23 van de 23
« Eerste  < Vorige 21 22 23
   
De C5 van Penny Lane - Persbericht
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 maart 2021 03:22 PM
  [ # 331 ]

Heb je al eens bij Ebben of van Gompel geinformeerd voor die kabelboom? Of Maresia?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 05 maart 2021 06:53 PM
  [ # 332 ]

Je hebt dus ander vervoer?

Mijn Walvis rookte bij ADAL-malheur met 200 km een band op…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 maart 2021 01:59 PM
  [ # 333 ]

Ik begreep juist dat Derk weer met de C5 rijdt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 06 maart 2021 02:03 PM
  [ # 334 ]

Ik zag een achterachterkleinzoon van Kermit staan… Surprised
En de C5 staat van achter wat hoog?

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 maart 2021 03:28 PM
  [ # 335 ]

De C5 staat achter een tikje aan de hoge kant, half centimetertje of zoiets. Dat zou ik er met Lexia uit moeten kunnen stellen. Maar vooral: als die kar een tijdje niet actief geweest is staat de voorkant wat laag.

Gelukkig zijn die pas nieuwe ADALs van die C5 gewoon keurig in orde. Mijn nieuwe vervoer heeft wel wat scheefstand achteraan, maar daar rijdt het niet beroerder om. Niet dat ‘t ooit goed komt met dát ding, ik bedoel, het is alweer oud dus het gaat vast ook weer stuk, maar soit. Het wordt eerst weer geregeld mooi weer straks, dus daar is het komende halfjaar vanalles aan te doen. Althans, zolang de elektronica niet hopeloos ontspoort en eventueel werk dus op een gegeven moment ook klaar kan zijn (in plaats van telkens afwachten).

Maar goed. Ik zal eens bij de buren van het C5-forum te rade gaan wat er eventueel voor kabelboom in die C5 zou passen, kwestie van zo veel mogelijk opties creëren. Misschien komt er iets uit wat werkbaar is.

Edit: en natuurlijk ook omdat ik er liever geen boom van een C5 van hetzelfde jaar in leg. Voor zover ik kan zien zijn ze later her en der verbeterd en áls je dan al wat wilt, moet je dát erin bouwen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 maart 2021 06:27 PM
  [ # 336 ]

Iemand schreef:
Ik zou dan toch nog eens de BSM onder de loep nemen. Als in: vervangen.
Jij schreef
De BSI bedoel je?

Ik schrijf: Nee de BSM bedoelt íe: Dat is de zekering/relais kast naast de ECU achter de accu, althans bij mijn serie 2

Ik heb ook elektronisch gelazer, wil niet meer starten, geen vonk, en dit nadat op een zekere nacht mijn alarm afging, de accu leeg bleek om geen reden.

Ik heb Bart Ebben deelgenoot gemaakt van mijn probleem en eerlijk is eerlijk, ze hebben me prima geholpen met advies. In mijn geval geloofden ze niet dat de ECU het probleem zou zijn omdat die van mijn streepjescode nauwelijks stuk gaan. Wel gaven ze aan dat de BSM wel eens het probleem zou kunnen zijn. Hadden ze niet gebruikt, 425 euro voor nieuw. Beetje grote gok..
Heb toevallig op Marktplaats een gebruikte gevonden die qua nummers en cijfers als 2 druppels op de mijne leek. Gekocht en helaas…..het was NIET de oplossing.

Ik neig nu naar een Bart Ebben setje ECU/BSI en sleutels die me ongeveer 350 eurie armer gaat maken en dan nog maar hopen dat dat dan de oplossing is.

Lang verhaal maar de moraal: Misschien is bij jou de BSM WEL de boosdoener, is plug & play. Als die van jou enigszins op die van mij lijkt kan je er één overnemen. Ik weet niet of serie 1 en 2 veel verschillen van elkaar…..

 

 

 

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 maart 2021 07:05 PM
  [ # 337 ]

Serie 1 en serie 2 BSM’s zijn niet uitwisselbaar, ze lijken niet eens op elkaar. De serie 2 heeft een totaal ander mux-systeem dan de serie 1. Daarnaast heeft deze auto al eerder een andere BSM gehad. Er hoort volgens ORGA & chassisnummer een Delphi in en er ligt nu een Siemens in.

Maar goed.

Er ligt een erg fragiele motorkabelboom in (gammele bonbinebekabeling, gammele lambdasondebekabeling, gammele krukassensorbekabeling, gammele injectorbekabeling, gammele nokkenassensor-bekabeling, kortom: gewoon gammel), de boel is een keer (en waarschijnlijk vaker dan eens) met de Kärcher en genoeg zeep uitgehoosd geweest incl. volgehoosde BSM, er zijn in de loop van de tijd meerdere bobines geplaatst geweest (die erop zat toen ik ‘m kocht bleek van de sloop te komen, ik heb er zelf alweer een nieuwe op gezet, en dat is alleen nog maar wat we weten). Buiten gammele bedrading zijn er diverse stekkers sleets, stuk en/of niet meer voldoende gesealed. Er is eerder al onkundig in die BSI rondgerommeld om storingen weg te werken. Inmiddels komen we op een punt dat de BSI de fouten die er langskomen in het motormanagement maar gewoon niet meer opgeeft aan Lexia, dus dan wordt het de vraag of die BSI nog OK is. Of whatever er verder allemaal beschadigd kan zijn. ECU gammel doordat die ook eens water gemaakt heeft? Ik heb geen idee. Er deugt gewoon geen ene moer van en als je dit écht betrouwbaar wilt oplossen ben ik bang dat je een donor-auto nodig hebt met bewezen intacte, gezonde elektronica. Oftewel, een gezonde C5 waar je als je pech hebt dan nog een keer voor anderhalve meier aan ADALS in kunt gaan drukken maar die daarna verder gewoon werkt.

Ik ga er dus echt niet meer uitgebreid achteraan om er wat aan te doen. Hooguit uit voor de sport kijken wat er nou misgegaan is, of dat zonder dolle moeite op te lossen is en of het dan goed komt. Maar het mag allemaal hoegenaamd niks kosten: BSI’s, BSM’s en ECU’s vervangen of (laten) repareren gebeurt (althans bij mij) aan deze auto zeker weten niet.

Maar natuurlijk wordt het wel gewaardeerd dat je erover meedenkt en eventueel bruikbare onderdelen beschikbaar wilt houden halelujah

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 maart 2021 01:14 PM
  [ # 338 ]

Zo. Einde oefening. Het is vrijwel onmogelijk om er achter te komen wat er voor degelijke bekabeling in kan, dus laat maar zitten. Hij is inmiddels aangemeld voor demontage, dus hij gaat definitief weg: de pers in bye2

Waarmee er een einde komt aan dit avontuur. Laten we er maar een slotje op gooien, dan kunnen we dit gedoe lekker weer vergeten Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
23 van de 23
« Eerste  < Vorige 21 22 23
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook