21 oktober 2016 09:46 PM
  [ # 212 ]

Heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken! Dank voor het vertrouwen!

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 oktober 2016 10:25 PM
  [ # 213 ]

Mjah, hier iemand die openlijk twijfelt over het wel of niet kopen van het boek.
Interesse in de nieuwe informatie? Zeker.
40 euro waard? Meh..
Gezien alle informatie die er nog is mbt niet-standaard cx-en, die nog niet gebundeld is, wacht ik dan wel op een volgend boek.

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1277
Geregistreerd: 31-07-2008

Gepost: 21 oktober 2016 10:45 PM
  [ # 214 ]

Nou ja, voor mij een simpele overweging:
Een CX, en die rij ik er lekker bij, is eigenlijk een behoorlijk dure hobby.
40 euro is amper een halve tank in Duitsland getankte benzine die ik er, al rijdend, binnen een paar uur doorheen jas.
Dus waar praten we over….
Maar goed, zo denk ik er over.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 oktober 2016 11:41 PM
  [ # 215 ]

Absoluut waar, alles is relatief. Absoluut wordt het zodra je alle beetjes van je hobby bij elkaar op gaat tellen.
Ik heb de eerste druk van het boek hier staan en het is zeker must-have voor de liefhebber.
Ik ben alleen nog niet overtuigd van wederom 40 euro betalen voor relatief weinig toegevoegde nieuwe info.
Ik bedoel, van dat geld kan ik ook een halve tank benzine kopen Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 oktober 2016 11:09 AM
  [ # 216 ]

De herdruk is natuurlijk niet in de eerste plaats bedoeld voor mensen die een tweede of derde exemplaar van De originele Citroën CX willen kopen, maar voor degenen die er eerder niet op tijd bij waren. Vanaf de eerste druk geldt het boek terecht als standaardwerk en met het nieuwe hoofdstuk over de productie is het écht helemaal af.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bluedog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-2009

Gepost: 23 oktober 2016 10:07 PM
  [ # 217 ]

Besteld! toilet

Always expect the unexpected

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1277
Geregistreerd: 31-07-2008

Gepost: 03 november 2016 12:01 PM
  [ # 218 ]

Jaaaa…. het lag zojuist op de deurmat.
Uit waardering voor het schitterende dat de auteur heeft verricht heb ik een gesigneerd exemplaar besteld en gekregen.
Even er doorheen gebladerd. Absoluut geen spijt dat ik nu ook de nieuwe versie heb staan Wink

Profiel  
 
Bluedog
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 06-02-2009

Gepost: 03 november 2016 07:00 PM
  [ # 219 ]

Me 2!
Prachtig boek, ‘n absolute aanrader. Mooi naast mijn 2CV, DS/ID, SM boeken. Laatste klinkt dan wel weer raar.

Always expect the unexpected

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 04 november 2016 09:18 AM
  [ # 220 ]

Ik heb het boek intussen ook binnen (ongesigneerde versie). Persoonlijk ben ik van mening dat het de moeite wel waard is de nieuwe versie aan te schaffen, zeker als je het geld kunt missen en geïnteresseerd bent in de productie van de CX. Dat is immers de grootste wijziging in dit boek, het extra hoofdstuk over de productie. Daarnaast ook nog wel wat andere kleinere nieuwe dingen teruggevonden in het boek. Wat mij betreft een interessante aanvulling op de eerste/ tweede druk. Ik heb zelf nu alleen de eerste en de derde druk. De tweede druk heb ik destijds wel overgeslagen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 januari 2018 11:18 PM
  [ # 221 ]

De franstalige uitgave van De Originele Citroën CX komt eraan, met een ‘special treat’ voor forumers!

Redactie CiFo

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 november 2020 04:50 PM
  [ # 222 ]

Van de voorpagina.

De originele Citroën CX, vierde druk!

De vierde druk van het populaire boek “De originele Citroën CX” is leverbaar bij Citrovisie en wij mochten het boek lezen.

Het is 2013 en ik ben als aspirant CX-rijder op zoek naar informatie. Ik wil een CX kopen, maar waar begin je? Dit forum heeft mij heel veel informatie geboden, maar het bood geen eenduidig overzicht. Tijdens mijn zoektocht zie ik de aankondiging dat er een boek over de CX door Citrovisie zal worden uitgebracht is het meteen duidelijk: ik móet dat boek hebben! In 2014 verschijnt het boek en zodra ik het boek ontving, heb ik het zowat verslonden. Het overzicht, de details per jaargang. Perfect! Het boek omvat veel details, die zich overigens voornamelijk richten op de visuele aspecten. Kleuren, afwerking, interieur, stoffen, dat niveau. Weinig tot geen technische details over de verschillen per jaargang. Later zal blijken in gesprekken met uitgever Thijs van der Zanden dat ze vanaf het begin al tegen het ‘probleem’ aan liepen dat ze veel meer informatie hadden dan dat ze ooit in een boek kwijt konden. De originele Citroën CX heeft mij destijds goed geholpen met het bepalen wat voor CX ik nou zocht, dit boek bood het overzicht. De allereerste editie staat nu al zes jaar hier in de kast en nog steeds pak ik het boek er af toe bij om uit te zoeken hoe iets ook alweer zat.

De redactie van het forum heeft elke druk van het boek mogen lezen. In april 2014 werd het eerste boek besproken, niet lang daarna in november 2015 al de tweede druk. Een verslag over de derde druk kwam in oktober 2016. Begin 2018 werd de eerste Franse vertaling van het boek gemaakt en het eerste boek werd aan niemand minder dan Robert Opron overhandigd. En inmiddels is de 4e druk alweer een feit. Voor dit verslag heb ik de eerste druk uit 2014 eens naast het verse exemplaar van 2020 gelegd.

Het boek is door de jaren heen niet gewijzigd van opzet. Het verhaal begint met de Creatie, gevolgd door de Introductie, daarna de Productie. Vervolgens worden de Serie 1 en Serie 2 chronologisch besproken met de evolutie per jaargang. Hier en daar zijn intermezzo’s op de verhaallijn en aan het einde van de boek zijn de bijlagen opgenomen. De grootste verandering in het CX boek kwam met de 3e druk. Hierin verscheen het hoofdstuk ‘Productie’. In 22 bladzijden wordt de productie van CX grotendeels doormiddel van foto’s toegelicht. Dit geeft de derde en derde druk absoluut toegevoegde waarde ten opzichte van de oudere versies. Ook de details per jaargang verhuisden met de derde druk naar de bijlagen, achterin het boek. Absoluut overzichtelijker en het is sneller vinden wat je zoekt. Wat helaas verdwenen is sinds de derde druk, is het visuele overzicht van de stoffen, patronen en kleuren die gebruikt zijn voor het interieur per jaargang. Wat dat betreft wil je dus eigenlijk een van de vroegere drukken in je kast hebben staan.

Het gebruikte fotomateriaal is grotendeels hetzelfde. Op een aantal plekken in het boek is de opmaak ietwat veranderd en is gekozen voor een beter passende foto, vaak wel uit dezelfde fotoreeks. Wat opvalt is de evolutie van de CX op de kaft. De eerste druk werd gesierd door de introductie CX 2000. Bij de tweede druk zien we een breedspoor GTi op de kaft staan. Bij de derde druk zien we een zogenoemde ‘overgangsmodel’ Turbo serie 1. De eerste Franse druk wordt dan weer gesierd door een vroege 2000 of een laagdaks Prestige. De vierde Nederlandse druk laat een serie 2 TRS zien.

Deze vierde druk is een echt een verbeterde, herziene versie van de vorige. Daarmee is het nog steeds het perfecte naslagwerk over de CX. Een musthave voor de liefhebber. In de allereerste druk wordt op de laatste pagina al een voorbode gegeven voor de speciale Citroën CX. Nu, zes jaar later, is dat boek er nog steeds niet. Door de evolutie op de kaft groeit het boek langzaam weg van de “Originele Citroën CX”. Is dit wellicht een opmaat naar dat lang verwachte boek over de speciale Citroën CX? Voorzichtig kijk ik of er nog plek is in de boekenkast.

Het boek “De originele Citroën CX” is te bestellen op citrovisie.nl.
Tekst: Nielsje, foto’s: Citrovisie

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1277
Geregistreerd: 31-07-2008

Gepost: 18 november 2020 07:32 PM
  [ # 223 ]

Er pronken inmiddels twee versies op de plank. Zodra het “De Speciale Citroën CX” boek verschijnt vindt dat absoluut ook een plekje.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 18 november 2020 08:56 PM
  [ # 224 ]

Weet iemand trouwens hoe het met Robert Opron is? Geweldige genie. Hopelijk: Is hij nog steeds l’envie?

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Gepost: 07 december 2020 01:51 PM
  [ # 225 ]

Leeft nog steeds volgens Franse websites

Profiel  
 
 
15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook