afstandsbediening ds 7 te gevoelig
wibo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 26-03-2021

Gepost: 26 maart 2021 08:07 AM

hi
regelmatig staat mijn ds 7 niet op slot voor de deur.
Ik sloot hem wel af maar stak de sleutel in mijn broekzak en als ik bv binnen ga zitten en er komt iets van druk op die sleutel, opent hij…

is er een instelling waarbij de auto vanzelf terug afsluit als je hem per ongeluk opent. is de garage krijg ik alleen domme opmerkingen. ik heb niet de optie handfree opening.

groet

 

 

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 maart 2021 08:50 AM
  [ # 1 ]

Verkeerde groep. Hier hebben we het over de Klassieker DS

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 maart 2021 09:07 AM
  [ # 2 ]

Hallo Wibo,

Je vraag is verplaatst naar het DS7 subforum. De kans dat je vraag daar een antwoord krijgt is groter dan in het ID/DS-gedeelte, waar we vragen over Snoeken behandelen.

Alvast een voorschot: het verbaast me ergens dat je DS7 geen functie ‘automatisch hersluiten’ heeft. Mijn C5 uit 2001 (zaliger) had dat zelfs: als je de auto ontgrendelde en dan niets opende, sloot de CV de auto na 30 seconden automatisch af. Het enige was wel dat dit zonder licht/geluidsignaal ging, dus bijvoorbeeld als je in huis zit zou je er weinig van gemerkt hebben als die auto zichzelf weer vergrendeld had. Misschien vermeldt het instructieboekje iets in die richting? Anders is het gemakkelijk uit te proberen natuurlijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 maart 2021 01:37 PM
  [ # 3 ]

Ja, sluit na 30 tellen ook weer bij mijn C4 uit 2006.
Hetzelfde gebeurt gelukkig bij pinautomaten als je vergeet het geld te pakken (wat mij een keer overkomen is).

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 28 maart 2021 08:30 PM
  [ # 4 ]

Ja, op onze Ds 7 (wel Grand Chic maar ik vermoed dat dit geen rol speelt) zit dat terug sluiten na opening (en geen deuren open geweest) er in alle geval op. Maar het klopt dat de afstandsbediening naar de gevoelige kant is en in je broekzak of handtas wel eens onbedoeld bediend wordt. Ik heb het zelf ook al eens voorgehad en probeer er nu op te letten.
Erger nog is dat (ik dacht hier wel naar gelang de versie) er ook soms een mogelijkheid opzit om de ramen/schuifdak te openen/sluiten door de knop openen of deze van sluiten lang in te drukken. Eerste maal dat ik het voor had was toen ik met de sleutel op zak geknield neer ging zitten (nee, niet voor de dame des huize Laughing) en de wagen plots met de 4 ramen open stond. Zou in een flinke regenbui wel is erg onaangenaam kunnen wezen.
En terwijl we toch bezig zijn nog een eigenaardigheidje met de vergrendeling, het is zo dat als je de automatische kofferklep programmeert dat enkel deze opent (deuren blijven dan op slot) en je deze terug sluit de wagen dit niet als vast aanziet terwijl alles wel vast is als je aan de deuren gaat voelen. Ik ben daar achter gekomen omdat de functie verwarmen op voorhand (E-tense 4x4) soms niet werkte en soms wel, na enige tijd had ik door dat ik soms nog in de koffer gegaan was en dat de oorzaak bleek te zijn. Ik heb het dan eens getest en in die situatie pinkt het rode lampje in de vergrendelingschakelaar op de middenconsole niet en moet je toch nog eens op sluiten drukken waarna pinkers even aangaan en desbetreffende lampje toch gaat pinken. En de voorverwarmingsfunctie doet het dan wel steeds want één van voorwaardes om deze te laten werken is immers deuren gesloten (naast programma aanwezig en tractiebatterij +50%).
Het wordt er allemaal niet simpeler op huh en het instructieboekje geeft daar b.v. ook geen info over, zelfs mijn dealer was hier niet van op de hoogte en dankbaar voor de informatie.
Ik kan al enkele pagina`s neerschrijven met eigenaardigheden aangaande de DS 7 E-tense waarbij ik de wenkbrauwen fronste, zaken waar nergens info over gegeven wordt en die je laten denken dat er wat mis is met je wagen. Je zou dan naar je dealer hollen terwijl het gewoon zo hoort, er heus wel een logica achter zit en het ook zo bedoeld is door de ontwerper. Het groeit stilaan boven ons (hun) hoofd…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook