Roest onder RVS-dorpel Pallas serie 1
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 05 april 2006 10:34 PM

Is er onder de RVS-dorpel van een CX-serie 1 (84) gemakkelijk sprake van roest? Zo op het oog is er niets te ontdekken. Hoe zijn ervaringen van jullie wat dit onderdeel betreft?

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 05 april 2006 11:42 PM
  [ # 1 ]

Re: Roest onder RVS-dorpel Pallas serie 1

Misschien een rare vraag, maaruh kun je er niet gewoon onder kijken?

moyen-achat schreef:

Is er onder de RVS-dorpel van een CX-serie 1 (84) gemakkelijk sprake van roest? Zo op het oog is er niets te ontdekken. Hoe zijn ervaringen van jullie wat dit onderdeel betreft?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 05 april 2006 11:52 PM
  [ # 2 ]

Re: Roest onder RVS-dorpel Pallas serie 1

moyen-achat schreef:

Is er onder de RVS-dorpel van een CX-serie 1 (84) gemakkelijk sprake van roest? Zo op het oog is er niets te ontdekken. Hoe zijn ervaringen van jullie wat dit onderdeel betreft?

Demonteren en kijken. Wil wel eens aardig roesten.

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 06 april 2006 12:46 AM
  [ # 3 ]

Je moet niet vreemd opkijken als er onder welke aankleding dan ook van een CX roest zit.
Of dat nu die mooie dorpels zijn of bijvoorbeeld de zwarte lijst die onderaan elke serie 2 zit, of bijvoorbeeld onder de chroom randjes die aan de zijkant van veel CX’en onder de ramen lopen, er zit gewoon vaak roest.
Onder mijn CX staan elke ochtend 2 plassen water dat via een ingewikkelde weg z’n route volgens de zwaartekracht heeft gevonden.
Daarbij passeert het o.a. een dorpel, waar gegarandeerd e.e.a. in blijft staan, zeker als er vuil in zit.
Het kan nooit kwaad zo’n dorpel eens te verwijderen en te zien hoe de roestduivel zich aldaar gedragen heeft, als het meevalt qua roest een mooie gelegenheid om’m onder de dorpel eens een preventieve Tectyl (of aanverwant) behandeling te geven die water én roest voor de toekomst buiten de deur houdt.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 06 april 2006 12:52 AM
  [ # 4 ]

Dat is een waarheid als een koe, een heilige koe. Laatst flink geremd voor een stoplicht, omdat ik op de verkeerde baan reed. In zijn achteruit naar de andere rijbaan. Er kwam een flink spoor mee met dezelfde baan als mijn CX aflegde! Ik dacht uiteraard meteen aan LHM. Op de parkeerplaats bleek het water te zijn uit, ik geloof, de binnenkant van de keienvanger. Kijk, dat gaat natuurlijk op termijn zeker problemen geven. Binnenkort een keer een paar afwateringsgaatjes boren Laughing

2Black schreef:

Je moet niet vreemd opkijken als er onder welke aankleding dan ook van een CX roest zit.
Of dat nu die mooie dorpels zijn of bijvoorbeeld de zwarte lijst die onderaan elke serie 2 zit, of bijvoorbeeld onder de chroom randjes die aan de zijkant van veel CX’en onder de ramen lopen, er zit gewoon vaak roest.
Onder mijn CX staan elke ochtend 2 plassen water dat via een ingewikkelde weg z’n route volgens de zwaartekracht heeft gevonden.
Daarbij passeert het o.a. een dorpel, waar gegarandeerd e.e.a. in blijft staan, zeker als er vuil in zit.
Het kan nooit kwaad zo’n dorpel eens te verwijderen en te zien hoe de roestduivel zich aldaar gedragen heeft, als het meevalt qua roest een mooie gelegenheid om’m onder de dorpel eens een preventieve Tectyl (of aanverwant) behandeling te geven die water én roest voor de toekomst buiten de deur houdt.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 06 april 2006 01:22 PM
  [ # 5 ]

De problemen zaten bij mij rond de schroefgaatjes waar de dorpelplaten vastgezet zijn. Vrijwel rond elk schroefgaatje was in meer of mindere mate sprake van roest. Ik neem aan (lees: hoop) dat het voorlopig verleden tijd is, heb het vorig jaar aangepakt en durf niet meer te kijken. Gezien de lichte roestvorming op andere, eerder herstelde plekjes zal dat wel ijdele hoop zijn vrees ik…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook