Nieuw en gelijk al een probleem (foutcodes)
Vink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-02-2021

Gepost: 08 februari 2021 01:51 PM

Hallo allen,

Bij het terugkeren naar huis heeft onze een DS3 helaas de geest gegeven, lawaai onder de motorkap en (veel) blauwe rook. We zijn naar een Citroën dealer in Zwitserland gesleept en deze kwam terug met toegevoegde lijst met foutcodes. Hij mompelde iets over injectoren, geloof ik.

Ik wilde graag weten of er iemand in dit forum is die ons een beetje op weg kan helpen om te bepalen wat een reparatie zou gaan kosten en of het zelf doen een mogelijkheid is of dat we afscheid moeten nemen van onze DS3.

De dealer in CH zei dat het rond de 3.000 zou gaan kosten, maar in CH is, over het algemeen, alles duurder.

We zouden het heel erg tof vinden als iemand ons kan helpen!!

Bij voorbaat dank,

Vink

ps. ik had een behoorlijke uitdaging om deze foto’s erop te krijgen en er mist er nog 1. Die ga ik in een antwoord op mij zelf (hopelijk kan dat) ook posten.

Afbeelding Bijlagen
DS3_foutrapport_1_(429_x_600).jpgDS3_foutrapport_2_(425_x_600).jpgDS3_foutrapport_3_(423_x_600).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Vink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-02-2021

Gepost: 08 februari 2021 01:52 PM
  [ # 1 ]

Hier dus de laatste foto.

Afbeelding Bijlagen
DS3_foutrapport_4_(422_x_600).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 februari 2021 03:21 PM
  [ # 2 ]

Ondanks de vervelende aanleiding, welkom op ons forum!

Ben je ANWB-lid, of heb je wellicht de repatriëring van een voertuig in je reisverzekering opgenomen? Dan zou ik ten eerste daar navraag doen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Vink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-02-2021

Gepost: 08 februari 2021 03:28 PM
  [ # 3 ]

Dank je! Sorry daarvoor, het was niet de bedoeling om alleen me hier aan te melden, en gelijk mensen hier lastig te vallen met ons probleem…. Smile

DS’je is al thuis voor de deur.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 februari 2021 10:44 PM
  [ # 4 ]

Ik denk toch dat je de diagnose nog een keertje over moet laten doen , tenzij iemand hier de details goed ziet:
Je hebt en een probleem met de injectiedruk en je hebt problemen gehad met de nulinstelling van injectoren, d.w.z. de computer begreep de instelling van de injectoren niet.  Zou een probleem met de hogedruk pomp kunnen zijn.
Daarnaast zit je FAP “vol” oftewel de computer zegt dat er te veel “ingespoten” is. Niet onlogisch zijn over de 200.000 km.
heb je soms een tijdje doorgereden met een emissie storing of zo ? Of een andere storing ?

Zelf repareren: Moet je wel goed je weg weten, eerst goede diagnose: Het heeft geen zin de pomp of de injectoren te vervangen zonder dat je zeker weet dat je de oorzaak gevonden hebt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Vink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-02-2021

Gepost: 09 februari 2021 08:40 PM
  [ # 5 ]

Dank je @citroensmgz!

Het probleem is dat als tie start, heb ik het idee dat ie kan ontploffen zoveel rare geluiden komen er onder de motorkap vandaan. Ik ben vandaag met de foutcodelijst bij een Citroën agentschap geweest en die wilde toch ook (begrijpelijk wel) eerst de auto zelf zien en uitlezen. het is maar een paar km naar die garage, maar toch.
In ieder geval heb ik nu het idee van het zelf oplossen wel laten varen. Dat is dus fijn om te besloten te hebben!!

We letten goed op meldingen en rijden niet door met motorstoringen. Ik ben dankbaar dat je zo meedenkt!!

Wordt vervolgt!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook