30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Waterman’s Heckflosse: onderhoud!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 november 2020 08:44 AM
  [ # 436 ]

Gisteren een verse en zwaardere bosch wisselstroomdynamo opgehaald. Nu een van rond de 60A. Dat laadt GOED! 14,4 volt, all the time.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 04 november 2020 01:34 PM
  [ # 437 ]

Zie je wel, de aan(deel)houder wint.

“Flauwe grappen” ALERT!

Adri

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 november 2020 12:25 PM
  [ # 438 ]

Niets zo erg als een slechte stoel. Na 55 jaar was de bestuurdersstoel een soort zitkuil geworden. Dat is echt geen doen dus heb ik de stoel uit de auto geschroefd en uit elkaar gehaald zodat ik hem opnieuw kan opvullen.

Je ziet hier duidelijk dat het kussen, van samengeperst paardenhaar, behoorlijk is ingezakt..

Eerst heb ik aan de onderkant nieuw materiaal boven op de veren aangebracht, schuimrubber en een mat van stugge dikke stof.


Daarna heb ik de bovenkant aangepakt. Het zitvlak met dikke stugge stof en schuimrubber opnieuw opgevuld tot het vlak was en daarna de zijkanten geprofileerd zodat er model in komt.

En dan de bekleding er weer netjes omheen werken, wat een ongelofelijk rotwerk blijkt te zijn…

Hierna de rugleuning een zelfde behandeling gegeven en daarna de boel weer in elkaar zetten

In de wagen ziet het er weer keurig uit

En het zit ook weer helemaal prima!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 15 november 2020 01:56 PM
  [ # 439 ]

Lekker bezig!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 november 2020 03:25 PM
  [ # 440 ]

En toch was het het nog niet helemaal naar mijn zin. De stoel zat weliswaar beter, maar ik zat wat te hoog en te vlak. Dus heb ik het zooitje maar weer uit de auto gehaald en ben ik opnieuw begonnen. Met ander schuim en een minder dikke vulling heb ik het uiteindelijk zo gekregen dat ik goed zit, op de juiste hoogte.

Ik had twee lagen “medium stug” schuim gebruikt tussen de veren en het kussen. Dat was te hoog en te vlak. Ik heb er nu 1 laag “firm” tussen gezet:

Omdat het zitvlak wat lager staat en de kanteling nu ook goed is heb je meer ruimte tussen de beentjes en het stuur

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 19 november 2020 03:31 PM
  [ # 441 ]

Lekker bezig weer.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 november 2020 03:44 PM
  [ # 442 ]

Uiteindelijk wel ja. In totaal is de stoel een keer of 5 uit elkaar geweest voor ik het goede “recept” had. Maar het was het waard, vooral ook omdat ik nu weet welk materiaal wel geschikt is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 november 2020 05:46 PM
  [ # 443 ]

En zit je nu meer in de stoel als bovenop een bol vlak, wat meer zijdelingse steun dus?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 november 2020 05:53 PM
  [ # 444 ]

Dat zou een hele verbetering ten opzichte van origineel zijn Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 november 2020 07:15 PM
  [ # 445 ]

Zo’n stoel blijft vrij vlak. De zijdelingse steun is iets beter, ik heb de wangen iets hoger gemaakt en met een stugger materiaal gevuld dan het zitvlak. Maar het is nog steeds geen kuipstoel, dat zou ook niet kunnen omdat de constructie dan echt helemaal anders zou moeten worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 november 2020 09:40 PM
  [ # 446 ]

Dat vind ik nog steeds het nadeel van niet Franse auto’s.
Ze hebben geen zitcomfort…
Maar als we het hebben over materiaal keuze en tijds bestendig…
Dan ga je voor Duits.
Maar nieuw vind ik een Franse auto nog steeds de beste.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 november 2020 07:38 AM
  [ # 447 ]

De stoelen van een DS uit de jaren 60 zijn precies het zelfde opgebouwd als de stoelen van deze mercedes en ze zitten dus ook min of meer gelijk. Wat moderne auto’s betreft kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ik in geen enkele auto zo slecht gezeten heb als in mijn XM’s.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 november 2020 03:43 PM
  [ # 448 ]

Is precies wat ik bedoelde, in die tijd waren alle stoelen zo, je kunt er geen kuipzetels van maken, zou ook niet staan maar als je wat meer steun kunt vinden doordat ze net goed inzakken waar je zit is het een geweldige verbetering.
Vind het gewoon geweldig hoe je het karakter van de wagen zo echt mogelijk houdt zonder te vervallen in het extreme ik hou dit boutje ook al is het versleten maar het is origineel. Bij jou zie je niets dat er wat veranderd is maar het product is wel perfect in orde met huidige mogelijkheden zoals een beter stuk schuimvulling.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 november 2020 03:51 PM
  [ # 449 ]

Het origineel houden met enkele kleine verbeteringen die de inzetbaarheid vergroten is het leuke van een klassieker voor mij. Zou zit er nu een moderne dynamo in, alleen zo dat het niet opvalt, is de stoel verbeterd en zit er een goeie audioset in. Alles onzichtbaar en zo gemaakt dat het zonder gedoe weer snel helemaal origineel gemaakt kan worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 december 2020 01:28 PM
  [ # 450 ]

In mijn Heckflosse heb ik een RetroSound radio geklust, met twee speakers onder het dashboard, een centrale speaker met dubbele spreekspoel (achter het rooster boven in het dasboard) en een actieve subwoofer van Focal onder de rechter voorstoel. Dat klonk al heel aardig, maar ik miste toch wat geluid vanuit de achterzijde.
Omdat ik geen gaten in de hoedenplank wilde zagen en een set moderne opbouwspeakers geen porem is, heb ik besloten om zelf een opbouw luidspreker te bouwen die een beetje bij het geheel past. Zeg maar naar model van de opbouw luidsprekers die in de jaren 60 verkrijgbaar waren. Maar dan met twee speakers er in en met een betere geluidskwaliteit.

Ik ben begonnen met het opsnorren van wat stukjes MFD en overgebleven hout in m’n eigen schuur en ben aan de gang gegaan:

Toen de basiskast klaar was heb ik wat vinyl in een kleur gehaald die passen was om de kast mee te bekleden:

Daarna heb ik bij Coolblue een paar tweedekans Pioneer speakers met een diameter van 12 cm besteld voor een geeltje en die in de kast geklust

Dan naar de afwerking: het moest er natuurlijk goed “retro” uitzien, dus ouderwets speakerdoek en chrome. Ik heb aan een vriend gevraagd of hij een rand kon maken van RVS want RVS kun je hoogglans polijsten.


Daarna kon ik die rand polijsten:

En dat glimt wel!

Nu ontstond er een probleempje: er was geen geschikt luidsprekerdoek beschikbaar in Europa. In de VS wel, maar dat was dan weer niet in een kleine hoeveelheid beschikbaar. Uiteindelijk, met behoorlijke tegenzin, dan maar iets in China besteld, en 4 weken wachten…

Omdat dat spul enorm gaat rafelen als je het knipt heb ik het eerst op een stuk karton geplakt en daarna op maat geknipt. Zonder rafels!

Daarna kon ik de draden aan de speakers solderen met m’n nieuwe Milwaukee soldeerbout. Wat een wereldapparaat!

Vervolgens een stuk isolatie onder in de kast en de zaak dichtmaken.

Nu de bedrading afwerken en er een nette multistekker aan maken.

En dit is dan het eindresultaat:


Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook