Hoe verwijder je een armsteun van een C4 Grand Picasso?
Egbertme
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-2021

Gepost: 28 februari 2021 07:37 PM

Beste forumgebruikers,

Ik heb sinds deze week een C4 uit 2017 waarvan de armsteun van de bestuurder versleten is.
Inmiddels heb ik een nieuwe armsteun besteld maar krijg met geen mogelijkheid de oude er af.
Heb al gelezen dat je de armsteun omhoog moet zetten en hard moet trekken maar dit werkt helaas niet.
http://c4owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?107609

Iemand een goede tip voor mij om de oude te demonteren?

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 28 februari 2021 09:48 PM
  [ # 1 ]

zit er niet ergens een clip die je eerst in moet drukken, dat was bij de xsara picasso zo. Youtube: zoek op removal armrest Picasso

Profiel  
 
Egbertme
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-2021

Gepost: 28 februari 2021 10:08 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie, helaas zit er nergens een (zichtbare) clip.
De armsteun zit in een plastic houder in de stoel maar ik kan nergens een drukknop oid vinden.

De YouTube filmpjes gaan allemaal over oudere types met een clip aan de buitenzijde van de stoel.

Profiel  
 
Egbertme
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-2021

Gepost: 01 maart 2021 01:59 PM
  [ # 3 ]

Kreeg vandaag 2 tips;

“ Hij moet in een stand gehouden worden en dan een flinke ruk eraan geven alleen welke stad dat ookal weer precies is geen idee”

En,

“Je moet de bekleding verwijderende dan kun je de arm demonteren”, deze lijkt mij dan wel weer heel rigoureus…

Er moet toch wel iemand zijn die hier ook tegenaan is gelopen, iemand een goede tip?

Profiel  
 
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 210
Geregistreerd: 13-06-2006

- C5 break exclusive
Gepost: 01 maart 2021 03:51 PM
  [ # 4 ]

Wordt er dan bedoeld de bekleding van de stoel of van de armsteun?

mia macchina è presto per rubare

Profiel  
 
Egbertme
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-2021

Gepost: 01 maart 2021 04:32 PM
  [ # 5 ]

Bekleding van de stoel gaf de dealer aan, inmiddels heb ik de bekleding van de armsteun nl ook al weggesneden en daar zit niks aan druk knopen oid.

Maar het is mij gelukt, ik heb de oude armsteun kunnen verwijderen;

Als je naar de nieuwe steun kijkt dan zie je een gleuf rondom de stalen pen, mijn gedachte was dat deze vast ergens inhaakt en daardoor niet los komt; (zie link: https://bartebben.com/parts/CITROEN/c4-picasso/interior/armrest/linkse-stoel-b78-armsteun-.html)

Ik heb een platte schroevendraaier in de plastic houder van de stoel gestoken waardoor er ruimte ontstaat en vervolgens ben ik aan de armleuning gaan trekken, hij kwam ineens los!
Vervolgens de nieuwe terug geplaatst met een paar harde klappen en alles werk na behoren!

Gewoon rücksichtslos hard trekken aan de armsteun is volgens mij echt onzin want hij klemt ergens achter en dat moet je los ziet te krijgen en dat is mij dus gelukt door ruimte te creëren.

Wel bijzonder dat deze instructie zowel, hier, in het Engels en Frans nergens te vinden is maar bij deze dan maar!
Succes, t heeft mij 2 middagen gekost

Profiel  
 
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 210
Geregistreerd: 13-06-2006

- C5 break exclusive
Gepost: 01 maart 2021 08:23 PM
  [ # 6 ]

Prettig dat het gelukt is!
Werkwijze is dus dat de bekleding van de oude leuning wordt weggesneden zodat je in de as kunt komen die in de rugleuning van de stoel gaat.
Vervolgens steek je een platte schroevendraaier tussen het staal en het plastic en trek je aan de armleuning (ongeacht in welke hoek hij staat ten opzichte van de stoel) tot hij los komt. Het is dus een click verbinding.
Ik vond bij planète een beschrijving van het losnemen van de armsteun bij het eerste type c4 picasso: stoel zover mogelijk kantelen zodat je van onderaf in de rugleuning kunt komen om de plastic achterzijde los te maken (8 clips). vandaar uit kun je bij de vergrendeling van de armsteun komen. (fwiw) 

mia macchina è presto per rubare

Profiel  
 
Egbertme
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 27-02-2021

Gepost: 02 maart 2021 09:29 AM
  [ # 7 ]

Klopt, al is verwijderen van de armsteun bekleding niet noodzakelijk want je kan langs de stalen pin in de plastic houder komen.
Het verwijderen geeft nl nogal rommel dus als je dat kan voorkomen is dat mooi meegenomen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook