9 van de 61
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Het BMWerk van Penny Lane!
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 januari 2021 08:35 PM
  [ # 121 ]

De bodem van de kofferbak iets minder Mr. Green maar daar is ook wat aan te doen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 januari 2021 12:43 PM
  [ # 122 ]

Goed, de binnenkant dus. De kant van de vloer, tussen de bandenbak en de buitenkant, was niet heel fris en bij het kaal maken bleek dat de oude reparatie ook niet meer erg jofel was. Eigenlijk het enige stuk gerecyclede ADB dimmerkast waar de gaten in gevallen waren. Dat moest er dus toch maar uit. Maar om nou te zeggen dat een nieuw stukje plaat zo makkelijk was om een beetje redelijk netjes op maat te maken…

Dus kortom, dat wordt niet helemaal onzichtbaar. Maar goed, het wordt allicht onopvallend en in ieder geval is dat weer sterk. Nu moet er naast de versterkingsboog van de wielkuip nog een klein postzegeltje in worden gezet en dan is de zijkant eigenlijk alweer zover klaar. En alles klopt dan constructief ook weer met de bedoeling van BMW. Er zitten alleen wat meer naadjes in dan eerst, maar hey: ik heb geen persstraat staan…

Ik wil wel toegeven dat, met alle uitstukwerk aan de bandenbak van afgelopen zomer meegerekend, deze helft van de kofferbakvloer eigenlijk in principe rijp was voor complete vervanging. Maar goed. Hij is alweer hard en je ziet er straks bijna niks van. Lekker belangrijk dan dus.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 januari 2021 05:24 PM
  [ # 123 ]

Dus dat laatste hoekje moest er nog in en daar kun je voor geen meter bij. Dat zit in een ontzettend raar hoekje voorin de kofferbak tegen de flank, eigenlijk dus de achterkant van de wielkuip. Je slijpmachines kunnen er niet komen om het betrouwbaar kaal te maken, je lastoorts kan er niet komen om het netjes aan elkaar te bakken en daarna krijg je uiteraard dat gesnotter ook niet meer netjes glad geslepen. Maar: hij zit, en hij zit stevig. Dat is het belangrijkste.

Open:

Dicht:

Daarna was er voor wat betreft de zijkant nog één gigantische lap plaat die erin moest worden gezet, in de kant van de bumperuitsparing:

En dan moet aan deze kant, qua laswerk, alleen nog de hoek van het achterschort inclusief een klein stukje vloer worden gereconstrueerd. Daarna kan deze kant langzaamaan afgewerkt worden: materiaal erop zetten en dan in droogtijd alvast de andere kant beginnen uit te stukken!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 07 januari 2021 08:53 PM
  [ # 124 ]

Ik vind dat je lekker voortvarend te werk gaat, Derkmans.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 januari 2021 05:20 PM
  [ # 125 ]

Je moet wat… Anders lost-ie op!

Maar we zijn inmiddels ook alweer van dit

naar dit:

En dan moet er nog een stukje plaat gefröbeld worden voor dit:

en dan is de linker kant qua laswerk klaar.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 08 januari 2021 06:17 PM
  [ # 126 ]

Misschien moest ik ook maar eens wat van dat fröbelwerk gaan doen. Oh nee, wacht, ik moet eerst een stal afmaken. Misschien ben ik daar wel beter in ook. In stallen dan, afmaken is ook weer niet zo’n sterke kant van me Smile

Profiel  
 
Percheron
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-01-2019

- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
Gepost: 08 januari 2021 09:14 PM
  [ # 127 ]
Eemspoort schreef:

Neem jij nooit eens vrij, Derk? Of kun je gewoon niet stil zitten.

Dat laatste, tis gewoon waar. Mr. Green
En ik kan dat weten, ik moet hem steeds weer even op pauze zetten zodat er ook nog eten en drinken in komt haha

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 08 januari 2021 09:40 PM
  [ # 128 ]

Laughing Goed zo! very good

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 januari 2021 12:22 PM
  [ # 129 ]

Zo, de linkerkant hangt d’r weer in! Weekend!!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 januari 2021 06:15 PM
  [ # 130 ]

Ik heb nog wel even uit nieuwsgierigheid wat aan de rechter kant gepulkt. Die is nog aanmerkelijk beroerder dan links… De tank moet er dus nu zeker weten uit en dan moet ik denk ik eerst lijn-mallen gaan maken van triplex: papier biedt onvoldoende sterkte om de lijnen van de koets er weer redelijk in te krijgen. Vanuit de achterplaat tot en met de achterste spatbordrand en van de zijkant totaan de tank moet vrijwel alles eruit en opnieuw gemaakt worden. Niet helemaal simpel dus, maar we gaan er wel wat van maken.

Eén en ander heeft te maken, zo te zien, met een oude schade aan de rechts-achterste hoek van de auto en twee of drie generaties aan herstelwerk over de originele, gammele vloer heen. ‘t Is mooi dat er nog iets van bestaat, maar het wordt echt tijd om ‘t allemaal opnieuw te gaan doen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 10 januari 2021 11:35 AM
  [ # 131 ]

We zien maandagavond wel hoe het is geworden Smile

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 januari 2021 12:20 PM
  [ # 132 ]

Het gat, ja. De rest gaat serieus een boel werk worden. Eerst eens een boel mallen maken; ik denk dat ik die maar van de linker kant maak, voor zover mogelijk, zodat rechts de boel er desnoods in één keer uit kan. Maar pas als de tank eruit ligt kan ik een mal van de bodem gaan maken en die heb ik nodig om de zijkant er overlangs weer goed in te krijgen.

En verder moet ik maar eens kijken of ik een goeie mal kan maken van de bumperuitsparing, want die moet ongeveer compleet verdwijnen. Dat is niet simpel, want daar zitten nogal wat randjes en richeltjes in. Maar goed, daar kun je de boel niet rot om laten.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 10 januari 2021 02:41 PM
  [ # 133 ]

Er zijn gelukkig nog een hoop maandagen dit jaar.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 januari 2021 03:19 PM
  [ # 134 ]

Ik wil ‘m eigenlijk het liefst op een vrijdag klaar hebben, zodat-ie het weekend erna weer gewoon mobiel is/kan rijden. Maar ik heb nog geen idee welke vrijdag dat wordt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 januari 2021 03:24 PM
  [ # 135 ]

Dat zal ongetwijfeld op een goede vrijdag zijn.

Profiel  
 
 
9 van de 61
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook