C4 gp 2007 abs exp storing
doghouse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 06-01-2011

Gepost: 17 februari 2021 08:34 PM

Update

De smartdriver was de veroorzaker


Heb sinds kort de ANWB smartdriver geinstalleerd ,krijg nu meerdere keren pd de melding dat er een abs /esp storing is en dat deze weer hersteld is ,er brand niets op het dashboard.

Moet ik hiermee direkt naar de garage ?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 februari 2021 08:21 AM
  [ # 1 ]

Nee, want als de storing weg gaat is hij ook weg, en als er geen “lampje” aangaat werkt de ESP en ABS ook gewoon.
Je zou de auto een keer kunnen laten uitlezen om te kijken of er een foutcode opgeslagen is.
Over de oorzaak:
Kan het zijn dat een van je banden meer afgesloten is dan de andere 3 , of heb je een groot slijtage verschil voor-achter? Dat “ziet” de ESP/ABS. “Vroeger” gaf dat niks maar tegenwoordig reageert de ESP/ABS hierop.
Ook het zijn dat een van de ABS sensors niet meer helemaal perfect is. Dan wordt het probleem erger dus komt het vaker voor. Turf maar eens een tijdje hoe vaak het voorkomt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 18 februari 2021 11:44 AM
  [ # 2 ]

Het lijkt me waarschijnlijker dat die Smartdriver van ANWB de signalen van de auto niet goed interpreteert. Zolang de auto zelf geen foutmelding op het dash laat zien zou ik me geen zorgen maken.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook