2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ruzie met pakking kleppendeksel!
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 03 februari 2021 11:40 PM
  [ # 16 ]

Er worden inderdaad rubberpakkingen aangeboden voor zowel de onderste als de bovenste klepdeksels.
Voor de bovenste deksels maakt het niet zoveel uit, maar de onderste daar blijft olie in de deksels staan.
Daar zijn origineel harde pakkingen voor gemaakt. Clingerit heet dat spul geloof ik, de pakkingen zijn ongeveer 1.5 mm dik. Deze kun je gewoon los in het deksel leggen en monteren. Bijkomend nadeel van de rubberpakkingen is dat ze kunnen vervormen bij de montage. Als je de klepdeksels per ongeluk iets te vast aandraait, schiet de pakking weg russen blok en deksel. Met enorme lekkage tot gevolg.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 februari 2021 05:42 PM
  [ # 17 ]

Dirk je zit hier in het DS forum.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 februari 2021 09:17 PM
  [ # 18 ]

Weer terug bij de ID/DS:

Na de eerste 850 km de kop nagetrokken en de kleppen gesteld. IKk mocht de uitdaging met de kleppendekselpakking dus weer aan. Een goede voorbereiding is het halve werk en kost per saldo vaak minder tijd: deksel goed schoongemaakt boven de ontvetterbak, schone vetvrij rand. De rubber pakking ook schoongemaakt omdat ik deze voor nu 1x hergebruik, hij zat er maar 850 km onder. Als het rubber goed vetvrij is kleeft hij lekker op de deksel, blijft goed hangen. Ik heb er LPG in zitten en dus last van 2 waterslangen tussen waterpomp en deksel. Ik heb gewoon even de verdamper (die op 1 centrale bout zit) losgemaakt en met slangen en al omgeklapt naar de linker zijde. Natuurlijk even de wartel vd LPG leiding los en na terugzetten even controleren op lekkage. Mocht hij na x keer niet meer afdichten flair ik er een nieuw tuitje op.
Zo ging het deksel er zonder vloek en zucht op.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 februari 2021 08:59 AM
  [ # 19 ]

Was er ook al gemeld dat je de achterste klep vrij moet staan en niet op tuimelen? Anders steekt de tuimelaar irritant hoog uit.
Ik maakt voor LPG het ijzeren pijpje iets korter zodat het Tstuk daar net achter past en de waterslang niet in de weg zit van het kleppendeksel. Die slang kan je dan naar beneden buigen als het deksel erop gaat.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 februari 2021 09:38 AM
  [ # 20 ]

Dat eerste was al genoemd Bogaard. Jouw tweede opmerking stoelt op de aanname dat je aan de achterzijde een T-stuk plaatst, achter het metalen waterpijpje? Dat kan, maar is verre van ideale plek om af te takken. Geeft idd aan achterzijde wel wat meer ruimte. Bij mij takken beide waterslangen tbv verdamper direct achter de waterpomp af.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 februari 2021 10:55 AM
  [ # 21 ]

Dat kan ook. Ik deed de verdamper altijd parallel aan de kachel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9834
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 februari 2021 12:58 PM
  [ # 22 ]

Ja, als je hem in serie zet is dat ‘s zomers niet zo fijn….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 februari 2021 09:24 PM
  [ # 23 ]

Maar hij staat bij mij ook niet in serie.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9834
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 februari 2021 12:03 AM
  [ # 24 ]

very good
Ik wilde alleen maar aangeven dat Boog eigenlijk een open deur intrapte.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2021 03:53 PM
  [ # 25 ]

nee jan. je kan de verdamper op heel veel meer plekken in het koelwatersysteem plaatsen. Maar goed.
wijsheid gaat met met de jaren….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9834
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 februari 2021 05:09 PM
  [ # 26 ]

Laughing

Maar het moet wel altijd parallel met de verwarming.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook