5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
Slechte pasvorm paravan/parafaan C4 coupé (2005)
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 12 juni 2018 09:48 AM
  [ # 61 ]

Nou het probleem is wellicht inderdaad de airco! want het water bleef maar stijgen.

Naar op het forum te hebben gezocht, ben ik dat ene darmpje tegen gekomen wat zorgt voor waterafvoer via de bodemplaat!

Zie de bijgevoegde foto’s.

Ik heb er in geknepen om te voelen of er een verstopping eventueel inzat, maar dat was er niet. Ook het afvoerputje was niet verstopt. Hij was er uit getrild? Nu zit hij weer vast en druppelt het condenswater aan de onderzijde van de auto eruit… ik hoop dat het nu wegblijft.


Nu de auto flink laten luchten. Zie ook foto voor hoeveelheid water ik eruit gehaald heb middels handdoeken.. denk wel zo’n 6 liter water.

Afbeelding Bijlagen
afvoer_1.PNGafvoer_2.jpgAuto.PNG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 15 juni 2018 09:31 PM
  [ # 62 ]

Mooi dat je het lek gevonden hebt! Waar heeft zich zoveel water kunnen ophopen? Vaak komt water van een lekkende airco afvoer bij de bijrijderskant eruit toch?

Wat betreft de afvoergoot onder je ruit: let heel goed op dat het stangenmechanisme van je ruitenwissers er niet tegenaan komt! Deze kan je duidelijk zien zitten zodra de paravan verwijderd is. Mijn gootjes van ongeveer 1 cm hoog kwamen er al mee in aanraking bij mijn eerste montagepoging. Op mijn foto kan je zien dat er een stang vlak boven de gootjes zit, als je ruitenwissers aanstaan beweegt deze stang heen en weer en moet daar dus voldoende ruimte voor hebben. Dus test eerst even door je ruitenwissers aan te zetten en te kijken en luisteren of het mechanisme niet tegen je goot aan botst voordat je de paravan erop zet en vastlijmt.

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 25 juni 2018 08:58 AM
  [ # 63 ]

Het water is niet meer teruggekeerd. Heb ondertussen wel 20x droge handdoek eronder gelegd en de boel regelmatig laten luchten. Hij is ver droog nu en na al deze dagen is het buisje nog niet eruit gegaan. Hij zit nog steeds goed (met de hand gecontroleerd).

De voorruit zit nog altijd goed vastgekit, best gek want ik heb hem ‘snel-snel’ vastgezet. Oude kitrand zit er gewoon nog onder en heb hem over 1/3e van de lengte vastgekit. Volgens mij echt goed spul die Aquaking MS Sealer voor deze toepassing. Ik ga de boel niet meer definitief goed maken denk ik qua afwatering. Het gaat nu ‘goed’.

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 20 februari 2020 08:50 PM
  [ # 64 ]
Rene1994 schreef:

Nou het probleem is wellicht inderdaad de airco! want het water bleef maar stijgen.

Naar op het forum te hebben gezocht, ben ik dat ene darmpje tegen gekomen wat zorgt voor waterafvoer via de bodemplaat!

Zie de bijgevoegde foto’s.

Ik heb er in geknepen om te voelen of er een verstopping eventueel inzat, maar dat was er niet. Ook het afvoerputje was niet verstopt. Hij was er uit getrild? Nu zit hij weer vast en druppelt het condenswater aan de onderzijde van de auto eruit… ik hoop dat het nu wegblijft.


Nu de auto flink laten luchten. Zie ook foto voor hoeveelheid water ik eruit gehaald heb middels handdoeken.. denk wel zo’n 6 liter water.

hoi hoiwaar vind ik dat pijpje?
mvg, Joost

 

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 21 februari 2020 03:50 PM
  [ # 65 ]

Aan de passagierskant de kappen van de middenconsole demonteren. Daar zit ie achter.

Kijk anders hier even, deze link plaatste ik ook 2 pagina’s terug: http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.2.100

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 februari 2020 09:38 PM
  [ # 66 ]

thanks!

Profiel  
 
G-Force
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-04-2020

Gepost: 19 november 2020 06:37 PM
  [ # 67 ]

Ik zit ook nog met dit probleem, de parafan blijft zich losmaken van de voorruit. Nu ging ik even zoeken op internet en zag een beugel uit China die dit zou moeten voorkomen. Ik heb er een besteld, ben wel benieuwd. Plan is om de hele boel los te halen, schoon te maken en te monteren. Daarna deze steun monteren en dan hopen dat het blijft zitten.

€ 21,60 10% Off | Car Front Windshield Plate Rainwater Catchment Water Repellent Collection Box Support Bracket For Citroen C4 2004-2010
https://a.aliexpress.com/_BSv3CV

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 20 november 2020 09:58 AM
  [ # 68 ]

heb dat opgelost met een aluminium stripje van 2 euro
maar dat van alie werkt vast ook goed.

Profiel  
 
G-Force
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-04-2020

Gepost: 20 november 2020 10:21 AM
  [ # 69 ]

Dat is ook een goede oplossing ja, die hou ik even in gedachten als die beugel van Ali niks wordt. Ik heb er nog wel een beetje twijfels bij, die beugel moet namelijk aan de linkerzijde bevestigd worden aan een steun, te zien op de plaatjes. Die steun heb ik niet op die plek, en jij ook niet te zien aan je afbeelding. Sterker nog, ik heb nog nooit een C4 gezien met die steun op die plek. Wel heb ik een plastic kap over het koelvloeistof reservoir waar dat bevestigingspunt van het onderste deel van het parafan aan vast zit (op jouw plaatje zit daar niks), ik hoop dat dat voldoende is.

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 24 november 2020 08:04 PM
  [ # 70 ]

Die steun links is er wel hoor, ik zie hem juist wel op de foto van Shalom, rechts van de zwarte dop. Die plastic kap waar je het over hebt steunt af op dit steuntje, misschien dat hij je daarom nog niet is opgevallen.

Goed gevonden trouwens, die beugel! Ben benieuwd hoe goed hij werkt. Bij mij houdt de kit het nog allemaal netjes op zijn plek.

Profiel  
 
G-Force
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-04-2020

Gepost: 26 november 2020 09:33 AM
  [ # 71 ]

Ik bedoelde eigenlijk meer deze metalen steun, die ontbreekt bij ons. Dat plastic steuntje op de onderste paravan geeft geen stevigheid, dus vandaar mijn twijfels. Ik hoop dat het afdekkapje voldoende “tegendruk” biedt als ik die Ali steun hier aan vastmaak.

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 28 november 2020 12:36 PM
  [ # 72 ]

Ja idd nu zie ik het, dat maakt de Ali steun eigenlijk nutteloos. Die plastic balk is zelf namelijk erg stijf en vervormt nauwelijks, het probleem van de paravan zit hem voornamelijk in het naar voren kantelen van deze balk in zijn geheel. Als die Ali steun dan links niet vast zit aan het chassis heeft hij gewoon geen nut.

Profiel  
 
G-Force
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-04-2020

Gepost: 28 november 2020 03:01 PM
  [ # 73 ]

Dat is inderdaad het pijnpunt, ik heb nog wel wat ideeën met deze beugel dus ik heb nog wel wat te proberen. Ik zal het resultaat nog wel even laten weten in dit topic.

Profiel  
 
G-Force
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-04-2020

Gepost: 16 januari 2021 03:11 PM
  [ # 74 ]

Ok, tijd voor een update. Ik heb er eindelijk eens uitgebreid naar kunnen kijken. Hele paravan heb ik losgehaald en schoongemaakt, daarna alles weer netjes in elkaar gezet.

Daarna deel twee, zorgen dat hij niet meer van het raam loskomt. Zoals gemeld in dit topic had ik mijn twijfels omdat bij mijn C4 de steun mist aan de linkerzijde. Het missen van deze steun is inderdaad funest voor deze oplossing, de boel bungelt er dan maar losjes bij en dat is geen oplossing voor het probleem.

Uiteindelijk toch de plastic afdekkap voor de koelvloeistof en sproeiervloeistof reservoirs besteld, in de hoop dat deze voldoende stevig zou zijn om de beugel te ondersteunen. Tot mijn verbazing werkt dit op het eerste gezicht prima, de kap is van een heel stevig plastic en leunt op het lipje van de paravan aan de linkerzijde. Het voordeel is dat de paravan daar nauwelijks meer kan kantelen/verzakken door de stevigheid van die kap. Ik heb de steun er aan gemonteerd met de meegeleverde schroef en het voelt allemaal rock solid.

Er zit overigens een metalen plaatje bij de beugel om die steun zelf te kunnen maken, maar dan moeten er denk ik twee gaten in de auto geboord worden om deze aan vast te maken, dat vind ik wat te ver gaan.


Totaalplaatje


Bevestiging rechts


Bevestiging links


Dit hulpmiddeltje duwt de beugel omhoog zodat de paravan niet kantelt. Beetje onhandig als de accu verwisseld moet worden, maar goed…

Het was niet heel goedkoop zo, maar ik ben wel tevreden.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 17 januari 2021 06:22 PM
  [ # 75 ]

Dat is inderdaad een erg nette oplossing!

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook