Restauratie foto’s Citroen GS?
Gepost: 24 januari 2021 10:01 AM

Zijn er op het web ergens goede restauratie foto’s te vinden van de GS, zoals bvb die van Othello voor de DS / SM?

Ik zou voor mijn GS uit 1976 wat details moeten terug vinden.
Zoals het verloop van de benzineleiding aan het subframe voor, verloop massakabel, enz.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 24 januari 2021 11:25 AM
  [ # 1 ]

Op de Franse forums kun je best wel een hoop foto’s vinden van restauraties, maar of je ook specifiek jouw vragen daarmee beantwoordt…
Dit zijn alvast wel de links naar het forum van GSaventure:
http://www.gsaventure.com/ (even doorklikken naar forum).
En de andere:
https://passioncitroengs.gsa.xooit.com/index.php

Er zijn daar een hoop goede liefhebbers actief met veel verstand van zaken en ze pakken het daar vaak zeer grondig aan.
Als je hulp bij de vertaling nodig hebt kan ik je die ook wel geven.

Ik kan ook wel wat foto’s voor je maken bij een van mijn auto’s, voor een concrete vraag. Welke massa-aansluiting bedoel je bijv? Die van accu naar motorblok?

Van de benzineaansluiting voor is belangrijk dat je erop let dat deze vrij blijft van de remschijf. Ik kan voorbeelden waarbij door onachtzaamheid de slang is doorgesneden door de schijf.

Profiel  
 
Gepost: 31 januari 2021 09:35 AM
  [ # 2 ]

Dank je voor je reactie en aanbod.

De site gsaventure.com had ik reeds op gezocht maar niet meteen gevonden wat ik zocht. Op deze van Passion GS/GSA zal ik nog eens zoeken, die kende ik nog niet.

Waar het (voorlopig) vooral om gaat:

* waar komt de massakabel op het motor/versnellingsbak geheel
* waar zit de benzineleiding vast op het voor subframe
* waar zit de claxon en luchthoorn claxon
* waar zit de sticker met de gegevens van de ontsteking

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 01 februari 2021 04:36 PM
  [ # 3 ]

Ik zal nog wel wat foto’s maken, maar ook zonder foto’s kan ik al een antwoord geven.

- De massakabel zit vast bovenop het koppelingshuis.
- De claxon zit vast op de achterkant van de dwarsbalk van de keienvanger (boutje M7). Deze is in de loop van de tijd van links naar rechts verhuisd. Ik weet zo niet of dit bij een 76er al gebeurd is, maar je ziet het eenvoudig aan de extra draad die er dan zit.
- De benzineslang loopt rechts bij het LHM verdeelstukje omhoog en gaat dan onder de dwarsbalk van het subframe naar de pomp toe. Onder deze balk zit als het goed is in elk geval een beugeltje. Volgens mij zit er ook nog een bandje om de slang samen te binden met de LHM-retourslangbundel, om de boel goed vrij te houden van de remschijf. Heb je wel alle stukjes slang vervangen (voor de pomp in totaal 4 stukjes slang)? Vooral het kleine stukje van de leiding onder auto naar de kunsstofslang is een listige, er zit een bochtje in en als die scheurt loopt de hele tank leeg op straat.
- Een timing sticker is vanaf 1978 aanwezig bovenop de koelluchtbeplating van de linker cylinderkop. Op jouw auto dus niet (tenzij een andere motor erin gezet is). De timing gewoon even opzoeken in de Olyslager.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook